וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי הוליווד מחו נגד טראמפ: "החרמת מהגרים היא אנטי-אמריקאית"

30.1.2017 / 10:30

טקס פרסי ה-SAG היוקרתי שימש הבוקר במה לכמה מהכוכבים הגדולים של הוליווד להביע את מחאתם על מדיניותו של הנשיא החדש. "ערב טוב לכל מי שנמצאים בשדות התעופה באמריקה שלי", אמר המנחה אשטון קוצ'ר, "אנחנו אוהבים אתכם ומקבלים אתכם"

אשטון קוצ'ר בטקס הסאג 2017. GettyImages
"אנחנו אוהבים את כולכם", אשטון קוצ'ר במסר למהגרים לארה"ב/GettyImages

טקס פרסי גילדת השחקנים (SAG) שנערך לפנות בוקר (שני) על פי שעון ישראל, היה עמוס בהתבטאויות פוליטיות ובמחאות נגד המדיניות שמוביל הנשיא דונלד טראמפ. כבר בדברי הפתיחה שלו כיוון המנחה, אשטון קוצ'ר, את דבריו אל המפגינים הרבים ברחבי ארה"ב. "ערב טוב לחבריי באיגוד השחקנים ולכל הצופים בבית, ולכל מי שנמצא בשדות תעופה ושייכים לאמריקה שלי", הכריז קוצ'ר, "אתם חלק מהאריג שמרכיב את כולנו, ואנחנו אוהבים אתכם ומקבלים אתכם".

עם החזרה מהפסקת הפרסומות במהלך הטקס, טיילה המצלמה בין הכוכבים בקהל ונעצרה מול קרי וושינגטון, כוכבת "סקנדל", שסיפקה הכרזה משלה: "הרבה אנשים אומרים בימים אלה שעל שחקנים להימנע מלהביע את דעתם בכל הקשור לפוליטיקה, אבל האמת היא ששחקנים הם אקטיביסטים מכיוון שאנחנו מגלמים את הערך וההומניות שבאנושות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ג'וליה לואי-דרייפוס, שזכתה בטקס בפרס השחקנית הקומית הטובה ביותר בתחום הטלוויזיה, כיוונה גם היא את דבריה בנאום הזכייה אל הבית הלבן. "אני פטריוטית אמריקאית ואני אוהבת את המדינה הזאת. ומכיוון שאני אוהבת את המדינה הזאת, אני מבועתת מהפגמים בה, וההחרמה הזאת של מהגרים היא פגומה ואנטי אמריקאית".

זוכה נוסף במהלך הערב - מהרשלה עלי, כוכב "אור ירח", שהמיר את דתו מנצרות לאסלאם לפני 17 שנים ושינה את שמו ממהרשללחשבז גילמור למהרשלה לעלי, וזכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר - סיפר בנאום מרגש על יחסיו עם אמו, כתשובה למדיניות המפלגת של משטר טראמפ. "אמי היא פעילה בכנסייה, אני מוסלמי. היא לא עשתה שמיניות באוויר כשהודעתי לה שהמרתי את דתי לפני 17 שנים. אבל אני אומר לכם כעת: אנחנו שמים את הדברים בצד. אני יכול לראות אותה והיא יכולה לראות אותי, אנחנו אוהבים אחד את השני ויתר הדברים לא חשובים".

הנאום הסוער והמפתיע מכולם הגיע מהשחקן דיוויד הארבור, כוכב "Stranger Things". בנאום שזכה לתשואות אדירות מהקהל, ולתגובות נלהבות מצד חבריו לקאסט (כולל אוסף הבעות משונות-מצחיקות של וינונה ריידר, שכבר הפכו למם הרשמי של הטקס) קרא הארבור לחבריו להשתמש במעמדם כדי להוביל שינוי.

לאור כל מה שמתרחש בעולם כיום, קשה לחגוג שוב את ההישג של 'Sranger Things'. אבל הפרס הזה מגיע מכם, האנשים שלוקחים את האמנות שלהם ברצינות, ומאמינים כמוני שמשחק מעולה יכול לשנות את העולם. זהו צו קריאה עבור חברינו לאמנות הזאת להיכנס עמוק יותר, ובאמצעות האמנות להילחם בפחדים, בחשיבות עצמית ובעליונות, הנרקסיסטית ברובה. דרך האמנות הענף שלנו יכול לטפח אמפטיה והבנה חברתית, על ידי חשיפת האמיתות האינטימיות שמשמשות תזכורת רבת עוצמה לאנשים, שכשהם מרגישים שבורים ומפוחדים ועייפים, הם לא לבד. אנחנו מאוחדים בכך שכולנו בני אנוש וכולנו יחד בתוך המסע הנורא, המכאיב, המלהיב והמסתורי הזה שנקרא החיים.

"כשאנחנו פועלים בהתאם לנרטיב של 'Stranger Things', אנחנו המרכז-מערביים מ-1983 נדחה בריונים, נעניק מחסה לחריגים ומנודים, לחסרי הבית. אנחנו נתעלה מעל השקרים ונצוד את המפלצות. וכשאנחנו עומדים חסרי אונים אל מול הצביעות והאלימות האגבית של בודדים ושל מוסדות, אנחנו, בהתאם למילותיו של השריף ג'ים הופר, נכה אנשים מסוימים בפרצופם כשהם מבקשים להרוס את החלשים ונטולי זכויות האזרח".

השחקנית והקומיקאית לילי טומלין נשאלה לדעתה לגבי האחריות של שחקנים לומר את דעתם, ואמרה: "כל האקטיביסטים צריכים לדבר עכשיו על חקיקה נגד מה שזה לא יהיה שהם מתנגדים לו. חייבים לשנות את החוקים, בדיוק כמו שהוא (טראמפ) משנה אותם. הוא מנסה לשנות חוקים. אני לא רוצה לעשות את ההשוואה הזאת, אני גם לא עושה אותה, אבל הנאצים שינו את החוקים אם הם לא הסכימו איתם. הם פשוט שינו אותם ואז היו יכולים לעשות מה שרצו.

"עלינו לעמוד על המשמר ועלינו לקבל את ההחלטות כשהן החלטות טובות, ולהתנגד אם הן החלטות רעות. אלוהים, אני מרגישה כאילו אני מדברת למקום כלשהו בגרמניה לפני מספר עשורים".

בין המחאות הנרגשות והקריאות לאחדות, חולקו גם פרסים יוקרתיים באחד הטקסים החשובים בעונת הפרסים ההוליוודית. יש לציין כי "לה לה לנד" לא זכה כלל למועמדות לפרס האנסמבל הטוב ביותר (מאחר והוא מורכב משני שחקנים עיקריים בלבד), ובכך פתח הזדמנות נדירה למתחריו לאסוף כמה פרסים משלהם.

רשימת הזוכים המלאה

האנסמבל הטוב ביותר: "מאחורי המספרים"

השחקן הטוב ביותר: דנזל וושינגטון ("גדרות")

השחקנית הטובה ביותר: אמה סטון ("לה לה לנד")

שחקן המשנה הטוב ביותר: מהרשלה עלי ("אור ירח")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: ויולה דיוויס ("גדרות")

האנסמבל הטוב ביותר בדרמה טלוויזיונית: "Stranger Things"

האנסמבל הטוב ביותר בקומדיה: "כתום זה השחור החדש"

השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה: ג'ון לית'גו ("הכתר")

השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה: קלייר פוי ("הכתר")

השחקן הטוב ביותר בקומדיה: וויליאם ה. מייסי ("חסרי בושה")

השחקנית הטובה ביותר בקומדיה: ג'וליה לואי-דרייפוס ("Veep")

השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: בראיין קראנסטון ("All The Way")

השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה/סרט טלוויזיה: שרה פולסון ("אמריקה נגד או. ג'יי סימפסון")

טראג'י פ. הנסון, ויולה דייויס, קירסטן דנסט וג'אנל מונה בטקס הסאג 2017. GettyImages
טראג'י פ. הנסון, אוקטביה ספנסר, ג'אנל מוניי וקירסן דאנסט בטקס הסאג 2017/GettyImages
stranger things, סאג 2017. GettyImages
כוכבי "Stranger Things" חוגגים את הזכייה בפרס הגדול/GettyImages
סיימון הלברג, ג'וסלין טאון, סאג 2017. GettyImages
כוכב "המפץ הגדול", סיימון הלברג, וזוגתו ג'וסלין טאון במחאה על השטיח האדום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully