וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה להצגות ילדים יתקיים בפסח: מה צפוי השנה?

28.2.2017 / 14:14

בפסטיבל שייערך בחול המועד פסח יוצגו שמונה הצגות מקור לילדים, בהן עיבוד ל"הגשם של סבא אהרון" והצגה מוזיקלית בשפה הערבית, לצד שתי הצגות מקור לנוער. בנוסף יתקיימו בפסטיבל גם הצגות אורחות ומופעי תיאטרון רחוב מרחבי העולם

פסטיבל חיפה להצגות ילדים מציג את ההצגה סמיילבורגר. ז'ראר אלון, מערכת וואלה! NEWS
ההצגה "סמיילבורגר"/מערכת וואלה! NEWS, ז'ראר אלון

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים יתקיים גם השנה בחול המועד פסח. הפסטיבל שיימשך שלושה ימים ייערך בין התאריכים 12-14 באפריל, ויוצגו בו עשר הצגות מקור, שמונה הצגות ילדים ושתי הצגות נוער. זאת לצד מופעי תיאטרון רחוב מרחבי העולם בכניסה חופשית.

את הפסטיבל תפתח ההצגה "אם פתאום אפגוש אריה", שמהווה הפקה משותפת בין תיאטרון חיפה ותזמורת מהפכה, ותביא שירים וסיפורים בנושאי חיות ממשוררים אהובים. במסגרת הפסטיבל יוצגו כאמור 10 הצגות מקור, שנבחרו מתוך כ-100 הצעות על ידי הוועדה האמנותית של הפסטיבל והמנהל אמנותי, המחזאי איציק ויינגרטן. כמו בשנה שעברה, גם השנה יוענק פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל בקטגוריית הילדים ובקטגוריית הנוער.

סימני דרך – פסטיבל חיפה. ז'ראר אלון,
ההצגה "סימני דרך"/ז'ראר אלון

בפסטיבל יוצגו גם עיבוד תיאטרוני לספר הילדים "הגשם של סבא אהרון" מאת מאיר שלו, הצגה על הסופרת והמשוררת לאה גולדברג (על פי ספרה של שהם סמיט), הצגה המבוססת על סיפורי משלים עולמיים, ההצגה "סימני דרך" שמביאה את סיפורה של ילדה שמגלה את הכוחות הטמונים בה ועוד רבות וטובות. הצגה נוספת שתובא בבכורה היא "קולות", מחזה מוזיקלי בשפה הערבית, בתרגום לעברית על ידי שחקנית, בשיתוף התזמורת למוזיקה ערבית קלאסית של תרשיחא.

בגזרת הפקות המקור לנוער נמצאות "זיתים", המביאה את סיפורה של נערה מפתח תקווה שחולמת להית זמרת מפורסמת כמו אדל, ו"סמיילבורגר" בבימויו של תום ווליניץ ובהשתתפות אביו דליק ווליניץ, שמספרת על המבורגריה בה עובדים יחד יהודים וערבים מאוכלוסיות מוחלשות, המחליטים להילחם על זכויותיהם שנרמסות ולהתאגד. לצד הפקות המקור ניתן למצוא גם מגוון הופעות אורחות לילדים דוגמת "שמוליקיפוד" ו"האריה שבכה" וכן הופעות אורחות לנוער כמו "תיכון מגשימים" ו-"בין קודש לחול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully