וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיבולי שכל": במאי "טיטאניק" מתייחס סוף סוף לסצנת הקיפאון

1.2.2017 / 11:30

בריאיון מיוחד שהעניק לאחרונה לאתר Daily Beast, התייחס ג'יימס קמרון בהרחבה לתיאוריה לפיה ג'ק יכול היה לשרוד אם היה צף על הלוח לצדה של רוז, ושולל אותה לחלוטין. "הוא פינה לה את המקום כדי שהיא תשרוד"

יוטיוב

אחד הוויכוחים המעייפים והמטרחנים ביותר בתולדות דיוני הקולנוע עוסק בסצנת השיא של טיטאניק - הרגע שבו ג'ק (לאונרדו דיקפריו) ורוז (קייט ווינסלט) רוכנים זה אל זו במים הקפואים. מעריצים רבים לא הסכימו להניח במשך שנים לשאלה: מדוע רוז שכבה לבדה על לוח העץ והותירה את אהובה לקפוא למוות, במקום לפנות לו מקום ולחיות יחד באושר ועושר? אולי כעת תנוח דעתם, כשבמאי הסרט בכבודו ובעצמו החליט להתייחס לסוגיה.

במסגרת ריאיון שהעניק ג'יימס קמרון ל-Daily Beast, התבקש הבמאי להתייחס לשאלת הישרדותו האפשרית של ג'ק, והשיב בשעשוע. "אנחנו באמת עומדים ללכת לשם? תראו, זה מאוד, מאוד פשוט: אם תקראו את עמוד 147 בתסריט, הוא אומר "ג'ק יורד מהלוח ומפנה את מקומו כדי שהיא תוכל לשרוד". זה עד כדי כך פשוט. אפשר לעשות את כל הניתוחים לאחור שאתם רוצים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי עכשיו אפשר לשחרר כבר מהסיפור הזה? ווינסלט ודיקפריו מתוך "טיטאניק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המיתוס סביב הישרדותו התיאורטית של ג'ק קיבל חיזוק בזכות פרק של הסדרה "Mythbusters" ב-2012. אז "הוכיחו" המנחים כי ג'ק עשוי היה לצאת מהמים בחיים. קמרון החליט להתייחס ישירות לתיאוריה ולפרק אותה. "שימו את עצמכם בנעליים של ג'ק. אתם בתוך המים בטמפרטורה של 2- והמוח שלכם מתחיל להיכנס להיפותרמיה. על פי התיאוריה שלהם בנקודה הזאת ג'ק אמור היה להוריד את חליפת ההצלה שלו ואת שלה, לצלול אל מתחת ללוח ולקשור את שתיהן בדרך כלשהי שתאפשר לו לשאת את המשקל של שניהם, ואיכשהו גם לעשות את זה בשתי דקות. בפועל אם אתם במצב הזה ייקח לכם בין חמש לעשר דקות לעשות דבר כזה, מה שאומר שבכל מקרה אתם מתים.

האפשרות הטובה ביותר של ג'ק הייתה להשאיר את פלג גופו העליון מחוץ למים ולקוות שסירה כלשהי תעבור באזור ותמשה אותו לפני שהוא מת. נהניתי מאוד מהתוכנית שלהם והם מאוד כיפיים, אבל הם מזבלים את השכל". קמרון, אגב, יתחיל סוף סוף לצלם את ארבעת (!) סרטי אווטאר הבאים במקביל באוגוסט הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully