וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלפי עם חגורת נפץ: הקומדיה על נשות דאעש שמסעירה את בריטניה

5.1.2017 / 14:57

"עקרות בית אמיתיות של דאעש", מערכון שנון במיוחד של ה-BBC על הדילמות בחייהן של נשות הארגון ("בעלי לא מפסיק לחשוב על 40 הבתולות!") עורר זעם בבריטניה, בטענה שהוא לועג לאישה המוסלמית ולזוועות בסוריה. צפו בסרטון המלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יושב עלי טוב?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבה דברים נאמרים בטלוויזיה על דאעש וסוריה, אך קומדיה על נשות ארגון הטרור הרצחני טרם הגיעה למסך שלנו. מערכון חדש של ה-BBC העונה לשם "The Real Housewives Of ISIS", על משקל "The Real Housewives" (הטראש-ריאליטי האמריקני העוסק בחייהן השטחיים של נשים עשירות בבוורלי הילס ובניו יורק), מבקש לספק מבט סאטירי חריף במיוחד לעולמן של נשות דאעש: מסלפי לאינסטוש עם חגורת נפץ ועד משבר בזוגיות עם הבעל, ש"לא מפסיק לחשוב על 40 הבתולות".

המערכון, חלק מהתכנית הקומית "Revolting", עלה בעמוד הפייסבוק של הערוץ BBC2 וזכה עד כה ל-15 מיליון צפויות ולעשרות אלפי לייקים. אלא שלצד זאת, הוא גם עורר סערה בבריטניה, מצד רבים שלא אהבו את העיסוק בנושא הרגיש. גולשים במדינה תפסו את הסרטון ככזה הלועג למצבם העגום של נשות סוריה שנמצאת תחת מלחמה, וכבעל הומור גזעני המשמר את הסטריאוטיפים על נשים מוסלמיות ולבושן המסורתי.

כך למשל מגלה בסרטון אחת הנשים למצלמה: "אני התאלמנתי חמש פעמים". לפתע נשמע פיצוץ בבניין, ומיד היא מתקנת ואומרת: "שש פעמים". פאנץ' נוסף הוא מצוקתה של אחת הנשים. "יש עוד שלושה ימים עד לעריפת הראשים, ואין לי מושג מה ללבוש!", היא משתפת, לבושה בחיג'אב. צפו בסרטון המלא:

בין שאר המתרעמים על עירוב הומור בטרגדיה הסורית, הייתה גם המגיבה ונסה בילי, שכתבה בתגובה לפוסט: "אתם הולכים גם לצחוק על אונס המוני או על שימוש בילדים כמחבלים מתאבדים? חולני, אתם באמת חולים בראש ופושטי רגל מוסרית". גולשת אחרת הוסיפה: "טעם רע, לא מצחיק בכלל. עם כל מה שהולך בעולם, אני בטוחה שאלו שנפגעו מדאעש או קרוביהם של אלו שנהרגו בפעולות טרוריסטיות לא יצחקו".

עם זאת, בין אלו שבחרו להגן ברשת על הקומדיה השנויה במחלוקת היו גם כמה מגיבים מוסלמים. "אני מוסלמי ואני לא מתכוון לשקר, אני צחקתי כל כך לא משום שהם לועגים לאיסלאם (כי הם לא), אלא משום שהם לועגים לטרור. בורות היא השורש לכל טרור", כתב הגולש סייד חוסיין. מגיב נוסף סיפר: "כמוסלמי, אני מוצא את זה קורע מצחוק! גאוני!". מה-BBC טרם נמסרה תגובה על הסרטון שעורר סערה.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully