וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז יובל הוא אח של אהוד? המדריך המלא למשפחת בנאי

7.2.2017 / 15:40

לרגל יום הולדתו ה-44 של אביתר בנאי, החלטנו לעשות סדר במשפחה הכי מסובכת בישראל: אז מי האבא של מי, מי האח של מי ומי הבן של מי? הנה התשובות

עץ משפחת בנאי. יח"צ, יאיר שילוח, מיכאל טופיול, אור גפן, אייל דורי, ליהיא לפיד, דורון עדות, צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
עץ משפחת בנאי/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ, יאיר שילוח, מיכאל טופיול, אור גפן, אייל דורי, ליהיא לפיד, דורון עדות, צילום מסך

לפני 8 שנים התראיין הזמר המנוח מאיר בנאי לוואלה! תרבות ונשאל מהו הסוד של משפחת האמנים הכי מפורסמת בישראל. "מדובר כאן בעצם במשפחה עם קודים מיוחדים וסודיים שהביאו איתם אבות המשפחה שעלו לארץ במחתרת מאירלנד", סיפר בנאי. "אחד מאותם אבות שהיה טייח במקצועו מצא את הנוסחה ללידת אמנים מתחת לאחד הבלוקים בבניין שבו הועסק".

"הנוסחה ביסודה מדברת על אורח חיים מאוד נוקשה וקפדני, שלא לומר סגפני מאוד", המשיך בנאי. "והכל נעשה בשקט-בשקט, במחתרת. אנחנו קמים בכל יום בארבע לפנות בוקר, ומיד יוצאים לריצה מהירה של עשרים וחמישה ק"מ. כשחוזרים הביתה יושבים לכתוב. מיד. שעה בדיוק ואז שוב, יוצאים לריצה, עשרים וחמישה קילומטרים. אבל הפעם רצים לאחור, הפנים הפוכות לכיוון הריצה. ברכיים חייבות להיות כפופות, הצוואר זקוף ולחי שמאל עוברת לימין. כשחוזרים, מתיישבים לכתוב. שעה. וחוזר חלילה. עד חצות הלילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני דודים, לא אחים. אביתר ואהוד בנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשובתו של מאיר בנאי הייתה כמובן הומוריסטית לחלוטין. הוא כנראה ניסה להסתיר את הסוד השמור ביותר בעולם התרבות הישראלי, אבל נדמה שהתשובה לשאלה היא פשוטה: לבני משפחת בנאי יש גנים מעולים. כמעט כל בני המשפחה עוסקים בהצלחה יתרה בבידור, טלוויזיה, קולנוע, תיאטרון, מוזיקה ובידור. ויש רבים מהם, רבים וטובים, ומרוב שהם רבים – מעטים זוכרים מי הבן של מי, מי האח של מי, ומי האבא של מי. לשם כך החלטנו לעשות סדר ולהציג את עץ שושלת בנאי, תוך התמקדות בבני המשפחה העוסקים באמנות ותרבות.

אבי המשפחה הנרחבת הוא מאיר אליהו בנא (לימים עברתה המשפחה את השם ל"בנאי"). לאליהו ולרעייתו היו שמונה ילדים, מתוכם התפרסמו חמישה: יעקב (שחקן קולנוע ותיאטרון, 1919-1993), יצחק (שופט בדימוס, נולד ב-1930), יוסי (זמר, שחקן, במאי, 1932-2006), חיים (שחקן, 1937-2008) וגברי (בדרן, שחקן וזמר, חבר ב"גשש החיוור", נולד ב-1939). עליזה, שמואל ואברהם בנאי הם שלושת האחים שלא התפרסמו.

בנו של יעקב הוא הזמר אהוד בנאי (נולד ב-1953). ילדיו של יצחק הם הזמר מאיר בנאי (1961-2017), השחקנית והבדרנית אורנה בנאי (נולדה ב-1966) והזמר אביתר בנאי (נולד ב-1973). לשלושה יש אחות נוספת בשם אפרת. בנו של יוסי הוא יובל בנאי, סולן להקת משינה (יליד 1962). בניו של גברי בנאי הם השחקן והזמר אורי בנאי (יליד 1969) והזמר בועז בנאי (יליד 1977). בנו של יובל הוא הזמר והשחקן אלישע בנאי (יליד 1988), בנו של מאיר בנאי הוא הזמר נועם בנאי, בן 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully