וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמעת בכורה: שיר חדש ומשותף לאהוד בנאי וברי סחרוף

8.1.2017 / 0:00

רעיון וחלום בני שנים על אלבום המושפע משירי הלאדינו קורם עור וגידים בפרויקט המשותף של שני הזמרים המצליחים. גולשי וואלה! תרבות מוזמנים להאזין ראשונים לשיר הנושא של האלבום

יח"צ - חד פעמי

אהוד בנאי וברי סחרוף משיקים בימים אלה אלבום חדש, שהוא תוצאה של פרויקט חולמות. האלבום "היא הופיעה כמו הרוח" מושפע כולו משירי הלאדינו, שפת האהבה למילים ולצלילים. בנאי וסחרוף עטפו את השירים המוכרים בעיבודים בעברית, ומשדרגים אותם לזמננו.

ברי סחרוף: "הרעיון הראשוני היה לבצע חלק מהשירים בלאדינו וחלק בעברית. עם הזמן הרגשנו שיהיה נכון יותר לבצע את השירים בעברית, כדי להביא אותם לכאן ועכשיו. התבססנו על תרגומים ונוסחים קיימים וברוב השירים יצרנו טקסטים חדשים על בסיס המקור. מבחינה מוסיקלית השתדלנו לשמור על הלחנים המקוריים, לפעמים הוספנו קטעים מוסיקליים משלנו. החוויה האישית שמחברת אותי לשירי הלאדינו, למשפחה, לקולות, לטעמים ולריחות מהעבר, היא במובן מסוים חיפוש שורשים. החיפוש שלי עובר דרך מוסיקה, דרך הרוק'נרול הגעתי לבלוז כשורש מוסיקלי. הבלוז הוא מוסיקת עם, שנושאת בתוכה את הסבל שהעבדים השחורים חוו. כיהודי וכישראלי מצאתי בפיוטים ובשירי הלאדינו את הבלוז שלי".

אהוד בנאי: "מדי פעם אבא היה נתקף בגל געגועים ומספר לנו על חבר נעוריו יצחק לוי, איך הם היו מופיעים כצמד בפני חיילים במהלך מלחמת השחרור. אבא היה מציג מערכונים קצרים על החדר הספרדי, ויצחק לוי שר לדינו עם אקורדיון. אחרי מותו של יצחק לוי הוריי הזכירו אותו לעיתים תכופות, תמיד בטון של אנחת צער וגעגוע. כל שיחה ביניהם הייתה בדרך כלל מסתיימת בהמהום שיר לדינו שיצחק היה שר: נוצ'ס נוצ'ס (לילות לילות) אונה פסטורה (רועה יפה) פונצ'ה פונצ'ה (השושנה דוקרת). כמה שנים אחר כך הייתה מתנגנת מדי פעם בבית הקלטת הישנה של אבא: הקלטות נדירות של יצחק לוי מאולפן הרדיו של קול ישראל, בליווי חיים צור בגיטרה. וכאילו הוא כאן אתך בחדר, שר לדינו באופן נקי ומדויק, מעביר עומק של רגש באיפוק גדול".

seperator

למופע ההשקה של "היא הופיעה כמו הרוח" ב-23 בפברואר, אזלו הכרטיסים. מופע נוסף יתקיים ב-2 בפברואר בהיכל התרבות ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully