וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראמי 2017: אדל עשתה היסטוריה וקיללה בשידור חי

13.2.2017 / 6:25

הזמרת הבריטית היא הראשונה שזוכה פעמיים ב-3 הפרסים הכי חשובים בטקס היוקרתי של תעשיית המוזיקה: אלבום, שיר וסינגל. ביונסה זכתה בקליפ השנה. בתחום ההופעות: אדל קיללה והתחילה מחדש וקייטי פרי עקצה את טראמפ

אדל, גראמי 2017. GettyImages
ערב עמוס רגשות. אדל על במה טקס הגראמי ה-59/GettyImages

טקס הגראמי ה-59 שנערך לפנות בוקר (שני) סיפק לילה ארוך של אירועים, שיאים וגם התרחשויות שנויות במחלוקת. באופן מדהים למדי, אדל הייתה שותפה לכל אחד מהמקרים שצוינו כאן. נתחיל מהפרטים החשובים.

ג'יימס קורדן, מנחה תוכנית הלייט נייט של רשת CBS וחובב מוזיקה ידוע, פתח את הטקס בהנחייתו בסשן "קארפול קריוקי", הסגמנט שהפך ללהיט המוכר ביותר מתוכניתו. הפעם נכנסו ל"רכב" המאולתר שלו, בין היתר: ג'ניפר לופז, ג'ון לג'נד, דה וויקאנד ואפילו בלו אייבי הקטנה.

אחרי החמידות, הגיע הרגע לשיאים חדשים. אדל עשתה היסטוריה כשהפכה לאמנית הראשונה שזוכה בשלושת הפרסים הכי חשובים בטקס היוקרתי של תעשיית המוזיקה: שיר השנה, אלבום השנה וסינגל השנה. אדל עשתה היסטוריה נוספת גם כשאלבומה השלישי, "25" הוכתר לטוב ביותר, וזאת לאחר שאלבומה השני, "21", זכה בתואר אף הוא לפני כמה שנים.

כאן לא נגמרו החגיגות של הזמרת הבריטית, שכן היא גרפה כאמור גם את פרס שיר השנה היוקרתי עבור "Hello", ובנוסף גם את פרס הופעת הסולו הטובה ביותר. ביונסה, שהפסידה לאדל בשתי הקטגוריות הגדולות, הסתפקה בפרס קליפ השנה עבור "Formation", וסיפקה נאום מעורר השראה לנשים באשר הן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בנוסף לפרסים והמחוות המרגשות, העניקה ביונסה גם הופעה בלתי נשכחת במהלך הטקס וביצעה שניים משיריה החדשים "Sandcakes" ו-"Love Drought" , כשהיא לבושה בשמלה מוזהבת שמדגישה את בטנה ההריונית. וכשסביבה שורה של רקדניות לבושות לבן שהעניקו להופעה תחושה מלכותית של ממש.

אדל הנרגשת התקשתה להסתיר את התדהמה כשנקראה לעלות לבמה ולקבל את פרס אלבום השנה. "הלילה הזה מרגיש כמו סגירת מעגל, אבל אני לא יכולה לקבל את הפרס הזה... אני מאוד נרגשת ואסירת תודה לקבל אותו, אבל האמנית של חיי היא ביונסה. והאלבום שלה עבורי, "Lemonade", הוא פשוט מונומנטלי. כל כך מלא מחשבה, יפהפה וחושף נשמה. כולנו זכינו לראות עוד צד שלך, שלא חשפת עד כה, ואנחנו מעריכים את זה מאוד. כולנו כאן מעריצים אותך, את האור שלנו, והאופן שבו את גורמת לי ולחבריי להרגיש, לחבריי השחורים, הוא כל כך מעצים. הם יודעים שהם יכולים לעמוד על זכויותיהם, ואני אוהבת אותך ותמיד אוהב".

ביונסה נראתה דומעת למשמע הנאום של אדל, וכשהמצלמה נחה על פניה ניתן היה לראות אותה אומרת: "תודה, אני אוהבת אותך". על אף הרוזמה המרשים וההערצה העולמית, ביונסה טרם הצליחה לזכות בפרס האלבום היוקרתי, ונאלצה להביט על המנצחת גם הפעם מהקהל. בצעד יוצא דופן למדי "שברה" אדל את הפסלון המוזהב שלה לשני החלקים, והעניקה את החלק המעוצב ככתר לביונסה מאחורי הקלעים. המחווה הזאת הזכירה לגולשים רבים שלינדזי לוהן כבר עשתה זאת קודם לכן ב"ילדות רעות".

זוכים בולטים נוספים לאורך הערב היו צ'אנס דה ראפר, שגרף את פרסי אלבום הראפ של השנה, הופעת הראפ של השנה ואת הפרס לאמן החדש הטוב ביותר. דיוויד בואי המנוח השאיר לעולם המוזיקה את אלבום המופת "Blackster", רגע לפני שהלך לעולמו, והלילה נאספו בשמו לא פחות מ-5 פרסים שונים. הבולטים שבהם: שיר הרוק הטוב ביותר ("Blackstar"), אלבום הרוק הטוב ביותר והאלבום האלטרנטיבי הטוב ביותר.

אלא שלא הכל הערב היה נוצץ וחגיגי, לאורך הערב חרקו צלילי המוזיקה לפחות פעמיים בשלב ההופעות החיות. זה התחיל עם אדל, שביצעה מחווה לג'ורג' מייקל המנוח, והתקשתה לעמוד באתגר. הזיכרון המר מההופעה הטראומטית בטקס של השנה שעברה לא אישר לזמרת להמשיך, והיא עצרה לאחר הבית הראשון. "אני מצטערת, אני יודעת שזה שידור חי, אבל אני לא יכולה להמשיך כך", אמרה אדל תוך שהמוזיקה ממשיכה להתנגן סביבה. לאחר מכן קיללה הזמרת ודבריה צונזרו של השידור המוקלט מראש. "אני מצטערת גם שקיללתי", הוסיפה מיד, "אני מצטערת שאנחנו מתחילים שוב, אפשר בבקשה להתחיל שוב?". הקהל באולם הריע לזמרת ועודד אותה להמשיך, ואכן הביצוע החל מחדש.

לא רק אדל חוותה בעיות במהלך ההופעה החיה. ליידי גאגא, שהגיעה לטקס אחרי ההופעה המוצלחת בסופרבול, שילבה כוחות עם מטאליקה בשיתוף פעולה לא שגרתי. אלא שהאחראים על בקרת הסאונד שכחו להפעיל את המיקרופון של ג'יימס האטפילד, ובמשך שתי דקות ארוכות קולו לא נשמע, אף שהמשיך לשיר לצדה של גאגא. בסיום ההופעה הוא נראה מאוד לא מרוצה.

ההופעה של קייטי פרי לא סבלה מתקלות, אבל נדמה שגם לא הייתה חפה ממסרים שכוונו אל הבית הלבן. הזמרת, שהייתה אחת התומכות הנלהבות ביותר בהילרי קלינטון, ביצעה את "Chained to the Rythem" כשהיא מוקפת בגדר לבנה, ומאחוריה בית מעין סמל לחלום האמריקאי. אלא שהצבעים והסמלים שהוקרנו על הגדר, הפכו בהדרגה שחורים וקודרים, ולבסוף נראתה עליהם הצהרת העצמאות של ארה"ב. "התמונות יוצרות סיפור", הגיבה פרי, "פשוט שימו לב לנרטיב".

רשימת הזוכים הבולטים

אלבום השנה

אדל, "25"
ביונסה, "Lemonade"
ג'סטין ביבר, "Purpose"
דרייק, "Views"
סטרג'יל סימפסון, "Sailor's Guide to Earth"

שיר השנה

ביונסה, "Formation"
אדל, "Hello"
מייק פוזנר, "I Took A Pill In Ibiza"
ג'סטין ביבר, "Love Yourself"
לוקאס גרהם, "Seven Years"

האמן החדש הטוב ביותר

קלסי בלריני
הצ'יינסמוקרס
צ'אנס דה ראפר
מיירן מוריס
אנדרסון פאק

הופעת הסולו הטובה ביותר בפופ

אדל, "Hello"
ביונסה, "Hold Up"
ג'סטין ביבר, "Love Yourself"
קלי קלרקסון, "Piece By Piece"
אריאנה גרנדה, "Dangerous Woman"

הופעת הצמד/להקה הטובה ביותר בפופ

הצ'יינסמוקרס והולזי, "Closer"
לוקאס גרהם, "Seven Years"
ריהאנה ודרייק, "Work"
סיה ושון פול, "Cheap Thrills"
טוונטי וואן פיילוטס - "Stressed Out"

אלבום הראפ הטוב ביותר

צ'אנס דה ראפר, "Coloring Book"
דה לה סול, "And The Anonymous Nobody"
די ג'יי חאלד, "Major Key"
דרייק, "Views"
סקולבוי קיו, "Blank Face LP"
קניה ווסט, "The Life Of Pablo"

אלבום האלטרנטיב הטוב ביותר

בון איבר, "22, A Million"
דיוויד בואי, "Blackstar"
פי ג'יי הארווי, "The Hope Six Demolition Project"
איגי פופ, "Post Pop Depression"
רדיוהד, "A Moon Shaped Pool"

אלבום הרוק הטוב ביותר

בלינק 182, "קליפורניה"
קייג' דה אלפנט, "Tell Me I'm Pretty"
גוג'ירה, "Magma"
פאניק! אט דה דיסקו, "Death Of A Bachelor"
וויזר, "וויזר"

הקליפ הטוב ביותר

ביונסה, "Formation"
ליאון ברידג'ס, "River"
קולדפליי, "Up & Up" (בבימוים של וניה היימן וגל מוג'ה)
ג'יימי אקס אקס, "Gosh"
אוקיי גו, "Upside Down & Inside Out"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully