וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה גולדשטיין, הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל, הלכה לעולמה

5.2.2017 / 12:21

האייקון הטרנסג'נדרי הלכה לעולמה בגיל 69. גולדשטיין, שגילתה את זהותה המגדרית עוד בשנות ה-60', נחשבת לאחת הדמויות הוותיקות והבולטות בקהילה הטרנסג'נדרית. לצד הופעות כשחקנית במספר סדרות וסרטים, ב-2010 נערך אף סרט תיעודי על חייה

דרור נובלמן, גילה גולדשטיין. אביב חופי
גילה גולדשטיין ז"ל/אביב חופי

השחקנית גילה גולדשטיין, מהדמויות הבולטות והוותיקות בקהילה הטרנסג'נדרית בישראל, הלכה לעולמה בגיל 69, לאחר הידרדרות במצבה בעקבות אירוע מוחי שעברה. גולדשטיין שיחקה במספר סרטים וסדרות, זכתה בפרס יקירת קהילת הלהט"ב ב-2003, ונחשבה לאורך שנים לאייקון גאה.

גולדשטיין נולדה ב-1947 בטורינו שבאיטליה בשם אברהם גולדשטיין, ובילדותה עלתה לישראל והתגוררה בחיפה. את זהותה המגדרית גילתה בתחילת שנות ה-60', כשב-1965 עברה ניתוח לשינוי מין. אחרי תקופות שבהן עבדה בזנות בשנות ה-70' עברה להתגורר באירופה, ושימשה שם כחשפנית וכרקדנית. בשנות ה-90' פעלה כזמרת, והקליטה מספר שירים כמו "שיר הגאווה" ו-"כולם לרקוד". ב-1998 הגישה אף תכנית בתחנת הרדיו 99fm.

גילה גולדשטיין. אביב חופי
גולדשטיין בהשקת "חסמבה - דור 3"/אביב חופי

ב-2003 זכתה בפרס "יקירת הקהילה" של קהילת הלהט"ב, "על היותה נציגה בולטת של דור, אשר לא היסס לחיות לפי זהות מגדרו". מאז והיום עד השתתפה גולדשטיין במספר סרטים וסדרות טלוויזיה. כך למשל על תפקידה בסרט "ילדים טובים" של הבמאי יאיר הוכנר זכתה בפרס שחקנית המשנה בפסטיבל לקולנוע קוויר במיאמי ב-005. ב-2010 השתתפה להופעת אורח בסדרה "חסמבה דור 3" ששודרה ב-HOT. באותה השנה אף הופק סרט תיעודי על חייה בשם "זה גילה, זה אני", שהוקרן במסגרת "הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה". באחרונה השתתפה בסדרה המוקומנטרית "נעלמות" ב-yes דוקו.

התסריטאי דרור נובלמן, מי שיצר את "חסמב"ה – דור 3" והיה חברה הקרוב של גולדשטיין, ספד לה בעמוד הפייסבוק שלו. "אני לא אכתוב נוחי בשלום על משכבך, בגלל שאת לא. לכי ותעשי בלאגן בגן עדן כמו שרק את יכולה. תודה רבה על החברות וההדרכה, קווין ג'י. אתגעגע אלייך המון", כתב נובלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully