וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסל אניש קאפור הוא הזוכה בפרס בראשית לשנת 2017

7.2.2017 / 11:30

האמן ההודי-אנגלי ממוצא יהודי זכה בפרס שמוענק ליחידים בעלי השפעה "המגלמים את אופי העם היהודי". קאפור בן ה-62 התגורר שנתיים בישראל, ולצד עבודתו כאמן מוערך ומוביל, הוא פועל רבות גם במאבק למען זכויות פליטים

אניש קאפור. באדיבות קרן פרס בראשית, מערכת וואלה! NEWS
אניש קאפור/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות קרן פרס בראשית

הפסל ההודי-אנגלי ממוצא יהודי אניש קאפור הוא הזוכה בפרס בראשית לשנת 2017 – כך הודיעה קרן הפרס. קאפור הוא הזוכה הרביעי בפרס, שמוענק השנה זו הפעם הרביעית.

קאפור, שנולד ב-1954 במומבאי, עלה לישראל בגיל 16 בשנת 1970 והתגורר בקיבוץ גן שמואל. כעבור שנתיים נסע לאנגליה ללמוד אמנות, לאחר שלא התקבל ללימודים בבצלאל. בעולם הפיסול נחשב קאפור לאמן מוביל, חדשני ומשפיע, ועבודותיו מוצגות במספר מקומות ברחבי העולם. כך למשל הוא אחראי לפסל "היפוך העולם, ירושלים" במוזיאון ישראל, "שער העננים" בפארק המילניום בשיקאגו" ועוד.

ב-1991 זכה קאפור בפרס טרנר היוקרתי לאמנות חזותית, וב-2013 הוענק לו תואר אביר הממלכה הבריטית. לצד יצירתו האמנותית, קאפור פעיל ארוך שנים בנושאים חברתיים, כשבמשך שנים השמיע את קולו ונאבק למען זכויות פליטים. "ההשפעה העמוקה של עבודתו ממשיכה את ההיסטוריה הארוכה של התרומה היהודית לאמנות העולמית, בעוד הפעילות חברתית שלו מחזקת את מחויבות של העם היהודי למורשת ההומניזם והעזרה לזולת", מסר מייסד שותף ויושב ראש קרן פרס בראשית, סטן פולובץ.

"יש לי הכבוד לקבל את פרס בראשית לשנת 2017", מסר קאפור עצמו, "הוא שואף להרחיב את ההקשר של הזהות היהודית וקורא ליהודים ולא-יהודים לעבוד יחד כדי להשפיע על העניינים הגדולים של זמננו". לדבריו, "הזהות וההיסטוריה היהודיות ידעו מצבים חוזרים ונשנים של אדישות, רדיפות ושואה. כיורשים ונושאים של ערכים יהודיים לא ראוי לנו להתעלם ממצוקת האנשים שנרדפים, שאיבדו הכול ונאלצו להימלט כפליטים בסכנת חיים. תודעת הזר שוכנת בלבה של הזהות יהודית וזה מה שמניע אותי, בקבלת פרס בראשית, להעביר את כספי הפרס לסיוע לפליטים".

מאז הוענק פרס בראשית לראשונה ב-2014, זכו בו מייקל בלומברג, מייקל דאגלס ויצחק פרלמן. הפרס מוגדר ככזה ש"מיועד להכיר ביחידים שהינם מצטיינים ובעלי ומוניטין עולמי בתחומם ואשר פעולותיהם, בנוסף להישגיהם, מגלמים את אופי העם היהודי באמצעות מחויבות לערכים יהודיים, לקהילה ו/או למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully