וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: אסטרונאוטים בוחרים את סרטי חלל האהובים עליהם

30.1.2017 / 0:10

בימים אלה מתקיים ברחבי הארץ שבוע החלל של משרד המדע, ובמסגרתו מגיעים להתארח שלושה אסטרונאוטים מנאס"א. ביקשנו מהם לבחור את סרטי החלל האהובים עליהם. "אפולו 13" ו"מארק וואטני" בפנים

יח"צ - חד פעמי

אסטרונאוט נאס"א דון תומס

1983: "הצוות המובחר" ("The Right Stuff")

"אני אוהב את הסרט הזה כי הוא מעלה תמונה מדויקת למדי של השנים הראשונות של תכנית החלל של ארצות הברית והוא לוכד היטב את ההתרגשות והתרוממות הרוח בטיסה בחלל, ולהסתכל לאחור לעבר כדור הארץ. שבעת האסטרונאוטים של המרקורי המופיעים בסרט הזה, יחד עם אסטרונאוטים נוספים כמו ניל ארמסטרונג, היו גיבורים שלי כנער צעיר, והשפיעו מאוד על ההחלטה שלי להיות אסטרונאוט כאשר אגדל".

1995: "אפולו 13"

"הסרט הזה הוא אחד האהובים עלי ביותר, מפני שהוא מבטא את העבודה המצוינת של צוות מרכז הבקרה שתומך באסטרונאוטים שלנו בזמן שהם בחלל. ללא המאמצים המסורים שלהם, הצוות של אפולו 13 לא היה מצליח לחזור לכדור הארץ בחיים. במהלך הקריירה שלי עבדתי במרכז בקרה בתור אחראי טיסה עבור כמה משימות במעבורת החלל, ולמדתי כי האנשים שעובדים שם היום מאוד דומים לאלו שעבדו שם במהלך משימת אפולו 13. אשתי ואני ראינו את הסרט הזה יחד כאשר יצא לאור לראשונה במהלך אחד מהדייטים האחרונים שלנו, לפני אחד השיגורים שלי. למרות שזה סוג של סרט אסונות, הוא השאיר את שנינו בהרגשה אופטימית ועזר לספק אפילו ביטחון רב יותר בצוות מרכז הבקרה שלנו".

1985: "The Dream is Alive"

"הסרט יצא ב-1985, רק כמה שנים לפני שהתחלתי להגיש את מועמדותי לנאס"א להיות אסטרונאוט. לאחר שקיבלתי את הדחייה השנייה מנאס"א, היה זה הסרט הזה שנתן לי את האדרנלין מחדש – לטוס במעבורת החלל. השתמשתי בו כדרך להישאר עם מוטיבציה ולשמור לעצמי על החלום לשייט בחלל בעודי חי. ראיתי את הסרט הזה המון, המון פעמים, ואני עדיין נהנה לראות אותו עד היום. אני עדיין אומר 'וואו' כשאני צופה במעבורת החלל ממריאה בסרט, ואת רצף השיגור מהקרקע לחלל – עדיין משאיר אותי בפליאה אל מול היופי של הכוכב שלנו. לצפות בסצנות הללו, זה הדבר שההנאה בו שנייה רק ל-לעשות זאת באופן אישי".

אסטרונאוט נאס"א ריצ'רד ארנולד

1995: "אפולו 13"

"אני אוהב את הדרך שהסרט הזה לוכד את תחושת ה'אני יכול לעשות' של צוות הבקרה של נאס"א. אני גם מעריך את העובדה כי הסרט די מדויק מבחינה היסטורית.

"2015: להציל את מארק וואטני" ("The Martian")

"זה הסרט האהוב עליי. הסיפור הזה הוא למעשה השראה בהישג יד. מארק פשוט היה שם וחיכה לנו. נהניתי הדרך שההומור היה התערב כדי לעזור להתמודד עם מצבים מתוחים".

סדרת סרטי "מסע בין כוכבים"

"אני ממליץ על סדרת הסרטים האלו, כי בעיני היא מראה את החזון של ג'ין רודנברי לאנושות. חזון שוחר שלום, ושל חקר בינלאומי של השטח הנטוש כעת על תחנת החלל הבינלאומית".

אסטרונאוט נאס"א גארט רייזמן

1980: "מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית"

"זה ככל הנראה הסרט הכי מרגש בכל הסדרה. הסיפור יוצא הדופן על אב ובן והקשר הבלתי אפשרי שלהם הופך את סדרת הסרטים האלמותית הזו למה שהיא. צפיתי בסרט הזה עם הבן שלי, מה שהפך את חווית הצפייה למיוחדת יותר, ואין לי ספק שהבן שלי יצפה בה גם עם בנו".

1982: "מסע בין כוכבים 2: זעמו של חאן"

"סדרת סרטי 'מסע בין כוכבים' אהובה עליי במיוחד, והסרט השני הוא זה שכתוב לדעתי באופן המבריק מכולם. הוא סרט חכם מאוד, וכשיש לך שחקן נפלא כמו ריקרדו מונטבלן, שהלך לעולמו לפני כ-8 שנים (ומגלם את חאן כבר מהסרט הראשון בסדרה המקורית), זה הופך את הסרט לנהדר"

1999: "כיבוש הגלקסיה" ("Galaxy Quest")

"סרט שאינו מוכר במיוחד לקהל הרחב, אבל נחשב לפארודיה מצחיקה לסרטי 'מסע בין כוכבים', שהפך עם השנים לסרט קאלט לחובבי מדע בדיוני וסרטי חלל. אני אוהב אותו במיוחד כי הוא מצליח לקחת את כל הרצינות שקיימת בסרטי החלל השונים, במיוחד ב'סטאר טרק' - וליצור מהם סאטירה מעולה ובעיקר מאוד מאוד מצחיקה".

בונוס: שר המדע, חה"כ אופיר אקוניס

2015: "להציל את מארק וואטני"

"את הסרט ראיתי בפעם הראשונה במטוס בדרך לפגישתי הראשונה עם ראש נאס"א. בשונה מסרטי חלל שמבוססים על קרבות מתמשכים ודמויות של חייזרים, העלילה שבמרכזה אסטרונאוט שנשכח על מאדים מעמתת את הצופה באופן ישיר עם הסכנה שטמונה בכל משלחת חלוצית אל עבר הלא נודע, ועם החוסן הנפשי והפיזי שהופך כל אסטרונאוט לגיבור.
לא יכולתי שלא לחשוב תוך כדי צפייה על אילן רמון - אדם מעורר השראה שהעפיל לפסגות שאליהן אף ישראלי לא הגיע לפניו ולא שב מהמסע.

"האנושות שואפת למעלה והסקרנות הזו מאפשרת לנו להתפתח ולהתעצם, כבר אמרו לפני שידע זה כוח. אבל האנשים שלוקחים על עצמם את המשא (ואת המסע) מודעים כל הזמן גם לסכנות, לאתגרים ולתקלות שעלולות להתרחש, בכל רגע נתון, מרחק של אלפי קילומטרים מהבית ומהאנשים שאוהבים אותם.

"המפגש עם ראש נאס"א היה מרתק. דיברנו גם על הסרט ועל משימות מסוכנות ועל תרומתה של ישראל לחקר החלל ועל אילן רמון - מקור גאווה לכל ישראלי באשר הוא".

עוד באותו נושא

מקגיוור על מאדים: "להציל את מארק וואטני" הוא סרטו הטוב של רידלי סקוט זה שנים

לכתבה המלאה

שבוע החלל של משרד המדע מתקיים השבוע, החל מאתמול (ראשון) ועד יום שישי, 3 בפברואר ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully