וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובוס הזהב 2017: "לה לה לנד" משאיר את כל האחרים מאחור

9.1.2017 / 6:00

המיוזיקל גרף שבעה פרסים, יותר מכל סרט אחר אי פעם בטקס, אך את ההצגה גנבה מריל סטריפ בנאום נוקב נגד דונלד טראמפ, שאמר בתגובה - "אני לא מופתע, הוליווד שמאלנית"

יח"צ - חד פעמי

עונת הפרסים ההוליוודית הגיעה לאחד מרגעי השיא שלה לפנות בוקר (שני) בטקס גלובוס הזהב ה-74. הטקס מכתיר את הכוכבים, הסרטים והסדרות הטובים ביותר, כפי שנבחרו על ידי ארגון תא העיתונאים הזרים של הוליווד.

מי שגנבה את ההצגה בטקס היתה דווקא היחידה שעל זכייתה נודע מראש - מריל סטריפ, שקיבלה את פרס מפעל החיים ולרגל זאת נשאה נאום ארוך ונוקב, בו תקפה את דונלד טראמפ, הצדיעה לגיוון האתני והגיאוגרפי של המועמדים והמועמדות, כולל "נטלי פורטמן שנולדה בירושלים", קראה להגן על חופש העיתונות והביטוי והזהירה מעתיד בו נישאר רק עם "פוטבול ו-MMA".

בתגובה לניו יורק טיימס, אמר טראמפ כי סטריפ היא "תומכת הילרי" והוסיף שלא צפה בטקס, אך הוא לא מופתע מכך ש"אנשי תעשיית הקולנוע הליברלים" יוצאים נגדו.

גלובוס הזהב 2017, אמה סטון וראיין גוסלינג. AP
ערב עצום. ראיין גוסלינג ואמה סטון משיקים גלובוסים/AP

ובאשר לשאר הפרסים: "לה לה לנד" רשם ערב עצום שכלל לא פחות משבעה כאלה - שיא כל הזמנים בתולדות טקס גלובוס הזהב. הגדול והחשוב מכולם הוא כמובן פרס הסרט הקומי או המחזמר הטובים ביותר. בחודש הבא הדרך לפרס תהיה הרבה יותר קשה, כשיצטרך להתמודד מול סרטי הדרמה בקרב ישיר.

מי שצפוי להיות המתחרה הגדול ביותר שלו, קטף הערב את הפרס הגדול השני של הטקס. בדרך כלל פרס סרט הדרמה נחשב ליוקרתי יותר מבין שתי הקטגוריות, אבל "אור ירח" של בארי ג'נקינס יסתפק השנה בקצת פחות אבק כוכבים ובאותה כמות זהב. יש לציין כי זו פעם ראשונה שסרט של במאי שחור זוכה בפרס זה.

דמיאן שאזל, הבמאי בן ה-31 שיצר את המחזמר המקורי הראשון מזה דורות בהוליווד, קיבל את פרס הבימוי עבור "לה לה לנד". אם ישחזר את ההישג גם בטקס של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, יירשם כבמאי הצעיר אי פעם שקטף את גלובוס הזהב.

עוד באותו נושא

"לה לה לנד" מצדיק את כל השבחים שקיבל

לכתבה המלאה
גלובוס הזהב 2017, דמיאל שאזל. AP
הזוכה הגדול בפרסי הבימוי והתסריט. דמיאל שאזל/AP

בפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה או במחזמר התכבד ראיין גוסלינג מ"לה לה לנד". אצל הנשים, כצפוי, בת זוגו על המסך אמה סטון זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר.

קייסי אפלק, כוכב "מנצ'סטר ליד הים", יצא סוף סוף מהצל של האח המפורסם, וזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה. איזבל הופר השאירה את נטלי פורטמן ואיימי אדאמס למחוא כפיים, כשעלתה לבמה לקבל את פרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה, עבור תפקידה ב"היא" דובר הצרפתית של פול ורהובן ההולנדי, שקטף גם את הפרס לסרט הזר, אותו העניקה גל גדות.


סיכום סיכומי שנת 2016 בקולנוע

גל גדות. רויטרס
גל גדות מגישה את הפרס יחד עם כריס המסוורת/רויטרס
גלובוס הזהב 2017, ראיין גוסלינג. AP
השחקן הכי טוב בקומדיה או במיוזיקל. ראיין גוסלינג/AP

בגזרת שחקני המשנה, בחרו נציגי העיתונאים הזרים להשאיר מאחור מועמדים מובילים כמהרשלה עלי ("אור ירח") וג'ף ברידג'ס ("באש ובמים") והעניקו את הפרס לאהרון טיילור-ג'ונסון עבור תפקידו ב"יצורים ליליים" של טום פורד. ויולה דיוויס קטפה את הפרס המקביל עבור תפקידה ב"גדרות".

סיפור האהבה של תא העיתונאים הזרים עם המחזמר הכי מדובר של השנה, נמשך גם בקטגוריה נוספת: התסריט שכתב דמיאן שאזל ל"לה לה לנד" הותיר מאחור מועמדים חזקים כמו "מנצ'סטר ליד הים", "באש ובמים" ו"אור ירח", שאמורים להיאבק על הפרס הגדול באוסקר בחודש הבא - וזיכה אותו בפרס אישי שני בטקס הזה.

גלובוס הזהב 2017, ויולה דיוויס. AP
ויולה דיוויס/AP

"זוטרופוליס" המקסים והרלוונטי של דיסני הוכתר לסרט האנימציה הטוב ביותר. בגזרה המוזיקלית המשיך "לה לה לנד" לגרוף פרסים. הפסקול שכתב ג'סטין הורוביץ' והשיר "City of Stars", בביצוע אמה סטון וראיין גוסלינג, זכו שניהם בגלובוס מוזהב משלהם.

טריילר זוטרופוליס.
המצויירים הכי טובים שיש. מתוך "זוטרופוליס"

לזכותם של חברי תא העיתונאים הזרים ייאמר שההפתעות שלהם יכולות להיות גם חיוביות. "הכתר", הסדרה היפהפייה העוסקת בעשר השנים הראשונות לשלטונה של המלכה אליזבת, הותירה מאחור את "משחקי הכס", "Stranger Things", "ווסטוורלד" ו"החיים עצמם", וזכתה בתואר סדרת הדרמה הטובה ביותר.

בתחום הקומדיה זה היה הערב הגדול של "אטלנטה". הסדרה המדוברת מאת דונלד גלובר זכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, כאשר גלובר עצמו זוכה בפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה. בילי בוב ת'ורנטון הגיח מאחור ועקף בסיבוב שמות כמו בוב אודנקירק ומתיו ריס, בדרך לפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה, עבור תפקידו ב"Goliath".

גלובוס הזהב 2017, קלייר פוי. AP
קלייר פוי, כוכבת "הכתר"/AP

קלייר פוי, הכוכבת הנפלאה של "הכתר", לקחה הביתה את פרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה. טרייסי אליס רוס מ"שחור-כזה", קטפה את הפרס המקביל לשחקנית הטובה ביותר בקומדיה.

"אמריקה נגד או. ג'יי סימפסון" אמנם הוכתרה כצפוי למיני סדרה הטובה ביותר, אולם בהפתעה התורנית הנוספת מצד הגלובוס השנה, הצליחה רק שרה פולסון לקטוף את פרס השחקנית הטובה ביותר.

כל יתר הקטגוריות נפלו בחלקו של "מנהל לילה", ובהם טום הידלסטון שזכה בפרס השחקן, אוליביה קולמן שזכתה בפרס השחקנית ויו לורי שקיבל את פרס שחקן המשנה.

גלובוס הזהב 2017, אמה סטון. AP
אמה סטון שרה כל הדרך לתהילה/AP
גלובוס הזהב 2017, קייסי אפלק. AP
תראה בן, גם לי יש אחד. קייסי אפלק/AP
גלובוס הזהב 2017, דונלד גלובר. AP
המנצח הגדול של הטלוויזיה השנה. דולנד גלובר/AP
גלובוס הזהב 2017, טום הידלסטון. AP
גם לו יש גלובוס מוזהב. טום הידלסטון/AP
גלובוס הזהב 2017, בילי בוב ת'ורנטון. AP
הפתיע את כולם. בילי בוב ת'ורנטון/AP
גלובוס הזהב 2017, הכתר. AP
כוכבי "הכתר" בתמונה משותפת עם הפרסים/AP
גלובוס הזהב 2017, מריל סטריפ. AP
מפעל חיים שלא עוצר. מריל סטריפ/AP
גלובוס הזהב 2017, stranger things. AP
חמודים גם בלי פרסים. הילדים של "Stranger Things"/AP

טקס גלובוס הזהב הערוך והמתורגם ישודר היום בשעה 19:55 בערוץ yes Oh וזמין לצפייה בyesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully