וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אחרי הסכסוך המתוקשר והמשפט הדרמטי, ריטה חוזרת לחברת "הליקון"

19.2.2017 / 21:45

לאחר הסכסוך המתוקשר והמשפט הדרמטי, לוואלה! תרבות נודע כי ריטה תוציא את אלבומה החדש בהפצת חברת התקליטים "הליקון". החברה, ובראשה רוני בראון, טיפחה את רמי וריטה. לפני עשור, הצדדים נפרדו ובמשפט נטען למרמה, שקרים וגזל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוני בראון וריטה בימי התום, שנת 2005/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסום ראשון: לאחר שנים רבות של סכסוך מר ולאחר המשפט הדרמטי בין הזמרת ריטה לחברת התקליטים "הליקון", הצדדים במפתיע חוזרים לשתף פעולה. לוואלה! נודע כי אלבומה החדש של הדיווה יופץ על ידי "הליקון", ושיר ראשון מתוכו ייצא בשבועות הקרובים. יהיה זה אלבום האולפן הראשון מאז שנת 2003 שריטה מפיצה בחברה שגילתה אותה, טיפחה אותה וממנה נפרדה באופן סוער עם האשמות קשות. מאז, הוציאה ריטה את אלבומי האולפן שלה בהד ארצי.

הקאמבק הלא צפוי והדרמטי הזה בשוק המוזיקה מגיע לאחר מלחמה ממושכת ומתוקשרת בין ריטה למנהלי "הליקון". החברה, ובראשה רוני בראון, טיפחה את המוזיקאים רמי וריטה מאז שהתחילו את הקריירה שלהם באמצע שנות השמונים. בסיוע החברה הם הפכו לכוכבים גדולים, ומכרו מאות אלפי אלבומים שהניבו עשרות להיטים.

הקרע הראשון עליו דווח בתקשורת בין חברת "הליקון" לרמי וריטה פורסם על ידי כותב שורות אלו במאי 2004 בעיתון הארץ: בני הזוג לשעבר ביטלו את ייפוי הכוח שנתנו ל"הליקון" לגבות את כספי התמלוגים שלהם מחברת "אשכולות" תמורת זכויות המבצעים שלהם. תחת זאת, ביקשו ריטה ורמי מחברת "אשכולות" להעביר את התמלוגים ישירות אליהם. בתחילת 2007 החליטו ריטה ורמי להפסיק את התקשרותם עם "הליקון" ולעבור לחברת "הד ארצי". משנה זו ועד לינואר 2013 התקיים הליך משפטי שלווה בהאשמות של מרמה, זיוף, שקרים וגזל בין הצדדים. לאחר 20 שנה שבני הזוג לשעבר היה חתום ב"הליקון", הם תבעו מהחברה 4 מיליון ש"ח בטענה כי "הליקון" שיבשה רישומים כספיים והעלימה מהם סכומים המגיעים להם. בסיומו של הקרב המשפטי פורסמה בתקשורת הערכה כי השניים היו אמורים לקבל מ"הליקון" 2.5 מיליון שקלים, בנוסף לזכויות נוספות שהו אמורות לעבור לשניים וקשורות ליצירתם.

ריטה ורוני בראון. נועם מושקוביץ, יוסף אבי יאיר אנגל, יח"צ, עיבוד תמונה
לאחר שחזרה לתפקידה במחזמר "גבירתי הנאווה", ולאחר שנודע כעת כי חזרה ל"הליקון", האם בשלב הבא ריטה תחזור לרמי?/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, יוסף אבי יאיר אנגל, יח"צ

בכירה בתעשיית המוזיקה העריכה הערב בפני וואלה! תרבות: "ייתכן ריטה חוזרת להפצת 'הליקון' עקבות הסכם הפשרה שהחברה וריטה הגיעו אליו. ייתכן והזמרת הגיעה לגישור עם 'הליקון' במסגרתו החברה תעביר לה כספים, ובתמורה האלבום החדש ייצא ב'הליקון', להראות שהכל בסדר". עם זאת, היא מוסיפה ומעריכה בסבירות נמוכה יותר מהאפשרות הקודמת כי "ייתכן גם והדבר קרה בגלל שריטה סבורה ש'הליקון' היאה חלופה הטובה ביותר עבורה מבין המתחרים הקיימים בשוק להפצת אלבומה החדש, אולי ריטה התאכזבה מהעבודה מול הד ארצי, ואולי קיימת סולחה בין הצדדים".

אלבומה של ריטה, שיופק על ידה באופן עצמאי וכאמור יופץ על ידי "הליקון", נוצר במשך לא מעט שנים. שיר ראשון מתוכו היה אמור לצאת בסמוך למחווה שנעשתה עבורה ובהשתתפותה בתוכנית "דה וויס", אולם התעכב וייצא בקרוב. אלבומי האולפן הקודמים שלה, "השמחות שלי" משנת 2011 המושר ברובו בשפה הפרסית ולפניו "רמזים" משנת 2008, יצאו בחברת הד ארצי.

טרם התקבלו תגובות ריטה ו"הליקון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully