וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ותודה לטראמפ": באיראן חוגגים את הזכייה באוסקר

27.2.2017 / 12:14

חמש שנים אחרי "פרידה", איראן שוב זוכה באוסקר, ולכולם ברור שזה גם עניין פוליטי. "אני גאה בעמדה של אנשי הצוות נגד החרם על המוסלמים", צייץ שר החוץ הפרסי. "טראמפ לא דמיין עד כמה יעזור לסרט", הוסיפו בתקשורת המקומית

יח"צ - חד פעמי
זוכי אוסקר 2017. גטי, AP,
זוכי אוסקר 2017/גטי, AP

הדרמה סביב הענקת הפרס לסרט הטוב ביותר האפילה על עוד כמה התרחשויות מעניינות בטקס האוסקר, שהתקיים לפנות בוקר (שני) בלוס אנג'לס. למשל, זכיית "הסוכן" של אסגר פרהדי האיראני בקטגוריית הסרט בשפה זרה.

זכייה זו נרשמה בדפי ההיסטוריה משתי סיבות. קודם כל, כזכור, הבמאי כבר קטף בעבר את הפסלון לפני חמש שנים הודות ל"פרידה", כך שהוא נכנס היום לרשימה מצומצמת ביותר של קולנוענים עם זכיות כפולות בקטגוריה הזו. בצדו, עומדים שלושה ענקים – פדריקו פליני האיטלקי, אינגמר ברגמן השוודי וקרלוס סאורה הספרדי.

ומן הצד הפחות משמח, פרהדי נכנס גם לרשימה מצומצמת אף היא של זוכים שלא נכחו במעמד הענקת הפרס. זאת, כיוון שהודיע מבעוד מועד על החרמת הטקס בשל מדיניות ההגירה החדשה של טראמפ, שהקפיאה ויזות לבני עמו ולאזרחים של שש מדיניות מוסלמיות אחרות.

: אוסקר 2017. GettyImages
"סולידריות כלפי המוסלמים שטראמפ מנע מהם להיכנס לארצות הברית". אנושה אנסרי, שקיבלה את האוסקר בשמו של הבמאי אסגר פרהדי/GettyImages

"למעשה, הצעד של טראמפ סידר לפרהדי את האוסקר", אמר לתקשורת האמריקאית טום ברנרד, סגן היו"ר של חברת ההפצה סוני פיקצ'רס קלאסיקס ואחד האנשים החזקים בעולם סרטי האיכות. "התקשורת הפכה את ההצבעה בקטגוריה הזו להצבעת מחאה נגד הנשיא, וזה עבד לטובתו של 'הסוכן'".

באיראן, התגובות היו פחות ציניות. הממשלה, התקשורת והאזרחים שמחו על הניצחון והיו גאים בנאום הניצחון של פרהדי, אותו נשאה בשמו אנסרי, האיראנית הראשונה בחלל, שהקריאה על הבמה מכתב מטעם הבמאי, בו אמר בין השאר אני נעדר מהטקס כאקט של סולידריות כלפי בני עמי ובני עמים אחרים, שכניסתם לארצות הברית נמנעה".

"אני גאה באנשי הצוות של הסרט על האוסקר שלהם ועל עמדתם נגד החרם על המוסלמים", צייץ שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. "האיראנים הם סמל של תרבות ושל ציוויליזציה עוד מקדמת עדן".

גם בטלוויזיה האיראנית דיווחו בקצרה אך בהתלהבות על הניצחון, ובעיתון הקולנוע האיראני באניפילם כתבו "טראמפ לא דמיין אפילו עד כמה יעזור לסרט".

עוד באותו נושא

על רקע הסערה: הבמאי האיראני אסגר פרהדי יחרים את טקס האוסקר

לכתבה המלאה

לפי דיווחי סוכנויות הידיעות, איראנים רבים חגגו את הניצחון ברשתות החברתיות או בשיחות עם התקשורת. "אני גאה", אמר למשל מאבוד סירבני, סטודנט בן 19, "הזכייה הזו מראה כי העם האמריקאי והאמנים בו נגד המדיניות של טראמפ". דווד קאזמי, סטודנט צעיר אף הוא, הוסיף "האוסקר הראה כי טראמפ לא יכול לעצור אושיות בין לאומיות ואת הסולידריות בין אמנים מרחבי העולם".

"הסוכן", מציג את של שחקן ושחקנית, שותפים בחייהם המקצועיים והאישיים, שעורכים חזרות לקראת העלאת "מותו של סוכן", וההרמוניה ביניהם מתערערת בעקבות תקרית אלימה שלא ברור מה היו הנסיבות לה. בארץ, יעלה הסרט ב-16 במרץ ברשת בתי הקולנוע לב.

The Salesman.
בקרוב אצלנו. מתוך "הסוכן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully