וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורח חשאי: התערוכה מיצירותיו של אמן הרחוב בנקסי תגיע באפריל לישראל

15.2.2017 / 10:55

בארנה הרצליה תוצג באפריל תערוכה ובה אוסף של יותר מ-80 מיצירותיו של האמן שזהותו לוטה בערפל. האם הוא גם יגיע פיזית לבקר?

גרפיטי מהגרים של האמן המפורסם בנקסי בעיר קאלה, צרפת, דצמבר 2015. צילום מסך מתוך האתר של בנקסי, צילום מסך
יצירה של בנקסי בעיר קאלה, צרפת, העוסקת במהגרים/צילום מסך, צילום מסך מתוך האתר של בנקסי

אחרי שסיקרן את העולם בזהותו ומשך פרסומים שונים לגביה, התערוכה של אמן הרחוב המסתורי בנקסי בדרך לישראל. התערוכה הבינלאומית שעונה לשם "The Art of Banksy" הציגה בערים בולטות ברחבי העולם, ותציג לארנה הרצליה בין התאריכים 4-18 באפריל.

התערוכה תביא את האוסף הרחב ביותר מיצירותיו של בנקסי, כמו למשל ציור הנערה עם הבלון האדום ועוד רבים נוספים. מעל ל-80 יצירות של האמן והאקטיביסט, שזהותו נשמרת בחשאי, יוצגו באירוע. "מרגע שתסתיים התערוכה, יפוזרו עבודות האמנות ויוחזרו ל?40 אספני אמנות ברחבי העולם, והסיכוי שישובו להיות מוצגות יחד בעתיד קלוש מאוד", אומר סטיב לאזאריידס, אוצר התערוכה.

בנקסי, העושה שימוש רב בשבלונות ביצירותיו, אחראי לציורים שונים במרחב האורבני בערים שונות ברחבי העולם, מקירות וחומות, דרך גשרים ועוד. כאמן המזוהה עם מחתרתיות הוא עשה כמה תעלולים כלפי הממסד האמנותי – כמו תלייה חשאית של יצירותיו במוזיאונים שונים ונחשבים בעולם, דוגמת מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק והמוזיאון לאמנות מודרנית, מוזיאון טייט בריטניה ועוד.

שאלת זהותו של האמן, ידעה תפנית בחודש ספטמבר האחרון, כשהתקשורת הבריטית סיפקה ספקולציה חדשה. לטענת ה"דיילי מייל" מדובר בלא אחר מרוברט דל נג'ה - מייסד להקת מאסיב אטאק. הרקע להשערה היה בדיקתו של כתב העיתון היכן העבודות של בנקסי צצו בתריסר השנים האחרונות. באורח פלא הוא גילה העבודות הללו צצו בסמיכות כרונולוגית וגיאוגרפית מדהימה לתזמון ומיקום ההופעות של מאסיב אטאק.

התערוכה תציג כאמור בחודש אפריל ותפעל גם במהלך חופשת הפסח. על הבאת התערוכה לישראל אמונים ארנה הרצליה, קרן Reality וקבוצת הזאפה. מחירי הכרטיסים ינועו בין 59 ש"ח לילד ו-89 ש"ח למבוגר, עם הנחות לחיילים, סטודנטים וגימלאים.

  • עוד באותו נושא:
  • בנקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully