וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקת ג'יין בורדו: מקדונלד'ס העתיקה מהקליפ שלנו

פרסומת של מקדונלדס בדרום קוריאה דומה באופן חשוד לקליפ לשיר "מעגלים" של ג'יין בורדו. הלהקה ויוצר הקליפ טוענים כי הפרסומת עלתה אחרי שפורסם הקליפ ושלא נתנו אישור להעתקה ולא קיבלו תשלום. "אין לנו את המשאבים הנחוצים כדי להתמודד עם הפרת הזכויות שלנו"

ג'יין בורדו. מגד גוזני
"הסיכוי להצליח במאבק נגדם - אפסי". ג'יין בורדו באולפן וואלה! NEWS/מגד גוזני

לפני כשנה יצא קליפ האנימציה לשיר "מעגלים" של ג'יין בורדו אותו יצרו הבמאים יואב שטיבלמן ואורי לוטן. באופן משונה, ברשת מופיעה פרסומת לחברת מקדונלדס, שכפי הנראה פורסמה בדרום קוריאה, בעלת קווי דימיון חשודים לקליפ. שטיבלמן ומנהל הלהקה טענו בפני וואלה! תרבות כי הפרסומת של מקדונלדס עלתה אחרי שפורסם הקליפ שיצר עם לוטן, וכי הם לא נתנו אישור להעתקה שלכאורה התבצעה ולא קיבלו תשלום.

הקליפ לשיר "מעגלים" של ג'יין בורדו:

שטיבלמן פרסם אתמול פוסט זועם בעמוד הפייסבוק שלו. בראשיתו ציטט אמירה של אלברט איינשטיין: "הסוד ליצירתיות הוא לדעת כיצד להסתיר את מקורותיך'". אחריה הוסיף: "כאמן אני מבין היטב את האמירה הזאת. כולנו לעתים משתמשים בעבודות של אמנים אחרים כהשראה או כרפרנס ליצירת העבודות שלנו (לעתים אנחנו אף לא מודעים לזה). אבל יש הבדל בין לקבל השראה מעבודה של אחרים לבין העתקה ברוטלית".

הפרסומת למקדונלדס בדרום קוריאה:

"בשנה שעברה", הוסיף שטיבלמן, "אורי לוטן, אני וצוות של אמנים מוכשרים, יצרנו קליפ לשיר 'מעגלים' של הלהקה הישראלית המדהימה 'ג'יין בורדו'. באחרונה קיבלתי לינק לפרסומת של מקדונלדס והייתי המום לגלות שהם העתיקו את העבודה שלנו אחד לאחד. לצערנו, אין לנו את כוח האדם או את הכסף כדי לנקוט בצעדים כנגד תאגיד ענק כמו מקדונלדס. אבל רציתי להשתמש בפלטפורמה הזאת כדי לבטא את מחשבותיי אתכם: להעתיק את היצירה שלנו לעשיית רווחים זה לא בסדר! זאת טעות וכולנו צריכים לעורר מודעות של הציבור לעניין הזה".

גלעד אדמוני, מנהל להקת ג'יין בורדו, מסר בתגובה בשם הלהקה: "לפני כמה חודשים נודע לנו על השימוש בקליפ מעגלים, כאשר מעריץ מקוריאה שלח לנו את הפרסומת של מקדונלדס, אז הבנו מהרגע הראשון, שיש פה העתקה של האנימציה מהקליפ שלנו. התחלנו לבדוק מה אפשר לעשות בעניין כדי להגן על זכויותינו, וזאת לאור העובדה שלא נתבקש מאיתנו אישור וגם כי היינו מוטרדים מכך שלא היינו בוחרים להיות מזוהים עם חברה שעוסקת בתעשיית הבשר. לאחר שקיבלנו ייעוץ משפטי ראשוני הבנו שהתמודדות עם העניין תהיה כרוכה בהוצאות רבות כולל שכירת שירותיו של עורך דין מקומי מקוריאה ושמדובר בתהליך ארוך ויקר והסיכוי שלנו מול חברת ענק כמו מקדונלדס הוא אפסי. אין לנו את המשאבים הנחוצים כדי להתמודד עם הפרת הזכויות שלנו, אנחנו שוקלים את צעדינו ובינתיים ממשיכים לעשות את המוזיקה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully