וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי מסיקה ואייל גולן למירי רגב: "שחררי אותנו מהעבדות"

5.2.2017 / 11:48

על רקע הדיון מחר בהצעת החוק בכנסת, אייל גולן, ארקדי דוכין, מירי מסיקה, תומר יוסף ורבים נוספים חתמו על עצומה הקוראת לשרה "לוודא את אישורו של החוק שישחרר אותנו מהעבדות המודרנית של חוזים לעשרות שנים"

דיון ועדת החינוך חוק זכויות יוצרים. נועם מושקוביץ
כורם בדיון בוועדת החינוך ב-2014/נועם מושקוביץ

התפתחות נוספת בסאגת "חוק איה כורם", המבקש להסדיר את זכויותיהם של אמנים מול חברות התקליטים. יותר מ-230 אמנים ישראלים חתמו על עצומה הקוראת לשרת התרבות מירי רגב לתמוך בהצעת החוק שמבקש להגביל את משך החוזים בתעשיית המוזיקה, שמחר (שני) תעלה לדיון בוועדת החינוך בכנסת. בין החותמים גם מירי מסיקה, אייל גולן, ארקדי דוכין.

עוד חתמו על העצומה המוזיקאים דיוויד ברוזה, יהלי סובול, מאיה בוסקילה, שלמה גרוניך, רביד פלוטניק (נצ'י נצ'), איתי זבולון (טונה), מיקי גבריאלוב, תומר יוסף ורבים נוספים. "אנו, אמני ישראל, קוראים לשרת התרבות, מירי רגב, לעמוד בה בהבטחתה ולהתגייס להגנה על התרבות הישראלית ועל האמנים שיוצרים אותה", נכתב בגוף העצומה. "אנו קוראים לשרה לעמוד לצדנו ביום שני הקרוב, ולוודא את אישורו של החוק שישחרר אותנו מהעבדות המודרנית של חוזים לעשרות שנים. אנחנו לא מבקשים הרבה, רק דבר אחד: 'מירי, תעבירי!'".

חבר הכנסת יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך בכנסת, מוביל בוועדת חינוך את העברת החוק. בין חברי הכנסת שהביעו תמיכתה בחוק ניתן למנות את שרן השכל, אמיר אוחנה, איציק שמולי, חיים ילין, מירב בן ארי, מיקי זוהר ועוד.

איה כורם, מי שמובילה את המאבק על רקע סיפורה האישי בנושא, כתבה בפוסט פייסבוק: "ביום שני הקרוב, הצעת החוק שלנו להגנה על זכויות אמנים במוזיקה, זאת שתסיים את תקופת העבדות בתעשיית המוזיקה הישראלית, עולה לוועדת חינוך לפני קריאה שנייה ושלישית, ותחזיקו לנו אצבעות. כי למרות שחברות התקליטים מפעילות לחץ כבד על חברי כנסת ועל משרד התרבות, אין לנו שום כוונה להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully