וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף המקורי (והאפל) לסרט "לשבור את הקרח" נחשף לראשונה

31.3.2017 / 7:02

סרט האנימציה שובר הקופות "לשבור את הקרח" היה נראה אחרת לגמרי אם המפיקים היו הולכים על התסריט המקורי שלו. במקור אלזה הייתה מלכת השלג המרושעת שמנסה להרוג את אנה - והן בכלל לא היו אחיות

יח"צ - חד פעמי

"לשבור את הקרח", סרט האנימציה של דיסני שהכניס 1.27 מיליארד דולר ברחבי העולם, נחשב לאחד מסרטי האנימציה הטובים בכל הזמנים - אבל הכול היה יכול להיראות אחרת. למעשה מה שהוביל לתסריט המבריק של הסרט כפי שאנחנו מכירים אותו היום הוא שינוי התפיסה הרווחת על איך שסרט אנימציה מבית דיסני אמור להיראות. התסריט המקורי כלל את המוטיבים הרגילים של הטוב נגד הרע, התלות בגבר שיציל את האישה וב"נשיקת אהבה אמיתית". מהר מאוד הבינו יוצרי הסרט שאי אפשר להמשיך לבסס את ההצלחות שלהם על אותה שבלונה ועם הרוח הפמיניסטית החדשה - נתנו את הכוח האמיתי לדמויות הנשיות ובמקום לעסוק בטוב נגד הרע - עסקו באהבה נגד פחד.

מי שצפה בסרט כבר הסיק את המסקנות האלו לבד, אך כעת כשיוצרי הסרט חושפים את סיפורן המקורי של אלזה ואנה - ניתן להבין באמת עד כמה השינוי היה גדול. קריסטן בל, הקול של אנה, גילתה כבר בעבר למעריצי הסרט "הקפואים" שבמקור אלזה הייתה אמורה להיות הדמות הרעה של הסרט ושאנה ואלזה כלל לא היו אמורות להיות בנות מלוכה. הן אפילו לא היו אמורות להיות אחיות. שוק! לפי התכנון המקורי, במערכה הראשונה, אלזה הייתה מלכת השלג המרושעת שפוגעת באנה במכוון בכוחות ההקפאה שלה ובמערכה השנייה היא מנסה למנוע מאנה למצוא את אהובה הנס ולנשקו.

"אנה לא הייתה נסיכה ואלזה הייתה מלכת שלג מרושעת – דומה יותר לסיפור של הנס כריסטיאן אנדרסן", אמר השבוע מפיק הסרט פיטר דל וצ'ו, "התחלנו עם אישה מרושעת וגיבורה נשית תמימה, והסיום היה אמור לכלול קרב גדול עם מפלצות שלג שאלזה יצרה בתור הצבא שלה". הוא הוסיף: "'לשבור את הקרח' עבר אינספור טיוטות שונות ובכל הטיוטות המוקדמות התכנון המקורי היה שאלזה תהיה מלכת השלג המרושעת עם לב הקרח שתביא חורבן לממלכת ארנדל. במקור אלזה היא אישה בזויה. היא עמדה להינשא לנסיך הנס, אך זה הבריז לה ולכן היא הקפיאה את לבה כדי שהיא לא תוכל לאהוב עוד לעולם. גם אלזה וגם הקהל מעריך שהיא האישה הרעה מהנבואה, אך זו למעשה לא היא אלא הנס".

לשבור את הקרח.
אלזה הייתה אמורה להיות הדמות הרעה של הסרט

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

הנסיכה הרעה: כך אלזה מ"לשבור את הקרח" פוגעת בבנות שלכם

לכתבה המלאה

במערכה האחרונה, אלזה יוצרת צבא של מפלצות שלג ומשחררת אותן להילחם באנה ובקריסטוף, מוכר הקרח שהתאהב באנה ובא לעזרתה. כדי לעצור את מפלצות השלג של אלזה, הנסיך הדו פרצופי הנס מחליט במכוון לגרום למפולת מסיבית, למרות העובדה שאנה, אלזה וכל ממלכת ארנדל יוכלו להיהרג ממנה. כשאלזה מגלה שהנבואה מתחילת הסרט לא מדברת עליה אלא על הנס חסר הרגש, אנה מצליחה סוף סוף לשכנע את אלזה להשתמש בכוחותיה כדי להציל את הממלכה. כתוצאה מכך לבה של אלזה מפשיר ומאפשר לה לאהוב שוב.

כן, בואו נודה שהסוף הזה נשמע די גרוע. גם צוות הסרט לא היה מרוצה מרגע השיא הזה, "הבעיה הייתה שהרגשנו שראינו את זה קודם", אמר דל וצ'ו, "לא היה לנו שום קשר רגשי לאלזה – לא היה לנו אכפת ממנה בגלל שבכל הסרט היא הייתה הרעה. לא נפלנו בקסמה. היה קשה להתחבר לדמויות". כריס באק וג'ניפר לי החלו לבחון מחדש את האלמנטים שפיתחו ודנו בשאלה האם אלזה צריכה להיות הרעה של הסרט. אחרי עבודה קשה, הם הגיעו לפריצת דרך שמקרבת את התסריט לזה שאנחנו מכירים היום: אנה ואלזה חייבות להיות אחיות. "להפוך אותן לאחיות הוביל אותנו לרעיון שאלזה חיה בפחד מהכוחות שלה", אמר פיטר, "מה אם היא מפחדת ממי שהיא ופוחדת לפגוע באנשים האהובים עליה? זה נתן אופי לדמות של אנה שעסקה באהבה ולאלזה שעסקה בפחד. זה עזר להוציא מאלזה רבדים סימפטיים יותר, ובמקום הנושא המסורתי של 'הטוב מול הרע', היה לנו נושא שהרגשנו איתו טוב יותר: 'אהבה מול פחד', וההנחה של הסרט הפכה להיות שאהבה חזקה יותר מהפחד".

לשבור את הקרח. פורום פילם,
אנה ואלזה לא היו אחיות בתסריט המקורי/פורום פילם

החבר'ה בדיסני אפילו קיימו "מפגש אחיות" ובו סיפרו העובדים על חוויותיהם המשפחתיות כדי לשאוב מהם רעיונות לקשר המיוחד של אנה ואלזה, "ברוב הגרסאות של הסרט היה רגע שבו היה צריך להפשיר את הלב הקפוא של אנה. האם זה באמת צריך להיות נשיקת אהבה אמיתית שתפתור את הבעיה הזאת? האם זה תמיד צריך להיות הגבר שמציל את האישה? אולי זה יהיה שונה הפעם?", אמר כריס, "וזה הוביל אותנו לסוף שונה. עכשיו שיש להן קשר דם, לאלזה יש פחד משלה וזו תהיה אנה שתציל את כולם במקום אלזה, ותרפא את אחותה. זה יהיה המעשה חסר האנוכיות שלה שיפשיר את לבה הקפוא של אלזה", הוסיף פיטר.

למי שהספיק לשכוח: ככה הסתיים הסרט

ג'ניפר התסריטאית כתבה סוף חדש ומרגש אך נותרה עם בעיה אחת מציקה. במהלך הסצנה האחרונה, הקהל אמור לעבור תהליך שיוביל למסקנה הסופית הבלתי מעורערת מהסרט. ראשית, הוא צריך לחשוב שהנס הוא הגיבור ואז להבין שבעצם קריסטוף הוא התשובה. שנית, רק ברגע האחרון הצופה צריך להבין שהפתרון הוא שאנה תציל את אלזה. איך גורמים לזה לקרות? ג'ניפר אולי מסרה את הסחורה, אך ללא עזרתו של האנימטור ג'ון ריפה, זה פשוט לא היה עובד. הוא עלה על הרעיון שהרגשות של אלזה יצרו סופת שלגים לבנה שתמתח את רגע השיא עד סופו. "זה איפשר לנו לבודד את הנס ואלזה מזה שאנה מחפשת אחר קריסטוף מבעד לערפל. ככה הצלחנו לחשוף את קריסטוף לאנה רק רגעים לפני שחשפנו את אלזה לאנה - וזה איפשר את התזמון שנדרש לנו לבחירתה המכרעת של אנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully