וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחר הכל מתחיל": ריאיון עם הבמאי הוגו ז'לן

אבנר שביט, פריז

31.3.2017 / 0:00

לאחר "מחוברים לחיים", "סמבה" ו"שוקולד" מגיע סרט נוסף בכיכובו של עומאר סי, "מחר הכל מתחיל". בריאיון, הבמאי שלו הוגו ז'לן מבטיח שהוא יגרום לכם להזיל דמעות גם הרבה אחרי שתסיימו לצפות בו

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "מחר הכל מתחיל", באדיבות סרטי נחשון).

הוגו ז'לן נראה כל כך צעיר, שאף אחד לא מאמין לו כי הוא במאי קולנוע. "זה עושה לי בעיות, המראה הנערי הזה", מודה הקולנוען, "אני מגיע לפגישות עם מפיקים, והם ישר מסתכלים עליי ואומרים 'אתה רוצה שנפיק לך סרט? אתה עוד ילד'".

אך האמת היא שז'לן כבר בן 36 ויכול להתהדר בגאון בתואר "במאי קולנוע". שני סרטים באורך מלא כבר באמתחתו, והאחרון שבהם, "מחר הכל מתחיל", היה להיט גדול בקופות צרפת. אמש (חמישי) עלה גם בארץ, לאחר שנעל כאן את פסטיבל הקולנוע הצרפתי.

הסרט, מעין שילוב של "שלושה גברים ותינוקת" ו"קרמר נגד קרמר", עוסק ברווק הולל, שאחת מאהבותיו הרבות לשעבר מופיעה על מפתן דלתו עם תינוקת שלא ידעה על קיומה, ומשאירה לו לטפל בה, דבר שהוא עושה במסירות במשך שנים. כל זאת עד נקודת מפנה נוספת: הסתבכויות משפטיות ורפואיות למיניהן, שבגינן נדרשים הצופים להכין את הממחטות.

"ראיתי צופים נרגשים כל כך, שהם יצאו מן האולם בוכים ולא הפסיקו לבכות כל הדרך לחניון", מספר גלין, בן למשפחה מיוחסת – סבו וסבתו היו שחקני קולנוע ותיאטרון מפורסמים למדי במולדתו, ודודתו הייתה מריה שניידר, כוכבת "הטנגו האחרון בפריז", שעלתה לאחרונה לכותרות בגלל הסקנדל המחודש סביב הסרט. "ראיתי גם צופים יוצאים כשהם מחבקים אחד את השני, וקראתי גולשים שכתבו בטוויטר על כך שהלכו לסרט עם סבא שלהם שלא היה בקולנוע כבר עשרים שנה. אני שמח שאנשים רוצים לחלוק את החוויה, כי בדיוק בזה 'מחר הכל מתחיל עוסק' – בדמויות שלומדות איך לתת משהו מעצמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שלושה גברים ותינוקת" פוגש את "קרמר נגד קרמר" ואת "מחוברים לחיים". מתוך "מחר הכל מתחיל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הגיבור כאן מגלם עומאר סי, השחקן האהוב בצרפת בשנים האחרונות, שגם מוכר היטב לקהל הישראלי – הוא כיכב, כזכור, ב"מחוברים לחיים", "סמבה" ו"שוקולד", בין השאר. "בכל הסרטים הללו, הייתה משמעות להיותו שחור, וצבע העור שלו מילא תפקיד משמעותי בתסריט", אומר הבמאי בריאיון המתקיים במלון פריזאי לרגל הפצת "מחר הכל מתחיל" בארץ. "בסרט שלי, לראשונה, אין לכך שום חשיבות. הוא לא 'שחור', לא מדברים על זה בכלל ולא מתייחסים לכך. הוא אב חד-הורי, וזהו".

בשלב מסוים, האקסית הלבנה שלו חוזרת לתמונה עם בן זוגה החדשה, וגם הוא שחור. אהבתי את זה, כי בדרך כלל בקולנוע, אם רואים בחורה לבנה שיוצאת עם שחור, אז מיד לאחר מכן הסרט טורח "לאזן" את זה ולהראות אותה עם בחור לבן.

"מצחיק שאתה מעלה את הנקודה הזו, כי דיברנו עליה. לפני הצילומים, כשאמרתי לאנשים בהפקה שהחבר החדש של האקסית שלו יהיה גם כן שחור, הם שאלו אותי 'זה לא גזעני?' עניתי להם שלהפך, הם הגזענים. יכול להיות שאתה צודק, וזו הפעם הראשונה שבאותו סרט רואים בחורה לבנה יוצאת עם שני בחורים שחורים, אבל זה דבר מציאותי: אני מכיר לא מעט בחורות לבנות מסביבי שכל האהובים שלהן היו שחורים".

גלוריה קולסטון, המגלמת את הילדה בסרט, עושה עבודה נפלאה. איך מצאתם אותה? בדרך כלל כשאני שואל שאלות כאלה התשובה היא "עשינו אודישנים לאלפי ילדות וכבר התייאשנו, ואז ברגע האחרון היא הגיעה"

"לא, תתפלא, אבל גלוריה הייתה הילדה הראשונה שבחנו. אמרתי לעצמי, 'זה לא הגיוני שדווקא הנבחנת הראשונה תתאים כל כך", אבל זה מה שקרה, והיא כל כך הקסימה אותי שאפילו שיניתי את השם המקורי שהיה לדמות בתסריט, וקראתי לה בשמה".

סיפרת על אנשים שיצאו בוכים מהסרט שלך. באיזה סרט אתה בכית בפעם האחרונה?

"הו, אני בוכה בקלות. מספיק שהסרט ידבר על יחסי אבא וילד, ואני מתפרק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים בכו כל הדרך לחניון". מתוך "מחר הכל מתחיל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully