וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול והמציצן: ברוך הבא לסוף עידן הפרטיות

הדס בן ארצי

23.2.2017 / 8:09

אנו חיים בחברת ה"אח הגדול", שבה כל צעד שלנו נרשם, מצולם ומתועד. תערוכה חדשה ומרתקת במוזיאון חיפה מנסה לפצח את סוד המציצנות, הסלפי והחשיפה

צילום: עידו שחם | עריכה: מיכאל ברגמן

עד כמה החיים הפרטיים שלכם באמת פרטיים והאם גם אתם חוטאים בחטא המציצנות? ללא ספק: אנו חיים בחברת ה"אח הגדול", שבה כל צעד שלנו נרשם, מצולם ומתועד. אם "אינך נצפה" אז "אינך קיים". תערוכת אנונימיX במוזיאון חיפה עוסקת בטשטוש הגבול בין המרחב הציבורי לפרטי, מה מותר ומה אסור, אקסהיביציוניזם, נרקיסיזם ומציצנות - ובאה לבחון לעומק את אחד מהנושאים הבוערים של המאה העשרים ואחת: סוף עידן הפרטיות.

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג טען שפרטיות כבר אינה "נורמה חברתית" וכך בעשור האחרון עברנו לחשיפה מתמדת של מידע אינטימי באינטרנט, כחלק בלתי נפרד מ"השתתפות" בחיים העכשוויים. השימוש הנרחב בטלפונים ניידים, באינטרנט ובמצלמות במעגל סגור מבטיח שכולנו נהיה נצפים ומלוהקים כמציצנים. בתערוכה נבחנת משקלה של האמנות במרחב התרבות השיתופית של המדיה החדשה. הפרק הראשון דן בעיקרון העונג המציצני, ובו נבחן המרחב הציבורי שבו המציצנות הגיעה לדרגת רגולציה חברתית. הפרק השני עוסק בתופעת הסלבריטאיות, כדוגמה בולטת לתוצר של תרבות ההערצה של ימינו. הפרק האחרון עוסק במשמעויות השונות של חברת המעקב של המאה העשרים ואחת.

צפו בכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully