וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צינזרו את סצנת הסקס הכי מפורסמת בקולנוע הישראלי?

גולשים שהזמינו את "חתונה מאוחרת" בשירות הסטרימינג של אמזון נדהמו לגלות כי סצנת הסקס הארוכה והמפורטת שלו נחתכה ממנו. "לא היה לי מושג, זה כאילו שכרתו ממנו איבר והפכו את הסרט לנכה", הגיב הבמאי דובר קוסאשווילי

יח"צ - חד פעמי

לפני כמה ימים תקף את נ', צעיר ישראלי שוחר קולנוע, חשק לצפות שוב ב"חתונה מאוחרת" של דובר קוסאשווילי. הוא חפץ לעשות זאת באופן חוקי, שמח לגלות שהסרט זמין בשירות הסטרימינג בתשלום של אמזון, השקיע את מיטב כספו והתיישב לצפות. ואז, כמו שאומרים, לא תאמינו מה שקרה לאחר מכן.

"צפיתי בסרט לראשונה בזמן יציאתו, בתחילת העשור הקודם, אז לא זכרתי אותו בעל פה, אבל זכרתי כמובן את סצנת הסקס הנועזת בין ליאור אשכנזי לרונית אלקבץ עליה השלום", הוא אומר. "בגרסה של אמזון, נחרדתי לגלות שהיא נעלמה כמעט לגמרי. ברגע מסוים במהלכה אנו חוזים בשניים מתחילים להתמזמז ולהתפשט, אבל אחרי שתי שניות מגיע קאט אלים, המוביל לסצנה של הבוקר שאחרי, בה השניים שוכבים לבושים במיטה, כמו בסרט אמריקאי לבני נוער".

"כשנגמר הסרט", ממשיך נ', "הבנתי שצפיתי בגרסה מסורסת שלו, שהותאמה לצפייה של בני נוער. מישהו החליט לחסוך מהקהל האמריקאי לא רק את האיברים המוצנעים של אשכנזי ואלקבץ, ולא רק את אחד מן המשגלים הנסוגים הרומנטיים והיפים בתולדות הקולנוע - אלא גם סצנה חשובה ורומנטית להפליא שמבהירה עד כמה היחסים בין הדמויות מלאי אהבה ותשוקה. עבור כל חובב קולנוע זו לא פחות משערורייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ ז"ל בקטע מסצנת הסקס בסרט "חתונה מאוחרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הגולשים בשירות הסטרימינג, רובם לא ישראלים יש להניח, מגיבים באתר בתמיהה או בכעס. "הסרט הזה אמור להיות 102 דקות, אז איך זה שכאן הוא רק 86 דקות? לאן נעלמו 16 הדקות החסרות?", תהה מגיב אחד. "לאחר שצפיתי בו באמזון, הלכתי לחפש את הגרסה המקורית המלאה וגיליתי שאמזון אכן הפעילו כאן צנזורה ושללו ממני את הסצינות הכי לוהטות. כלקוח משלם, אני לא מרוצה", הוסיף גולש אחר, וגולשים נוספים כתבו: "איך מצפים ממני לדרג סרט כשלא נותנים לי את הגרסה המלאה שלו?", "חתכו מכאן הרבה סצינות, אני מרגיש מרומה" וכיוצא בכך.

גם גורם בכיר בתעשיית הקולנוע הישראלי הרים גבה והחמיץ פניו. "זה ממש מטורף, וממש חבל. צופים בינלאומיים רבים נחשפים לסרט רק דרך הפלטפורמה הזו. דובר קוסאשווילי יודע מזה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חתונה מאוחרת. טרנספקס
"בניו יורק טיימס כתבו שזו סצינת הסקס הכי יפה בתולדות הקולנוע". מתוך "חתונה מאוחרת"/טרנספקס

בדקנו - והתשובה שלילית: "תודה על העדכון! לא היה לי מושג, אני לא אישרתי דבר כזה", אומר קוסאשווילי. "אבל הזכויות הן לא שלי, והם עושים מה שהם רוצים, אתם לא יודעים את זה? מבחינתי, זו חבלה, זה כאילו שכרתו איבר של הסרט והפכו אותו לנכה".

גם מארק רוזנבאום, מפיק הסרט ואחד האנשים הבכירים בתעשיית הקולנוע הישראלית ולשעבר גם יו"ר האקדמיה המקומית לקולנוע, לא ידע מכך. לדבריו, לא היה לו מושג שהסרט באמזון ובטח שלא בגרסה מצונזרת. "הניו יורק טיימס כתבו על הסצנה שצונזרה, כי זו סצנת הסקס הכי טובה שאי פעם היתה בקולנוע, אז כנראה שבאמזון לא קוראים את הניו יורק טיימס, מה לעשות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "חתונה מאוחרת" באמזון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשו את זה בלי אישורך?

"כן, למפיץ הבינלאומי יש זכות לעשות התאמות לקליינטים שלא מסכימים שיהיה עירום. בהסכמי הפצה בינלאומיים יש את הסעיף שמאפשר לעשות התאמות לשווקים. זה לא תלוי בי, אבל אני מבואס מזה. זה חוקי, אבל ממש מגעיל מצדם".

תגובת אמזון טרם התקבלה.


הסרט "חתונה מאוחרת" בגרסה המלאה והלא מצונזרת ניתן לצפיה בוואלה! VOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully