וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי"ס Muzik נסגר יומיים לפני פתיחת הסמסטר; "התלמידים לא יקבלו את כספם בחזרה"

1.3.2017 / 16:23

פרסום ראשון: יומיים לפני פתיחת הסמסטר החדש של בי"ס Muzik ליצירה והפקה מוזיקלית, נמסר למורים על סגירתו לאחר 20 שנים בשל קשיים כלכליים. מנהל בי"ס אומר לוואלה! תרבות כי התלמידים לא יקבלו את כספם בחזרה, והכעס בקרב התלמידים רב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדי אולמנסקי, אחת מבוגרות בית הספר Muzik/מערכת וואלה!, צילום מסך
"לצערי בימים האחרונים (ובאופן סופי הבוקר) המצב יצא משליטתי לחלוטין והבנק סגר את הברז באופן סופי. החברה חדלת פרעון ואין לה כל יכולת לקיים פעילות כלשהי – לא לשלם לעובדים וספקים, לא לשלם שכר דירה (ובעקבות זאת אסור לנו יותר להשתמש במתקן והוא נסגר)"

פרסום ראשון: Muzik, בית הספר הגבוה ליצירה והפקת מוזיקה, ייסגר אחרי כ-20 שנות פעילות בשל קשיים כלכליים. הודעה דרמטית ומפתיעה על סגירת בית הספר נשלחה ביום שישי האחרון (24 בפברואר), יומיים בלבד לפני שתוכנן להיפתח הסמסטר השני. לא מעט תלמידים חשים כעס על כך ששילמו לבית הספר עבור הלימודים שלא יתקיימו בסופו של דבר. אלי חסון, הבעלים והמנהל של בית הספר, אומר לוואלה! תרבות כי אין ביכולתו להחזיר את הכספים לתלמידים ששילמו את הכסף מראש.

במכתב ששלח חסון למורים והגיע לידי וואלה! תרבות, שנשלח כאמור יומיים בלבד לפני תחילת שנת הלימודים, נכתב: "כפי שאתם בוודאי יודעים, בית הספר מתמודד מאז ראשית דרכו עם מצב פיננסי לא פשוט, ובחודשים האחרונים המצב הזה החמיר עד כדי העמדת ספק ביכולת המשך הפעילות. מאז עזיבתו של רונן (חרותי, מייסד בית הספר – ש"ב) אני מחפש ללא הפסקה פתרונות שונים, משקיעים או שותפים, כדי להמשיך ולקיים את המפעל הנפלא הזה – שהפך באופן מסוים גם לחלום אישי שלי. בחיפושי הפתרונות ובהתעקשות להמשיך ולהפעיל את Muzik הכנסתי את עצמי לחובות אישיים כבדים שמאיימים על ביתי ועל משפחתי. עוד בחודש האחרון נאלצתי לקחת הלוואה אישית משמעותית ולהעביר את הכסף לחברה כדי לשלם משכורות – רק כדי לקנות עוד קצת זמן לחיפושי הפתרונות.

"לצערי בימים האחרונים (ובאופן סופי הבוקר) המצב יצא משליטתי לחלוטין והבנק סגר את הברז באופן סופי. החברה חדלת פרעון ואין לה כל יכולת לקיים פעילות כלשהי – לא לשלם לעובדים וספקים, לא לשלם שכר דירה (ובעקבות זאת אסור לנו יותר להשתמש במתקן והוא נסגר), לא לתת שירות כלשהו לתלמידים. לא דמיינתי בחלומותיי הגרועים ביותר שכך זה ייגמר. אני כואב ומצטער על עוגמת הנפש, על הפתאומיות ועל הפגיעה האישית. אני מצטער על כישלון החלום הזה שכולנו מושקעים בו כל כך ומקווה שתמצאו דרך להמשיך הלאה ולעשות את מה שאתם כל כך טובים בו. לא יכולתי לחלום על צוות טוב יותר – תודה על הימים הטובים, ועל התמיכה בימים הרעים".

"אני משער שבתקופה הקרובה אהיה בתוך מערבולת גדולה – מה שקרה משאיר הרבה מאוד קצוות פתוחים ולא הכל ברור לי עדיין", הוסיף חסון במכתבו למורים, "בכל מקרה אשמח לשוחח עם כל אחד ואחת מכם באופן אישי (או קבוצתי) ולנסות להסביר יותר. אני משוכנע שכולנו נפגוש בזמן הקרוב את הכעס והתסכול של התלמידים. לבי איתם – אני לא יכול שלא לחשוב על החלום שהם החליטו לנסות ולהגשים ועל המכה שהם חוטפים. אנסה לסייע ככל האפשר – כולל שיחות עם מוסדות אחרים וניסיון לארגן להם הנחות משמעותיות בהמשך לימודים במקום אחר. אני מקווה שהם יבינו (אולי גם בעזרתכם) שהיה כאן ניסיון כן ואמיתי לייצר משהו מיוחד, משהו לא-כלכלי בעליל, ושלמרות הניסיון והמאמצים זה לא הצליח לנו. מקווה שכולנו נצליח להתרומם מכאן וללכת הלאה".

רותם אור ואלון לוטרינגר.
רותם אור, מבוגרות בית הספר

בשיחה עם וואלה! תרבות, מוסיף חסון: "נגמר הכסף. המקום מעולם לא שגשג כלכלית, אבל איכשהו שרד. בשנים האחרונות בית הספר הפסיד הרבה מאוד כסף. אני נכנסתי לשותפות במיוזיק בבעלות מלאה לפני שנתיים. השקעתי הרבה מאוד כסף, שהיה מיועד לצמיחה, אבל לא הצלחנו לצמוח. החובות לבנקים העמיקו. בסופו של דבר נגמר הכסף, לא נשאר".

עולה תמיהה מדוע ההודעה על הסגירה יצאה בדקה ה-99, רק יומיים לפני תחילת הסמסטר, אחרי שהתלמידים, המורים והצוות תיכננו, נערכו וציפו ללימודים כרגיל?

"עד הימים האחרונים נעשו ניסיונות למצוא פתרונות. הניסיונות האלה כללו דיבורים עם מתחרים על אפשרות של למזג פעילות או לחבור. הניסיונות להציל את בית הספר לא הצליחו. נעשה ניסיון למצוא שותף או משקיע. בחודש האחרון לקחתי הלוואה אישית שלי, הבאתי כסף פרטי שלי, כדי לשלם את המשכורות. ניסיתי עוד להביא מהבנק אשראי. בסופו של דבר כל הדלתות נסגרו".

מה יעלה בגורל התלמידים?

"חשוב להבין שכולם נפגעו מהסיפור הזה, העובדים, המורים, התלמידים, הספקים ואני. אני יוצא עם חובות עתק שבכלל קשה לתאר. אני לא יודע איך להחזיר את כל החוב לבנקים. יש התגייסות מאוד יפה של בתי ספר למוזיקה אחרים. אני יודע שכרגע נעשים ניסיונות להציע פתרונות להמשך לימודים".

האם ומתי הכספים ששילמו התלמידים על הסמסטר שבוטל ברגע האחרון יוחזרו להם? ומה יהיה עם המשכורות?

"יש כל מיני מצבים. יש מצבים שבהם אנשים שילמו בתשלומים, ואנחנו עוצרים את התשלומים כמובן. ויש אנשים שכן שילמו את הכל מראש, וכרגע אין לי שום יכולת, לא להחזיר, לא לשלם להם ולא לשלם משכורות, לא לשלם כלום. אין שום יכולת. אין יכולת לשלם לי משכורת כבר חודשים רבים. הבנקים סגרו את מסגרות האשראי וצ'קים חוזרים".

ההתנהלות הזאת מעוררת לא מעט כעסים בקרב תלמידים.

"יש כל מיני תגובות. יש כעס ועצב. ויש כאלה שמבינים שזה לא שמישהו הרוויח מהסיטואציה הזאת. כולם עשו מאמץ. כולם נפגעו. אז יש גם תגובות כועסות כמובן. בוודאי שאני יכול להבין אותן. אבל יש גם תגובות מרגשות, שיודעות שעשינו מאמץ לעשות משהו שהוא לא תמיד הכי כלכלי, ללמד בקבוצות קטנות מאוד ולעשות משהו באמת מיוחד, והן הבינו שזה פשוט לא הצליח, ושכולם נפגעו כאן".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
seperator

בית הספר Muzik נוסד בשנת 1997 ופעל מתל אביב, הוא הציע מגוון תוכניות לימוד ובהם מסלולי לימוד לתואר BA ומסלולי תעודה מקצועיים. על פי אתר בית הספר, לאורך עשור פעילותו למדו בו מעל ל-2,500, ובהם מוזיקאים, יוצרים, מפיקים מוזיקליים, תקליטנים ואנשי סאונד. מנהליו הפדגוגיים הם אבי אלבז ומיטשל רוזן, ובין מוריו דודי לוי, טל גורדון, גיל סמטנה, עו"ד נילי ורקר, שלום גד, דויד לוריא, בן ספקטור וביל צור. בין בוגריו המוכרים עדי אולמנסקי, רותם אור, לונא אבו נסאר, לירון עמרם, "ספנסורו" – אורי רוסו ומתן ספנסר, רועי דהן ונועם עקרבי.

  • עוד באותו נושא:
  • מיוזיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully