וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשוררת חדוה הרכבי והמוזיקאי בנימין יוסופוב יזכו בפרס אקו"ם למפעל חיים

28.3.2017 / 9:00

הוכרזו הזוכים בפרס אקו"ם 2017 בתחום המוזיקה הקונצרטית והספרות. בין הזוכים בתחום הספרות: אפרת מישורי, ערן בר גיל, חיה משב ודורית אורגד. בין הזוכים בתחום המוזיקה הקונצרטית: סרג'יו נטרא, חנה אג'יאשוילי, מעין צדקה ומיכאל זלטנרייך

חדוה הרכבי. עליזה אורבך,
חדוה הרכבי/עליזה אורבך

הוכרזו הזוכים בפרס אקו"ם 2017 בתחום המוזיקה הקונצרטית והספרות. טקס הענקת הפרסים לזוכים בתחומי המוזיקה הקונצרטית והספרות יתקיים מחר (רביעי, 29 במרץ) בבית היוצר של אקו"ם, בהנחיית דורי בן זאב. חברות ועדת השיפוט בתחום הספרות הן יהודית רותם, מאיה בז'רנו וענת לוין. חברי ועדת השיפוט בתחום המוסיקה הקונצרטית הם פרופ' בטי אוליברו, ד"ר הגר קדימה ודן יוהס.

פרס על שם דליה רביקוביץ' על מפעל חיים יוענק למשוררת חדוה הרכבי על מכלול יצירתה עד כה. גובה הפרס הוא 35 אלף שקל. מנימוקי השופטים: "הרכבי היא אחת המשוררות המרכזיות בשירה הישראלית העכשווית. שירתה העוצמתית מהפנטת את הקורא במוזיקה ובקצב הייחודיים לה. שיריה הם קפסולות מרוכזות של רגש, שמספרות סיפור אישי ואינטימי כל כך עד שהוא הופך אוניברסלי. בשירה אנפורית עזת מבע שיש לה איכויות מאגיות, חוקרת הרכבי, בין השאר, נושאים של קינה, אהבה ותשוקה, כמיהה ואכזבה. השפה של שירה זו קרובה לנשימה, ונושבת בה רוח עזה. וכל שיר של הרכבי, כל משפט, כל מילה, מקבל את צבעו האדום אדום של הלב שלה. על כן מצאנו את חדווה הרכבי ראויה לפרס למפעל חיים".

פרס על שם פאול בן חיים על מפעל חיים, בגובה 35 אלף שקל, יוענק למלחין, המנצח והנגן ד"ר בנימין יוסופוב. מנימוקי השופטים: "ד"ר בנימין יוסופוב, מלחין, מנצח ונגן פסנתר. למד קומפוזיציה, ניצוח ופסנתר בקונסרבטוריון ע"ש צ'יקובסקי במוסקבה אצל הבכירים ביותר בתחום. יוסופוב ביצירתו, משלב את ההבעה האישית עם יכולת טכנית ומקצועית גבוהה ביותר. יצירותיו כוללות סגנונות שונים, והשפעות ממקורות ומסורות מוסיקאליות מזרחיות ומערביות היוצרות יחד פס קול ושפה מקורית המיוחדת לו. יצירותיו כוללות יצירות לתזמורת סימפונית, יצירות קאמריות, יצירות לכלים בליווי תזמורת, אשר בוצעו ע"י טובי האמנים בעולם, כולן בעלות הבעה עמוקה. יוסופוב הוא מנצח התזמורת הקלאסית של הכפר הירוק - מגמת המוזיקה. על כל אלה ועוד מצא חבר השופטים את בנימין יוסופוב ראוי לפרס אקו"ם על מפעל חיים".

אפרת מישורי. ורד נסים, אתר רשמי
אפרת מישורי/אתר רשמי, ורד נסים

פרסים נוספים בתחום הספרות (בגובה 15 אלף שקל כל אחד): פרס על שם שלמה טנאי לעידוד פרסום היצירה יוענק ליוצרת אפרת מישורי על יצירתה "אישה נשואה ושירים בודדים"; פרס על שם אהרון אשמן ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום הספרות ליצירה יוענק ל"על הדבש ועל המוות" מאת הסופר ערן בר גיל; פרס על שם נתן יונתן ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום השירה ליצירה יוענק ל"שליית האור" של המשוררת חיה משב; פרס ע"ש דבורה עומר לעידוד פרסום היצירה לספרות ילדים ונוער יוענק ליוצרת דורית אורגד על יצירתה "השתיקה של יורי".

פרסים נוספים בתחום המוזיקה הקונצרטית (בגובה 15 אלף שקל כל אחד): פרס על שם מנחם אבידום על הישג השנה יוענק לשתי יצירות: "סימפוניה באדום, כחול, צהוב וירוק" מאת המלחין סרג'יו נטרא, וליצירה "MERE AIR" מאת המלחינה חנה אג'יאשוילי; פרס ע"ש חיים אלכסנדר לעידוד פרסום היצירה יוענק למלחינה מעין צדקה על יצירתה "HYDROPHONY"; פרס ע"ש מרק קופיטמן ליצירה המוגשת בעילום שם יוענק ליצירה "ELEGIE" מאת המלחין מיכאל זלטנרייך.

בנוסף, פרסים מיוחדים מטעם הדירקטוריון (בגובה 10 אלפים שקל) יוענקו ליצחק אביעזר על תרומתו לעידוד וקידום היצירה הערבית-ישראלית. אביעזר הוא מלחין, משורר, מנצח תזמורת, עורך, מפיק, כותב ומגיש, ממייסדי קול ישראל בערבית; וליוצרת, הסופרת והחוקרת עמלה עינת (כהן) על תרומתה לספרות והשירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully