וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחלה חמודה: תוכנית המערכונים של ליטל שוורץ מפגינה את מעלותיה

2.3.2017 / 0:26

"שוורץ" של הקומיקאית אולי לא מספיק חדה, אבל היא מציגה יתרונותיה של ליטל שוורץ, בפרט את הנטייה שלה לא לקחת את עצמה ברצינות, ומספקת 20 דקות משעשעות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הומור עצמי מפותח. ליטל שוורץ מתוך "שוורץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין דרך לייפות את זה: ליטל שוורץ חמודה. כבר הכרנו בכך בסיטקום שיצרה, "חברות", ובכלל בנוכחות שלה בחיינו בעשור האחרון. לא תמיד החמידות הזו באה לידי ביטוי אולטימטיבי, פעמים רבות היא דשדשה בהתאם ללב המיינסטרים שממנו היא פועלת, אבל עם הזמן הלכה המסקנה הזו והתבהרה. ביום רביעי חזרה שוורץ עם תוכנית מערכונים בכיכובה, שכמו "חברות" משודרת אף היא בערוץ 10, ושלא במפתיע גם היא ניחנה באותו מאפיין מוכר. שיבוצה של "שוורץ" (איזה שם מבאס וחסר השראה) אחרי "בייבי בום" הפופולרית יכול להעיד על הציפיות ממנה - לגרוף את אותו קהל צופים שאוהב להתרגש ולדמוע בחיוכים מנוזלים מול הטלוויזיה לנוכח התהליך הטבעי שמאשש את קיומם, את קיומנו. קינוח לא-מאיים למנה העיקרית הלא-מאיימת. ככזה מדובר בהצלחה. "שוורץ" (שנוצרה על ידי שוורץ, יואב גרוס, משה מלכה, רשף שי ויניב זוהר) עובדת, נימוחה, אפילו לא מתוקה מדי.

יחד עם זאת, נדמה שהיא יכולה להיות מעט יותר מזה. המרכיב הכי מיותר בה במובהק הוא קטעי הסטנדאפ. יש להם ניחוח מאולץ ומלאכותי, הם שחוקים, נדושים הן בפני עצמם והן מעצם השימוש שלהם כקטעי מעבר בתוכנית טלוויזיה, ובאופן כללי ניכר שהם שם כדי להיות פילרים זולים להפקה. זה חבל בעיקר כי יתר התוכנית, המערכונים עצמם, מוצלחים מהם ברמה ניכרת. מתוך חמישה מהם בפרק הבכורה, רק שניים עסקו בעניינים יומיומיים שאולי יהיו מוכרים לכל אדם (ולא בשואו ביזנס). הם גם היו די פרווה ביחס לאחרים, אם כי נגאלו בזכות פאנצ'ים מפתיעים וערמומיים - הרופא המוטרד שהתגלה כמתחזה והמנקה הערביה שהטלפון שלה נגנב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרכיב המיותר. מתוך "שוורץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרגעים המוצלחים יותר סבבו סביב חייה של שוורץ כקומיקאית וכמפורסמת, כבר עם הפתיח שבו עובר אורח דתי מרסס את פניה בפוסטר, ובהמשך עם מערכון כללי יותר השולח חצי לעג שנונים כלפי ידוענים שהחליטו לממש את עצמם גם בתחומים אחרים בלי הצדקה ("אני סלב, וכמו כל הסלבים אני אוהבת את עצמי בצורה מוגזמת, אז כנראה בגלל זה אני אוטומטית מניחה שכולם ירצו לראות או לשמוע כל חרא שאני מוציאה"). אבל המערכון הטוב ביותר בנושא, ובכלל הכי מוצלח בפרק הבכורה, הוא איחוד הקומיקאיות הכי מצחיקות בישראל ששוורץ הודרה ממנו (כולל הופעות אורח של קליבריות דוגמת תיקי דיין, אורנה בנאי, קרן מור ועדי אשכנזי). הגם שאפשר היה לקצר אותו קצת, הוא גילם בו באופן מושלם את הקלילות של הקומיקאית, ובעיקר את אחת המעלות הגדולות שלה - העובדה שאינה לוקחת את עצמה ברצינות.

גם אם "שוורץ" לא נראית כמנה עיקרית, לפחות לא בשלב הזה, אין שום סיבה שלא תהפוך לכזו לו רק תתהדק מעט יותר, ואולי גם תתחדד באמירות שהיא מבקשת להציג. כפי שהיא כרגע, התוכנית ממלאת בדיוק ובכיף את המשבצת של עונג קל לסוף היום, ומספקת עשרים דקות מבדרות, משעשעות, וכמובן - חמודות. בול במשבצת.

עוד באותו נושא

שק של צחוקים: "חברות" היא גרסה נשית ומוצלחת של "רמזור"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורחות נכבדות. מתוך "שוורץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שוורץ" משודרת בערוץ 10 בימי רביעי ב-22:20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully