וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשראה של "טריינספוטינג" על חברת פרלמנט בריטית. צפו

2.2.2017 / 16:44

כשהחודש עתיד לצאת סרט ההמשך "טריינספוטינג 2", חברת הפרלמנט הבריטי ממוצא סקוטי האנה בארדל ניצלה את המונולוג המיתולוגי ממנו כדי להתנגח בנאומה בברקזיט ותומכיו. "תבחרו בשיעור פשע שעולה ביותר מ-40%. תבחרו בלחזור לעידן תאצ'ר של עוני וצנע". צפו בקטע המלא

צילום מסך

אם מארק רנטון היה יודע שב-2017 הוא יגיע לפרלמנט הבריטי, אולי היה משנה כמה דברים בדרך. בדיון שנערך בנושא הברקזיט בפרלמנט הבריטי, חברת הפרלמנט הסקוטית האנה בארדל סיפקה נאום מעניין במיוחד בהשראת מונולוג הפתיחה המפורסם של רנטון מהסרט "טריינספוטינג" ("Choose life"), בו היא תקפה את הברקזיט ואת אלו שהובילו אליו.

כשהיא מבקשת "לבצע מחווה לאירווין וולש, דני בויל ויואן מקרגור", פתחה בארדל ואמרה: "תבחרו בברקזיט. תבחרו בלהמציא מספרים מהאוויר על שירות הרפואה הציבורי, ובלהדביק אותם על דפנות אוטובוסים. תבחרו ברגשות של גזענות ושנאת זרים שמחלחלים החוצה מכמה מהפינות של קמפיין העזיבה".

"תבחרו בשיעור פשע שעולה ביותר מ-40% ושיעור פשעי שנאה נגד להט"ב ב-150% באנגליה ובוויילס בעקבות ההצבעה על הברקזיט", אמרה עוד. "תבחרו בלהביא את אנשי האומות שלנו לקלפיות על אחד הנושאים החשובים של הדור, מבלי חומר כתוב וללא תכנית". נאומה המשיך עוד ועוד, עד שלבסוף חתמה: "תבחרו בלחזור לעידן תאצ'ר של עוני וצנע. תבחרו בבריטניה שמפנה את גבה לאירופה. אלו, אדוני הדובר, אינן הבחירות שהעם הסקוטי עשה".

הנאום שתפס תאוצה ברשת הגיע בעיתוי וברקע מתבקש: החודש יצא לאקרנים בארה"ב ובבריטניה סרט ההמשך "טריינספוטינג 2", שיחזיר את חבורת הסמים של רנטון, ספאד, סיק בוי ובגבי מ-1996 למסך הגדול. המונולוג של בארדל מהסרט על החבורה הסקוטית גם מתקשר לעניין הנאום, שכן בארדל ביקשה לייצג את עמדת בני העם הסקוטי שרובם הצביעו נגד עזיבת האיחוד האירופי.

עוד באותו נושא

חוזרים לרציף: טריילר מלא ראשון ל"טריינספוטינג 2"

לכתבה המלאה
פוסטר הסרט טריינספוטינג 2.
כרזת הסרט טריינספוטינג 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully