וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבטיח לא לדבר על הניתוחים הפלסטיים הכושלים שלך": הריבים התרבותיים הגדולים של דונלד טראמפ

20.1.2017 / 0:00

הנשיא הנבחר של ארה"ב ייכנס בסוף השבוע הנוכחי רשמית לתפקידו, כשהוא מותיר מאחוריו שורה ארוכה של סכסוכים עם אמנים אמריקאיים. לכבוד החגיגה הדמוקרטית חזרנו אל תשעת הסוערים ביותר. כמה מהם יימשכו גם אחרי ההשבעה? היינו מהמרים על יותר מאחד

ארנולד שוורצנגר

מכל האנשים בעולם להסתבך איתם, לא בטוח שהטרמינייטור היה הבחירה הראשונה שלנו, מצד שני, 62 מיליון אמריקאים לא הצביעו עבורנו כדי שנשב בבית הלבן. הכל החל באוקטובר האחרון, היישורת האחרונה במרוץ לנשיאות, כששוורצנגר הכריז בחשבון הטוויטר שלו: "בפעם הראשונה מאז הפכתי לאזרח ב-1983, לא אצביע למועמד הרפובליקני לנשיאות".

בהמשך העיד מושל קליפורניה לשעבר כי הוא עדיין מתלבט האם להצביע בבחירות. "ככל שאני גאה בהיותי רפובליקני, הדבר שמגדיר אותי מעל לכל דבר אחר הוא היותי אמריקאי. אז אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולהזכיר לחבריי הרפובליקאים שזוהי לא רק זכות לשים את המדינה לפני המפלגה - זו חובה".

התגובה של טראמפ התעכבה לא פחות מחודשיים, אבל נראה שהזמן רק עזר לה להיות אכזרית אפילו יותר. בתחילת ינואר, כשהוא בעיצומו של תהליך המעבר לבית הלבן, עקץ טראמפ את נתוני הרייטינג של מחליפו בריאליטי "המתמחה". "וואו, הנתונים הגיעו וארנולד שוורצנגר הובס ביחס למכונת הרייטינג, דונלד ג'יי טראמפ. לא ממש עוזר להיות כוכב קולנוע מסתבר, וזאת עוד השוואה בין העונה הראשונה שלו ל-14 שלי. עכשיו תשוו אותו לראשונה שלי. אבל למי אכפת? הוא תמך בקייסיק והילרי".

שוורצנגר בחר להשיב בדיפלומטיות וצייץ: "אני מאחל לך כל טוב ומקווה שתעבוד בשביל כל האמריקאים, באותה אגרסיביות שבה עבדת בשביל הרייטינג שלך".

מריל סטריפ

זוכת 3 פרסי אוסקר (והמועמדת ל-16 נוספים) קיבלה בטקס גלובוס הזהב את הכבוד לקבל את פרס ססיל ב. דמיל היוקרתי למפעל חיים. סטריפ ניצלה את המעמד כדי להעביר מסר תקיף נגד התבטאויותיו של הנשיא הנבחר. "היו הרבה מאוד הופעות עוצמתיות השנה", פתחה סטריפ כשהתייחסה למגוון הסרטים שעיטרו את מסכי הקולנוע ב-2016, "אבל הייתה הופעה אחת השנה שהדהימה אותי, שתקעה קרסים בליבי. לא מכיוון שהיא הייתה טובה, אין שום דבר טוב בה. אבל היא הייתה אפקטיבית ועשתה את העבודה. היא גרמה לקהל היעד שלה לצחוק ולחשוף שיניים.

"זה היה הרגע שבו האדם שביקש לשבת במשרד המכובד ביותר במדינה שלנו, חיקה כתב בעל מוגבלות. אדם שהיה נחות ממנו כלכלית, מבחינת ההזדמנויות שלו ומבחינת הכוח שלו להילחם. זה שבר את ליבי כשראיתי את זה. אני עדיין לא יכולה להוציא את זה מהראש, כי זה לא היה סרט, אלו היו החיים האמיתיים. והאינסטינקט הזה להשפיל, כשהוא מגיע מאדם בזירה הציבורית, מאדם חזק, זה מחלחל למטה לחיים של כולם. מכיוון שזה מעניק היתר לאחרים לעשות את אותו הדבר. חוסר כבוד מזמין חוסר כבוד, אלימות מציתה אלימות. כשבעלי השררה מנצלים את כוחם כדי להתנהג בבריונות כלפי אחרים, כולנו מפסידים".

טראמפ מהיר החימה לא המתין יותר ממספר שעות כדי לתקוף את סטריפ, שנמנעה מלהזכיר את שמו בנאומה. "מריל סטריפ היא אחת השחקניות המוערכות יתר על המידה בהוליווד", קבע הנשיא הנבחר, "היא לא מכירה אותי, אבל תקפה אותי אמש בגלובוס הזהב. היא מלכחת פנכה של הילרי, שהפסידה בגדול". בהמשך הבהיר טראמפ כי לא השפיל את העיתונאי סרג' קובלסקי מהניו יורק טיימס, שסובל ממגבלות פיזיות - וזאת על אף שוידאו שמתעד את המעשה זכה למיליוני צפיות ביוטיוב. "בפעם המאה, מעולם לא 'זלזלתי' בעיתונאי נכה (לעולם לא הייתי עושה זאת). רק הראיתי לו מה זה לזחול על ארבע, כשהוא עיוות סיפור שלו מלפני 16 שנה כדי להוציא אותי רע. עוד דוגמה לכך שהתקשורת מאוד לא הוגנת!".

המילטון

ה-18 בנובמבר, עשרה ימים בדיוק אחרי הניצחון המהדהד של דונלד טראמפ על הילרי קלינטון, עימת את הנשיא הנבחר עם לא פחות מאשר קאסט שלם של הצגה. זה היה היום בו החליט סגן הנשיא המיועד, מייק פנס, להגיע לצפות במחזה עטור הפרסים "המילטון" בברודוויי. עבור מי שאינם בקיאים בפרטים, נספר ש"המילטון", העוסק בסיפור חייו של אלכסנדר המילטון - מהאהבות המייסדים של ארה"ב - ובמאבקים החברתיים שהביאו להקמתה של ארה"ב כפי שהיא מוכרת כיום, נחשב לאחת ההצגות המצליחות בהיסטוריה של ברודוויי. האפשרות להשיג כרטיס לצפייה במחזה (ששבר שיאים כשהועמד ל-16 פרסי טוני, זכה בפרס הגראמי על אלבום המחזמר הטוב ביותר ובפרס הפוליצר) נחשבת לבלתי אפשרית גם חודשים ארוכים קדימה.

לאור בואו של האורח הנכבד, החליטו חברי הקאסט לחרוג ממנהגם ולפנות בסיומה של ההצגה ישירות אל מי שאמור להיות הפקיד השני בחשיבותו במדינה. "סגן הנשיא הנבחר פנס, אנחנו מברכים אותך על בואך ומודים לך מקרב לב שהצטרפת אלינו במחזמר 'המילטון'", אמר השחקן ברנדון ויקטור דיקסון. "אנחנו, אדוני, אנחנו מייצגים את אמריקה המגוונת, זו שנרעשת וחוששת שהממשל החדש שלך לא יגן עלינו, על הכוכב שלנו, על ילדינו, על הורינו או לא יגן על זכויותינו. אנחנו מקווים שההצגה הזאת העניקה לך השראה לדגול בערכים האמריקאיים ולעבוד עבור כולנו".

יממה חלפה ומתקפת הציוצים מניו יורק הגיעה במלוא הזעם. "התיאטרון חייב להיות מקום מוגן ומיוחד", כתב טראמפ, "צוות השחקנים של 'המילטון' התנהג בחוצפה גדולה לאדם טוב מאוד, מייק פנס. התנצלו!". עוד יממה חלפה והטון עלה עוד מדרגה. "צוות השחקנים והמפיקים של 'המילטון', שכפי ששמעתי הוא מחזה מוערך הרבה יתר על המידה, חייבים להתנצל באופן מיידי בפני מייק פנס על התנהגותם המזעזעת".

ומה לגבי פנס עצמו? הוא לא נראה פגוע כלל מהדברים. "קודם כל, לקחתי את הבת שלי ואת בני הדודים שלה להצגה אתמול, ואם לא ראיתם אותה עד כה - היא הצגה נפלאה", הסביר סגן הנשיא בריאיון לרשת CNN. "אני מסיר את כובעי בפני צוות השחקנים ולצוות הנפלא שהביא את 'המילטון' לציבור. אנחנו מאוד נהנינו להיות שם. שמעתי את ההצהרה שנאמרה בסיום, ומה שאני יכול לומר הוא שלא נפגעתי ממה שנאמר. אני אשאיר לאחרים לקבוע האם זה היה המקום הראוי לומר את הדברים, אבל אני רוצה להבטיח לאנשים שמאוכזבים מתוצאות הבחירות, לאנשים שמודאגים מהזמנים האלה, שהנשיא הנבחר טראמפ התכוון לכל מה שאמר בליל הבחירות. הוא יהיה נשיא עבור כל האזרחים של ארצות הברית".

ביל מאהר

2013, ארבע שנים לפני המהפך הפוליטי של טראמפ, ושיאו של הקמפיין שניהל לחשיפת תעודת הלידה של הנשיא אובמה. הקומיקאי ביל מאהר החליט להשיב לטראמפ באותו המטבע, כשהופיע ב"תוכנית הלילה" בהנחיית ג'י לנו של רשת NBC, והצהיר לפני מיליוני אמריקאים שיתרום 5 מיליון דולר לצדקה במידה וטראמפ יספק תעודת לידה, שתוכיח שהוא אינו תוצר של יחסי מין בין אמו לבין אורנגאוטן.

טראמפ לא ראה את ההומור בסיפור והגיש תביעה על סך - הפתעה, הפתעה - 5 מיליון דולר נגד מאהר. כמה חודשים לאחר מכן דיווחו עורכי דינו של טראמפ שהחליטו לבטל את התביעה מטעמים טכניים, ולהגישה מחדש. אלא שארבע שנים חלפו ואין זכר לתביעה מחודשת. מאהר, אגב, ממשיך לתקוף את טראמפ, מינוייו והתבטאויותיו בתוכנית בהנחייתו ברשת HBO, במופעי הסטנדאפ שלו, כאשר הוא מתארח בתוכניות אחרות ובכל הזדמנות אחרת למעשה.

שר

קשה לאתר את המועד המדויק שבו נולד העימות בין דונלד טראמפ לזמרת וכוכבת הקולנוע. השניים החליפו ביניהם מהלומות וירטואליות במשך שנים. אחד השיאים של מערכת היחסים הזאת הגיע בנובמבר 2012, כששר צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "לעולם לא אכנס יותר למייסיז! לא ידעתי שהם מוכרים את קו ההלבשה של דונלד טראמפ! לא אכפת להם שהם מוכרים מוצרים של הפה הגדול הזה. גזען טיפש שמשקר כמו "השטיח שלו" (שר השתמשה במילא "Lie", שמשמעותה גם "שוכב" ברמיזה לפאה על ראשו של טראמפ) כדי לקבל קצת תקשורת בחינם. אני לא יכולה להאמין שמייסיז חושבים שהוא אדם ראוי לייצג את שמם".

טראמפ הוכיח שוב שבכל הקשור לקאמבקים הוא לא מישהו שכדאי להרגיז. "אני לא 'חובש שטיח' - זה השיער שלי", השיב הנשיא העתידי, "ואני מבטיח לא לדבר על הניתוחים הפלסטיים העצומים שעשית ושלא הועילו בדבר".

ג'רי סיינפלד

בשלהי 2011, ערב הניסיון הראשון של טראמפ כמועמד לנשיאות (אז מועמד כושל, שגרף פירורי אחוזים), נקלע ג'רי סיינפלד לעין הסערה. הקומיקאי המצליח היה מיועד להשתתף באירוע צדקה שארגן בנו של טראמפ, אריק, ושהכנסותיו יועדו להגיע לבית חולים. אלא שהתבטאויותיו החריפות של המיליארדר נגד הנשיא ברק אובמה, וטענותיו החוזרות ונשנות לגבי אזרחותו המזויפת, הובילו לפרישתו מהאירוע. "אני מרגיש מאוד שלא בנוח עם ההתבטאויות ומבקש לבטל את השתתפותי", הסביר סיינפלד את הצעד.

טראמפ תקף בחמת זעם את הקומיקאי במכתב ששלח אליו, ובו טען כי אובמה הוא מנהיג נוראי, ושלח אותו לבחון את מחירי הגז, המזון והביגוד המאמירים במדינה. "מה שאני מרגיש לגביו רע במיוחד הוא שהסכמתי להפיק את התוכנית הכושלת שלך, 'The Marriage Ref', למרות שחשבתי שהיא נוראית. למרות נתוני הרייטינג המחפירים, לא ביטלתי כפי שאתה החלטת לבטל את בני ואת בית החולים. אני רק יכול להצטער שלא עשיתי כמוך".

כשנשאל על כך מאוחר יותר בריאיון למגזין Extra, השיב סיינפלד בדרכו כי אין לו כל בעיה עם דונלד טראמפ. "תנו לי לומר את זה לגבי דונלד טראמפ: אני אוהב אותו. כל הקומיקאים אוהבים את דונלד טראמפ. אם אלוהים היה נותן לקומיקאים את הכוח להמציא אנשים, האדם הראשון שהיינו בוראים היה דונלד טראמפ… מתנת האל לקומדיה".

סת' מאיירס

נשארים ב-2011, והפעם הריקושטים מארוחת העיתונאים המסורתית בבית הלבן, נחתו על ראשו של סת' מאיירס. באותה תקופה שימש עדיין מאיירס ככותב הראשי וכוכב סאטרדיי נייט לייב, והוזמן על ידי לשכת הנשיא להנחות את האירוע השנתי, שנודע באווירה המשוחררת והמבודחת שלו. אובמה ומאיירס ניצלו את המעמד כדי ללעוג לניסיונות החוזרים ונשנים של טראמפ לפקפק באזרחותו של הנשיא. טראמפ עצמו נכח באירוע ונראה כמי שחש שלא בנוח להיות מושא הבדיחה של הנוכחים במקום.

כעבור מספר ימים התארח טראמפ בתוכנית "Fox and Friends" ונשאל אם הרגיש משועשע לנוכח הבדיחות על חשבונו. "לא ממש", השיב טראמפ, "היו כמה נחמדות אבל לא מצוינות. ידעתי לאן אני מגיע - אבל לא שיערתי שאהיה מוקד העניין. לא חשבתי שזה יהיה בעוצמה כזאת, בדיחה אחרי בדיחה. זה היה כאילו, אין אף אחד אחר שהם יכולים לדבר עליו?"

את העקיצה הסופית שמר טראמפ להמשך הריאיון. כשנשאל מה חשב על הופעתו של מאיירס, השיב: "חשבתי שהביצוע שלו היה לא טוב. הוא מגמגם".

רוברט דה נירו

בשיאה של מערכת הבחירות לנשיאות, כשהיצרים הגיעו לשיאים חדשים בחסות הרטוריקה של טראמפ, החליט רוברט דה נירו לומר את כל האמת בפרצוף. כחלק מקמפיין למעורבות חברתית, התיישב מי שזכה פעמיים בפרס האוסקר מול המצלמה, וירה בלי חשבון.

"הוא כל כך מטומטם, הוא עלוב, הוא כלב, הוא חזיר, הוא רמאי, אמן בולשיט. הוא כלבלב שלא יודע על מה הוא מדבר, לא עושה את שיעורי הבית שלו, לא אכפת לו, חושב שהוא עובד על החברה ולא משלם את המיסים שלו", תקף דה נירו. "הוא אידיוט. קולין פאוול הגדיר אותו טוב מכולם - הוא ביזיון לאומי. הוא בושה למדינה הזאת. זה כל כך מכעיס אותי שהמדינה הזאת הגיעה לנקודה הזאת שבה הכסיל הזה, הליצן הזה, נמצא היכן שהוא נמצא".

בשיאו של המונולוג איים דה נירו להחזיר לטראמפ על התבטאות במהלך כנס שבו הביע את רצונו להכות מפגין שהוצא מהאולם בפניו. "הוא מדבר על איך הוא רוצה להכות אנשים בפרצוף? ובכן, אני רוצה להכניס לו אגרוף בפרצוף. זה מישהו שאנחנו רוצים בתור הנשיא שלנו? אני לא חושב ככה. מה שאכפת לי הוא הכיוון של המדינה הזאת, ומה שאני מאוד מאוד מודאג לגביו הוא שהיא עלולה ללכת לכיוון הלא נכון עם מישהו כמו דונלד טראמפ".

טראמפ בחר להשיב לדה נירו כשהתארח בתוכנית "Fox & Friends" ברשת החדשות פוקס. "אני אוהב את יכולת המשחק שלו", סיפר הנשיא הנבחר על דה נירו, אבל כשאני צופה בו מעניק ריאיונות ודברים נוספים - אנחנו לא בדיוק מתמודדים כאן עם איינשטיין". לאחר היוודע תוצאות הבחירות, נשאל דה נירו האם הוא עדיין רוצה להכות את טראמפ גם כשהוא עומד להיות הנשיא. "לא, אני לא", הרגיע השחקן, "הוא אמר באחת מהאסיפות שלו שהוא רוצה להכות מישהו, ואני הרגשתי כל כך פגוע שהוא יכול להגיד דבר כזה. זאת הסיבה שאמרתי את מה שאמרתי".

SNL

הדובדבן שעל עוגת הסכסוכים של טראמפ הוא כמובן היחסים עם סאטרדיי נייט לייב, תוכנית המערכונים הוותיקה של רשת NBC. רק בנובמבר 2015 הוזמן טראמפ להנחות את התוכנית, וגילה נכונות די מפתיעה לצחוק גם על עצמו. אלא שמאז עברו הרבה מאוד מים בנהר הפוטומק, והעור העבה שגילה הנשיא הנבחר הצטמק במהרה. תחילתו של המשבר הגיע כמובן ברגע שבו אלק בולדווין הצטרף כאורח לצוות הסדרה, כדי לחקות באופן אישי את טראמפ. בעוד החיקויים הפכו ללהיט ויראלי ולאחד מהסמלים הזכורים ביותר מקמפיין הבחירות, טראמפ לא הצליח לראות את ההומור.

"צפיתי בהתנקשות של סאטרדיי נייט לייב בי אתמול", הגיב טראמפ לראשונה ב-16 באוקטובר אחרי החיקוי הראשון של בולדווין, שהגיע בעקבות העימות הראשון בינו לבין הילרי קלינטון. "הגיע הזמן להפריש את התוכנית המשעממת והלא מצחיקה הזאת. החיקוי של אלק בולדווין גרוע. התקשורת מחבלת בבחירות!". ב-20 בנובמבר, כעת בתור כנשיא הנבחר, הגיב טראמפ שוב: "צפיתי בחלקים מ-SNL אמש. זאת תוכנית חד צדדית לחלוטין - אין בה שום דבר מצחיק. מה עם זמן זהה בשבילנו?". שבועיים נוספים חלפו וטראמפ הכה שוב: "ניסיתי לצפות בסאטרדיי נייט לייב שוב - בלתי ניתנת לצפייה. חד צדדית לחלוטין, לא מצחיקה והחיקוי של אלק בולדווין פשוט לא יכול להיות גרוע יותר. עצוב". בתגובה עקץ בולדווין: "פרסם את החזרי המס שלך, ואפסיק".

גם אחרי התוכנית בשבת האחרונה החליט טראמפ להתייחס לתוכנית שהוא לא מסוגל לצפות בה. "חדשות NBC גרועים, אבל סאטרדיי נייט לייב הם הדבר הכי גרוע ברשת. לא מצחיקים, צוות השחקנים נורא, זאת תמיד פעולת התנקשות. טלוויזיה גרועה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully