וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה החדשה של סופרת רבי המכר? אורלי קראוס-ויינר מתעניינת בדיילות

12.1.2017 / 15:30

בפוסט שכתבה בקבוצת פייסבוק של דיילים שאלה הסופרת המוערכת מספר שאלות בעניין חזרה לעבודה כדיילת – מקצוע שבו עסקה בצעירותה. "זו עבודה שמסתדרת טוב בתור עבודה שנייה, עבודה צדדית", אמרה לוואלה! תרבות

אורלי קראוס ויינר. קריאטיב קומנס,
אורלי קראוס-ויינר/קריאטיב קומנס

אולי כאישוש למצב העגום של שוק הספרים בישראל, הסופרת המצליחה אורלי קראוס-ויינר בודקת אפשרויות תעסוקה נוספות. בפוסט שכתבה בקבוצת פייסבוק בשם "אלעל הכי נוסטלגי בעולם", בה חברים דיילים בעבר ובהווה, הביעה הסופרת המוערכת, שאחראית לכמה רבי מכר, התעניינות בחזרה לעבודה על המטוסים לאחר שעבדה בתחום מספר שנים בצעירותה. "לכל הדיילים הוותיקים שחזרו לטוס, יש לי כמה שאלות", כתבה קראוס-ויינר, "האם צריכים לעבור מחדש את כל הויה דולורוזה של ועדות ומבחנים (שמעתי שיש גם כאלה שלא היו בתקופתי) או שיש הקלות לוותיקים?". עוד שאלה, האם יש הגבלה של גיל, כמה זמן נמשך קורס הרענון, כמה מרוויחים דיילי אוויר בממוצע חודשי/שנתי, ולסיום "האם זאת עדיין עבודה כיפית, או שבפרספקטיבה של הזמן זה כבר לא מרגיש כמו פעם?".

"תראה, סתם אנקדוטה. גלי עטרי, בימי הזוהר שלה, גם הייתה דיילת. זה לא כל כך הפריע", אמרה הסופרת בתגובה לוואלה! תרבות. "זה עבודה שכאילו מסתדרת טוב בתור עבודה שנייה, עבודה צדדית. כי היא לא קבועה, היא לא כל יום, היא בקושי פעמיים בשבוע בעצם, ומעצם העובדה שאת העבודה שלי וגם את העבודה של גלי עטרי אפשר לקחת לכל מקום, אז זה לא שאני צריכה להיות באיזה משרד כל יום, לשמחתי הרבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שכתבה קראוס-ויינר בקבוצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי קראוס-ויינר, ההתעניינות בעבודה כדיילת לא נובעת מקשיי הפרנסה בעולם הספרות או מתוך קושי כלכלי, אף כי היא מאזכרת בדבריה גם את אי חלוקת התמלוגים בשנה החולפת עבור השאלת ספרים בספריות ציבוריות. "עברנו תקופה קשה", היא אומרת על המצב בתחום, "אבל בסך הכל ברוך השם אני עוד מצליחה להתפרנס מזה. קושי כלכלי תמיד יש בתחום הזה, אבל להיות עצמאי זה בכלל תמיד קשה, בטח פה. אין פה שום רשת ביטחון לעצמאים, זו הבעיה. נגיד שכיר, אם מפטרים אותו, אז הוא מקבל פיצויים, דמי אבטלה. לעצמאים אין כלום. אז זה שזה תמיד מלחיץ - זה מלחיץ. התקופה הזאת באמת לא היתה קלה". לבסוף סיכמה: "היו שנים קשות, אבל לשמחתי הרבה אני לא לבד. יש לי בן זוג, גם הוא עובד, ואנחנו בסדר.", היא צוחקת.

במרוצת השנים כתבה קראוס-ויינר 16 ספרים, שזכו להצלחה. האחרון שבהם, "השחקניות", יצא לאור באוגוסט 2016. ספריה "אהבה ודעות קדומות", "זאבים בשלג", "כמעט מושלם" ואחרים היו לרבי מכר בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • דיילות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully