וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיק ג'אגר נפרד מצ'אק ברי: "הפיח חיים בחלומות שלי"

19.3.2017 / 11:56

סולן הרולינג סטונז נפרד מהאב המייסד של הרוקנרול שהלך לעולמו בגיל 90: "הוא האיר את שנות העשרה שלנו". ספרינגסטין: "ברי הוא יוצר הרוקנרול הגדול ביותר שחי אי פעם". אפרים שמיר לוואלה! תרבות: "קלאסיקה של רוקנרול"

צ'אק ברי. GettyImages
אגדה. צ'אק ברי/GettyImages

עולם המוזיקה מתאבל על לכתו של אגדת המוזיקה צ'אק ברי, שהלך הלילה לעולמו בביתו בגיל 90. סולן הרולינג סטונז, מיק ג'אגר, הספיד אותו בפוסט בפייסבוק: "אני כל כך עצוב לשמוע על מותו של צ'אק ברי. אני רוצה להודות לו על ההשראה שהוא נתן לנו. הוא האיר את שנות העשרה שלנו והפיח חיים בחלומות להיות מוזיקאים ופרפורמרים".

המוזיקאי ברוס ספרינגסטין צייץ: "ברי הוא יוצר הרוקנרול הגדול ביותר שחי אי פעם". אליס קופר הוסיף: "כולנו בעולם הרוק איבדנו את אבא שלנו". אפילו נשיא ארצות הברית לשבר, ביל קלינטון, הוציא הודעה לזכרו: "הילרי ואני תמיד אהבנו את צ'אק ברי. הוא היה חלק בלתי נפרד מהמוזיקה שלו, מוזיקה מקורית, וסגנון אמריקאי מובהק. הוא מילא את הלב שלנו שמחה, ואת הרגליים שלנו קצב. במשך השנים הוא שינה את המדינה שלנו ואת ההיסטוריה של מוזיקה פופולרית".

אפרים שמיר. נמרוד סונדרס
"אהב הומור". שמיר/נמרוד סונדרס

גם בביצה המקומית ספדו לאגדת הרוק. "הוא כותב פנטסטי" אמר לוואלה! תרבות המוזיקאי יהודה עדר, גיטריסט להקת תמוז ומייסד בית הספר למוזיקה רימון. "אנחנו למדנו לנגן ממנו, הוא כותב פנטסטי, הוא פרא אדם ומטורף. הוא ידע לכתוב מילים שידברו לנוער לבן, הוא פרץ את המחסום של שחורים שכתבו ללבנים, ויצר זעזוע בהופעות שלו. הקהל שהקשיב לו נהג לעמוד על הרגליים בהופעות, וזה קרה אצלו בפעם הראשונה. אני מזדהה, כי גם אצלנו, בלהקת תמוז, הייתה את ההתרסה והשתוללות ואיבוד השפיות"

המוזיקאי אפרים שמיר כינה את ברי ליצן רוקנרול: "היה לו הומור, והוא אהב הומור", אמר לוואלה! תרבות. "הוא לא היה גיטריסט גדול, אבל הוא השפיע על גיטריסטים גדולים, הוא לא היה מלחין גדול, אבל השפיע על מלחינים גדולים. אמן יסודי מאוד, שנמצא ביסוד השכלתם של אמנים יותר טובים ומצליחים ממנו, ובכך הוא קלאסיקה של רוקנרול". המוזיקאי גרי אקשטיין, שאף יצר גרסת כיסוי לשירו הפופולרי "ג'וני בי גוד", הוסיף: "הלוואי שכולנו נחזיק גיטרה חשמלית עד גיל 90, הוא היה מדהים".

המוזיקאי והעיתונאי שרון מולדבי כתב: "אם היו לרוקנרול לוחות ברית, כל הדיברות היו כתובות כאן. תודה לחלוץ ולמהפכן, כותב שירים, גיטריסט, פרפורמר ואיש עסקים שהבעיר אש שחרכה את העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully