וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב לליברמן: "גלגלצ הפכה לקליקה סגורה. העם רוצה לשמוע טעם מוזיקלי אחר"

5.3.2017 / 21:34

לאחר שדוד ד'אור טען בפני גלגלצ שהיא מחרימה אותו, שלחה הערב השרה רגב לשר ליברמן מכתב נוקב נוסף נגד גלגלצ, שהגיע לידי וואלה! תרבות. "התחנה הפכה בעשורים האחרונים לקליקה סגורה", כתבה, "העם רוצה לשמוע לא רק את הטעם המוזיקלי הייחודי של ה'נערים מיפו'"

שרת התרבות מירי רגב ומנהל גלגלצ נדב רביד. צילום: ראובן קסטרו, יח"צ,
שרת התרבות והספורט מירי רגב ומנהל גלגלצ, נדב רביד/צילום: ראובן קסטרו, יח"צ

שרת התרבות והספורט מירי רגב נגד גלגלצ, סיבוב נוסף: השרה שלחה הערב (ראשון) מכתב חריף לשר הביטחון אביגדור ליברמן, אשר הגיע לידי וואלה! תרבות, ובו היא שוב משמיעה טענות חריפות כנגד התחנה. זאת לאחר שהמוזיקאי דוד ד'אור שלח ביום שלישי מכתב נוקב למנהל גלגלצ, נדב רביד, שבו טען כי התחנה מחרימה אותו, מנסה להשתיק את קולו, וגורמת לו "עוול וייסורים קשים מנשוא". ד'אור, ששירו האחרון לא נכנס לפלייליסט של התחנה, הודיע במכתבו שפורסם היום ב"ישראל היום" שלא ישלח לגלגלצ יותר סינגלים.

בתגובה לכך, שלחה השרה רגב מכתב לשר הביטחון, שהגיע לידי וואלה! תרבות, ובו היא כותבת:

"נדמה כי דבר לא השתנה חרף הצהרות והבטחות של בכירי התחנה לשנות מציאות מפלה ובלתי מתקבלת על הדעת לאורך שנים. תחנת גלגלצ הינה תחנה ציבורית הממומנת מכספי משלם המיסים, מכאן שתחנה ציבורית חבה את חובה לציבור, אולם התחנה הפכה בעשורים האחרונים לקליקה סגורה. צוות העריכה והפלייליסט האמונים על הפס המוזיקלי של כולנו עושים כבשלהם בתחנה, קהלים שלמים מודרים ואינם מוצאים את ביטויים בתחנה, כיוון ששער הכניסה סגור בפניהם רק בגלל שטעמם המוזיקלי של 'ועדת העורכים' אינו ערב לאוזנם של אותה קליקה, שאינה פתוחה להכיר ולשמוע טעמים וקולות אחרים בחברה הישראלית".

"מכתבו של דוד ד'אור מהשבוע יצא מדם לבו, ומייצג אמנים רבים המודרים שנה אחר שנה מהתחנה, בטיעונים כאלו ואחרים, שאינם מחזיקים מים ואינם עומדים במבחן המציאות וטעם הקהל, שמצביע יום אחר יום ברשתות החברתיות למוזיקאים ואמנים אחרים. גלגלצ משתמשת במשאב ציבורי שאתה אמון עליו ונוהגת באופן לא שקוף, החלטותיה של ועדת העורכים חשאית וכל נימוקיה נשארים בחדר אחד קטן ביפו".

דוד ד'אור בהופעה בהיכל התרבות בקריית ארבע. נמרוד סונדרס
"כתב מדם ליבו". דוד ד'אור/נמרוד סונדרס

"כידוע לך", מוסיפה שרת התרבות במכתבה, "לחץ ציבורי הביא עימו בשורה ותקווה למוזיקה בישראל. אחרי שנים רבות בחרה התחנה הצבאית באבי שושן המזוהה עם הז'אנר הים תיכוני כעורך מן המניין. אולם בחירתו מתבררת כלא יותר מאשר עלה תאנה, לא באמת ניתן לחולל שינוי אמיתי באמצעות מינוי כזה או אחר. ממידע שהגיע אליי בחודשים עולה כי התחנה עושה הכל כדי למנוע כל שינוי אמיתי בתרבות הפלייליסט הסגורה והשמרנית. בשם הרב גוניות של התרבות הישראלית העשירה, נכון ויפה שעה אחת קודם לחולל שינוי אמיתי בגלגלצ. המועדון הסגור לא יכול לעצב לעם שלם את ה'סאונד' והקולות, העם רוצה להכיר ולשמוע דברים נוספים ולא רק את הטעם המוזיקלי הייחודי של ה'נערים מיפו'".

"כידוע לך", כותבת רגב, "עמדתי היא שתחנת גלי צה"ל לא צריכה להיות ממומנת מתקציב המדינה ובוודאי שלא מתקציב הביטחון. לכן, תמכתי בהנחייתך להוציא את גלי צה"ל מהצבא. אך כל עוד תהליכים אלו לא מיושמים והתחנה ממומנת מתקציב ציבורי עליה לקבל החלטות באופן שקוף כמו כל משאב ציבורי ולהתנהל בדרך המייצגת את כלל גווני הציבור. המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל ודורש התערבותך הדחופה מול מנהלי התחנה, כך שתהליך קבלת ההחלטות של עורכי הפלייליסט יהיו שקופות, יתבססו כל קריטריונים ברורים, כפי שתחנה המבוססת על צבא העם צריכה להתנהל. כל עוד התחנה ממומנת מכספי ציבור לא אניח לסוגיה זו, מהיכרותנו אני בטוחה שתביא לשינוי הדרוש".

מירי רגב בדיון בועדת החינוך בנושא גלגל"צ. נועם מושקוביץ
השרה רגב בעת דיון בועדת החינוך והתרבות של הכנסת בנושא גלגלצ בתחילת שנה שעברה/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר שלח כאמור ד'אור, הנמנה עם צוות מגישי התכנית "ציפורי לילה" בגלי צה"ל, מכתב למנהל גלגלצ נדב רביד, שבו כתב: "כל חיי האמנתי בטוב שבאדם, בכל פעם שהתאכזבתי השתדלתי לא ליפול, האמנתי שגם זה לטובה ושבסופו של דבר הטוב ינצח, העוול והייסורים שנגרמו לי על ידי התחנה אותה אתה מנהל היו קשים מנשוא. במשך שנים רבות, יותר מעשור, חנקתם את יצירתי והעלמתם שירים נפלאים מקהל המאזינים, רק כי אתם יכולים, רק כי יש לכם כוח לעשות זאת, רק כי בא לכם ליצור סטייל חדש, משהו שמגניב אתכם באופן אישי. לא התייחסתם לביקורות המוזיקליות המופלאות שקיבלו השירים, לא התייחסתם לאהבת הקהל שמגיע ב"ה בהמוניו להופעות, לא התייחסתם לאיכויות ולסאונד שירה אחר ולא שבלוני שבא לידי ביטוי בשירים. רציתם לבנות את פס הקול הישראלי דרך האוזניים המאוד ספציפיות שלכם, זאת למרות שאתם לא תחנה פרטית, ולמרות שהקהל הצביע ברגליים, רק כי אתם יכולים".

"מדי פעם כששיר שלא הכנסתם לפלייליסט ממש תפס, בלית ברירה הוספתם אותו לרשימה, כדי לנסות להישאר מעודכנים. כידוע, נדב יקר, כשעושים כל כך הרבה רע ועוולות, זה תמיד חוזר אליך בסוף. היום אתה מפקד התחנה, אך אין לדעת היכן תהיה כשתסיים את תפקידך. האנרגיה הקשה הזו שקורעת את ליבי לגזרים, הניסיון הנוראי שלכם להשתיק את קולי, את יצירתי, כל אלה לא נעלמים, היות וטיבה של אנרגיה לא להיעלם. אני מבין היום מעבר לכל ספק שאין שום סיכוי שאיזשהו שיר חדש שלי יושמע אצלכם בתחנה. אני לא מתכוון לשלוח אליכם יותר, שום סינגל חדש שלי".

"זה נורא, זה עצוב, זה מקומם אבל זו המציאות. בישראל 2017 משתיקים אמנות. אתם צריכים להתבייש במעשיכם, יבוא יום, וכולם יראו ויבינו כמה נורא הדבר שעשיתם לאמנים רבים בישראל, ואיזה יצירות מופלאות הוחרמו על ידיכם".

עוד באותו נושא

בלעדי: התרסקות בכמות ההשמעות של שירי אריק איינשטיין בגלגלצ

לכתבה המלאה
בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
הכניסה לגלי צה"ל ולגלגלצ ביפו/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום נמסר מגלגלצ בתגובה לטענותיו של ד'אור: "ישיבות התוכן בגלגלצ, בדומה לכל מערכת עיתונאית אחרת, מבוססות על שיקולי תוכן ענייניים ומקצועיים בלבד. הציבור מצביע באוזניים ומאזין לתחנה מתוך הבנה, כי לנגד עניינו עומדת רק טובת המאזינים, ואנו מוכיחים זאת פעם אחר פעם. אנו מאחלים הצלחה רבה לאמן וליוצר דוד ד'אור, צר לנו מאוד על אכזבתו, וכמובן שנמשיך ונבחן כל שיר שיגיע למערכת בלב חפץ ובצורה עניינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully