וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מריקודי בטן: המרדנית של עולם המחול המזרחי

21.3.2017 / 12:55

לרגל עליית המופע שיצרה "זורחות" בפסטיבל "ארנבת מרץ" בבת ים, הגיעה הרקדנית והכוריאוגרפית שירה אביתר לאולפן וואלה! NEWS כדי לדבר על ריקוד מזרחי לעומת מערבי ולענות על השאלה למה היא ושותפתה רוקדות בלבוש מינימלי

צילום מסך

ההופעה הזו היא לחלוטין לא פארודיה וגם לא תקלת סאונד, אלא מפגש על הבמה שמפשיט את הריקוד המרוקאי והתימני מהסטריאוטיפים המוכרים ומתרכז בתנועות המחול עצמן. הרקדנית והכוריאוגרפית שירה אביתר, יוצרת המופע "זורחות" (במופע מתארחת הרקדנית ענת עמרני), התארחה באולפן וואלה! NEWS לרגל הופעתה בפסטיבל הבינלאומי למחול בבת ים - פסטיבל "ארנבת מרץ", ודיברה על מחול, לבוש מינימלי וסטריאוטיפים מזרחיים.

"זורחות" - מאת שירה אביתר וענת עמרני - הוא המופע שיוצג בפסטיבל ויפגיש בין התרבות המרוקאית לתרבות התימנית. המופע בוחן את תנועות המחול המסורתיות שנטמעו ונצרבו בנו מאירוע שמחה בהקשרים תרבותיים. מחול השמחה יוצא מהקשרו ומופשט מהאסתטיקה התרבותית וחוגג את עצמו על הבמה. אביתר, 30, מתעסקת בעיקר בחיפוש והנכחת שורשי הגוף והזהות, ובפרט זו המזרחית. היא הציגה את עבודותיה באוסטריה, גרמניה ובפסטיבלים שונים בישראל.

פסטיבל המחול 'ארנבת מרץ', אשר נפתח אתמול, נערך במרכז כלים לכוראוגרפיה בבת ים, ובמהלך שישה ימים יציג יצירות מחול מקוריות מהארץ ומחו"ל. המופע "זורחות" יתקיים ביום חמישי בשעה 19:00 בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully