וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באום אל-פחם על הסרט 'לא פה, לא שם': "להחרים אותו"

9.1.2017 / 12:50

הסרט שמציג סיפור מלא סמים, אלכוהול ומין על שלוש פלסטיניות, אחת מהן במקור מאום אל-פחם, עורר זעם רב בעיר. העירייה גינתה וראש העיר תקף: "בשם כל תושבי אום אל-פחם, אני רוצה לגנות את הסרט, שפגע בנו קשות"

יח"צ - חד פעמי
לא פה לא שם. איתי גרוס,
אלכוהול וסמים. מתוך "לא פה, לא שם"/איתי גרוס

בזמן שהוא מעורר עניין רב ברחבי ישראל, באום אל-פחם זועמים על הסרט "לא פה, לא שם" של הבמאית מייסלון חמוד. הסרט הטרי, שמציג את סיפורן של שלוש פלסטיניות החיות בתל אביב מביא אל המסך תיאור מעט שונה של צעירים בחברה הזו, כזה הכולל אלכוהול, סמים ומין. אחת מאותן שלוש נשים מגיעה על פי עלילת הסרט במקור מהעיר אום אל-פחם, עובדה שמרגיזה מאד את תושביה ומביכה את ראשיה.

ראש עיריית אום אל-פחם, השייח' חאלד חמדאן, הודה אמנם שלא צפה בסרט אך ממה ששמע - הרגיש מבוכה וכעס. "אנו אומרים בקול ברור: אנחנו תומכים באמנות, אך מתנגדים לאמנות שמשחיתה. בשם כל תושבי אום אל-פחם, אני רוצה לגנות את הסרט 'לא פה, לא שם' שפגע בנו קשות", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא אמיתי ולא מציאותי". שחקניות 'לא פה, לא שם'/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיריית אום אל-פחם יצאה גם היא נגד סרט. "אנו מגנים באופן נחרץ וחריף את הסרט 'לא פה, לא שם' אשר פוגע קשות ובאופן ישיר באום אל-פחם ובתושביה בפרט, ובחברה הפלסטינית בישראל בכלל", נמסר מהעירייה, "אנו קוראים לתושבי אום אל-פחם ולמגזר הערבי על שלל מפלגותיו ותנועותיו להחרים את הסרט הזה. אנו קוראים לתושבים להמשיך לכבד את האחר ולשמור על תרבות דיון מבלי להיגרר למחלוקות. סרט מסוג זה לא ראוי להתייחסות. אום אל-פחם תישאר עיר נעלה עם תושבים מכובדים".

עבד מחאמיד מעיריית אום אל-פחם הסביר בשיחה עם וואלה! תרבות מדוע תושבי העיר כה זועמים: "לפי מה שראינו בו, זה סרט לא אמיתי ולא מציאותי. יש בו הרבה שקר וסילוף למציאות. יכול להיות שיש פה בעיר מישהי, כמה בנות שהן באמת כאלה, כפי שצוירו בסרט. אבל אסור להכליל שכל תושבי העיר הם כאלה". לדבריו, הסיבה שבגינה מחתה דווקא אום אל-פחם על הסרט היא בעיקר בגלל דמותה של נור. הדמות שמגולמת על ידי השחקנית שאדן קנבורה מוצגת כנערה מבית מסורתי העוטה רעלה, שעוברת לגור בתל אביב עם שתי צעירות פלסטיניות גם כן, המנהלות אורח חיים משוחרר. "זה לא המצב באום אל פחם. זה לא המצב האמיתי", מתרעם מחמיד.

גם ברשת, כמובן, באה המחאה לידי ביטוי. "מייסלון חמוד, אום אל-פחם גדולה ממך ומהדמיון החולני שלך", כתבה תושבת העיר בעמוד הפייסבוק שלה. מנגד, בקרב משתתפי הסרט היו שבלמו את הביקורת. השחקנית סאנה ג'מאליה, המגלמת את אחת משלוש הגיברות, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אומרים לי 'תתביישי לך', אבל אני גאה מאוד בתפקיד שלי בסרט".

לא פה לא שם. איתי גרוס,
"אומרים לי להתבייש, אבל אני דווקא גאה". סאנה ג'מאליה ב"לא פה, לא שם"/איתי גרוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אום אל-פאחם גדולה ממך ומהדמיון החולני שלך". מתוך "לא פה, לא שם"/מערכת וואלה!, צילום מסך
לא פה לא שם. איתי גרוס,
הדיון סביבו רק החל. מתוך "לא פה, לא שם"/איתי גרוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully