וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברות את הסטיגמה: הרקדניות שמשנות את הסטריאוטיפים

12.1.2017 / 10:22

אריקה ארמסטרונג, רקדנית שהופיעה בעבר בקלפים של ביונסה, החליטה לצאת נגד הסטריאוטיפים כלפי רקדניות להקים קבוצת ריקוד לנשים במידות גדולות. הקליפ שמתאר את הפרויקט הופך ויראלי ברשתות החברתיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרקדניות של "Pretty Big Movement"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי הזמרים והפרפומרים הגדולים בעולם, עומדת בדרך כלל חבורת רקדנים מיומנת ופוטוגנית שמלווה אותו בקלפים ובהופעות על הבמה. וכמו מודל היופי שהתגבש בתעשיית הפופ והדוגמנות, גם רקדנים נדרשים היום להיות רזים וחטובים, בלי כל קשר לכישרון המקצועי שלהם.

אקירה ארמסטרונג השתתפה בשני קליפים של ביונסה, אלא שמאז היא מתקשה לקבל הזדמנות בתעשייה. אף סוכן לא מוכן לייצג אותה, והכל בגלל מבנה הגוף. בניסיון לשנות את ההגמוניה והסטריאוטיפים לגבי "הגוף הנכון" לרקדן, הקימה ארמסטרונג חברת ריקוד עצמאית, שמוקדשת כולה לרקדנים ורקדניות במידות גדולות. "Pretty Big Movement" היא הדרך של ארמסטרונג להראות לעולם את האבסורד של תפיסות ישנות. "כשאנשים חושבים על הגוף הסטריאוטיפי של רקדנים, הם חושבים על גוף רזה מאוד, גבוה, עם ידיים ורגליים ארוכות", מסבירה ארמסטרונג. "בתור מי שגדלה בסביבת ריקודים, הרגשתי שהגוף שלי הוא חיסרון. לא הצלחתי להיכנס לחליפות ריקוד, ולכן החליפות שלי תמיד היו שונות מאלו של כל הרקדנים האחרים. מעולם לא הצלחתי להעלים את הבטן שלי, אף פעם. בני משפחה היו נוהגים ללעוג לי וזה היה מאוד מתסכל".

"אנשים שופטים אותך במבט ראשון, מבלי לתת לך את ההזדמנות להוכיח את עצמך", ממשיכה ארמסטרונג, "שאלתי את עצמי אם כל זה שווה את כאבי הלב, את הקשיים. אני חושבת שדווקא ברגעים שבהם אנשים מפקפקים בך ואתה רוצה להפסיק, אתה מוצא מטרה. רציתי ליצור פלפורמה עבור רקדנים אחרים". הקליפ שבו מציגים ארמסטרונג והרקדניות שלה את יכולותיהן כבר הפך ללהיט ויראלי ברשת. מכאן, הדרך לשבירת המוסכמות החברתיות הישנות עשויה להיות קלה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully