וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יום היסטורי": אושר חוק איה כורם למניעת שיעבוד של מוזיקאים

13.2.2017 / 21:29

החוק אושר פה אחד בתמיכת 47 ח"כים. "הוצאנו היום את האמנים לחופשי, ואין עוד עבדות בעולם המוזיקה", אמרה כורם לוואלה! תרבות. "אני מתרגשת מהידיעה שלא יהיו עוד מקרים של חוזים לנצח"

נושא איה כורם. רוני כנעני,
איה כורם/רוני כנעני

המוזיקאית המנצחת הגדולה והאמיתית של הערב הזה אינה מי שתזכה בתוכנית "הכוכב הבא" אלא רק איה כורם.

לאחר דרך ארוכה, קשה ורצופת אמוציות, החוק להגנה על זכויות אמנים במוזיקה, הנועד למנוע חוזים דרקוניים למוזיקאים ומכונה "חוק איה כורם", אושר הערב פה אחד במליאת הכנסת בתמיכת 47 ח"כים. החוק החדש קובע מסגרת זמן לחוזים שאמנים חותמים עם חברות הפקה: לחוזה רגיל – מסגרת זמן של 7 שנים, ולחוזה היקף, שחל על כל פעילויות האמן ולא רק על הפקת אלבום - 5 שנים. המחשבה שמאחורי החוק היא שאם ההסכם טוב לשני הצדדים, אפשר להאריך אותו לתקופה נוספת, אבל אם יש סכנה לניצול של האמן על ידי חברת ההפקה, הוא לא יהיה כבול לחוזה משעבד בתנאים לא סבירים. בנוסף, החוק מטיל חובות אמון מצד המפיק כלפי האמן - מתן שירות, חריצות, הוכחת עבודה כלשהי שתוכיח שהוא עושה הכל כדי לקדם את האמן ואת ענייניו.

"זה יום היסטורי לא לי, אלא לתעשייה כולה", אמרה הערב בהתרגשות איה כורם לוואלה! תרבות. "הוצאנו היום את האמנים לחופשי, ואין עוד עבדות בעולם המוזיקה. אני מתרגשת מהידיעה שלא יהיו עוד מקרים של חוזים לנצח. שזמרת שתגיע מחר עם גיטרה לתל אביב לא תנוצל. שזמר שיופיע בריאליטי הבא לא יהיה כבול לנצח. זה רגע של סולידריות נפלאה בין אמנים - אני מקווה שכולם יזכרו אותו, ושתמיד נעמוד אלה לצד אלה"

"החוק הזה הוא חוק שעושה שינוי היסטורי. זהו חוק שמקדם שחרור אמיתי - שחרור של האמנים, שהוא גם שחרור של האמנות", מסר חה"כ דב חנין, מיוזמי החוק. "אי השוויון בעולם האמנות הוביל אמנים ואמניות רבים ורבות לשעבד את עצמם לנצח כדי ליצור אמנות, דבר שפגע באמנים, באמנות וגם בחברה. אנחנו לא רוצים לחיות בחברה שבה אנשים משועבדים, שבה האמנים מצויים בכבלים, רק משום שהם רוצים לעשות אמנות".

  • עוד באותו נושא:
  • איה כורם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully