וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד 10 שנים גם סטטיק ובן אל ייאבקו על מקומם בגלגלצ"

2.4.2017 / 0:02

מקבלת באהבה את שיטת הפלייליסט של גלגלצ ("צריך לקבל בהבנה שלפעמים אתה למעלה ולפעמים למטה"), זועמת על מירי רגב ("לא ראיתי אותה בהפגנות האתיופים") והרומן החדש עם המוזיקה האתיופית ("התאהבתי"). לקראת מופע חדש, עלמה זוהר ממציאה את עצמה מחדש. ריאיון

עלמה זהר. זהר רון, מערכת וואלה! NEWS
עלמה זהר/מערכת וואלה! NEWS, זהר רון

בלי שהרגשנו, עלמה זהר חובקת קריירה מוזיקלית מרשימה על פני כמעט עשור ואיכשהו היא מצליחה פעם אחר פעם להמציא את עצמה בכל פעם מחדש. לפני כשלוש שנים נולד בנה הבכור הלל, נקודת מפנה נוספת בקריירה שלה שדחפה אותה להוציא תוך שנה בלבד אלבום חדש עם שירי ילדים. נכון, זו מעולם לא הייתה הנישה שלה, אבל היא הצליחה להיכנס לשם בהצלחה ובטבעיות מוחלטת כבר בחופשת הלידה, בין חיתול לבקבוק, בזמן שהיא מנסה להרגיע את התינוק בשיריה. כשנה מאוחר יותר היא כבר שחררה שני סינגלים לרדיו, פרי שיתוף פעולה עם המוזיקאי דודו טסה, וכעת היא בכלל מפלרטטת בשפה אחרת לגמרי: אמהרית.

איך התחיל הרומן שלך עם אתיופיה?

"הייתה לי אהבה גדולה באתיופיה, זה מיגל המפורסם. הסיפור של השיר ("שיר אהבה אינדיאני" מאלבומה הראשון – י"ג) הוא סיפור אמיתי, אבל הוא קרה באתיופיה".

היא שרה באמהרית ומודה שהתאהבה בשפה. עם זאת, היא לא מבינה מילה וחצי מילה באמהרית. שיתוף הפעולה הנוכחי שלה עם המוזיקאי גילי יאלו התרחש במקרה בכלל דרך הפייסבוק. "התאהבתי בו במבט ראשון. הוא פשוט מעולה. אני שרה שיר שלם באמהרית ביחד איתו ושברתי את השיניים שלי על זה".

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
"לקבל באהבה". גלגלצ/ניב אהרונסון

האלבום הראשון של זהר "דברי" שיצא ב-2008 זכה לפופולאריות רבה, הגיע למעמד של אלבום זהב וזהר עצמה קטפה את התואר הנכסף "תגלית השנה" ו"זמרת השנה" במצעד של גלגלצ. בניגוד לרבים מחבריה שמתרעמים על שיטת הפלייליסט של תחנת הרדיו, עלמה מבהירה שאין בליבה על התחנה. "גלגלצ תמיד נותנים לי יחס מגניב, אבל אני כבר מזמן לא בראש הרשימות של הפלייליסט. הם ממש בסדר גמור, באמת, אני מרגישה שהתחנה מכבדת אמנים. מה יש להתנפל עליהם? הרי מי בנה את הקריירה שלי? למי אני חייבת את הקריירה שלי? לפלייליסט של גלגלצ. הם המציאו אותי, נקודה".

"צריך לקבל את זה באהבה כשאתה למעלה ולקבל את זה באהבה כשאתה למטה או באמצע, אי אפשר כל הזמן שכולם יהיו. התחנה מלהיטה להיטים, זה התפקיד שלה, לבנות כוכבים ולהלהיט להיטים, ואתה לא יכול לצפות להיות כל הזמן במקום הזה. עכשיו כשהם משמיעים את סטטיק ובן אל תבורי אני אבוא בטענות? אתה חייב להיות ספורטיבי בקטע הזה. אנשים מתבגרים, צעירים מוכשרים מגיעים כל הזמן, אחלה דברים קורים וכאמן קצת יותר ותיק, יש לך את הקהל שהולך איתך ואמנים חדשים נבנים מטבע הדברים. סטטיק ובן אל עוד עשר שנים יעבדו קשה בשביל להיות בפלייליסט וזה בסדר גמור".

מה באמת דעתך על המוזיקה של סטטיק ובן אל?

"הם הדבר החם שקורה עכשיו. הם מוכשרים לאללה, הם מדליקים, אני אקום לרקוד, אין מצב שלא אקום לרקוד. זה נורא קשה לעשות פופ עברי טוב, זה דבר שהמון אנשים ניסו לעשות ונכשלו בו. הם חכמים ומעולים, בחירת השירים שלהם והדברים שהם עושים, כל אחד מהם הוא אס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עלמה זהר. שם בראל,
עלמה זהר/שם בראל

אמנים רבים בישראל מפחדים כמו מאש מהעיסוק בפוליטיקה. עלמה זהר היא עוף חריג בסצנה. היא לא חוששת להביע דעות פוליטיות ולמתוח ביקורת ברורה ללא התפתלויות והתחמקויות. "העמדות הפוליטיות שלי ידועות", היא מודה. "אם זה היה תלוי בי, הייתה לנו ממשלה אחרת. אני מרגישה שהשיר שלי עם גילי יאלו הוא הרבה יותר מהפכה מזרחית מכל מה שמירי רגב עושה. לא שמעתי ולא ראיתי אותה בהפגנות של האתיופים. זה מה שמבחינתי קובע. אני מאוד מאמינה בדברים שקורים בשטח ופחות בפוליטיקאים ששומרים על הכיסא".

תהליך העבודה שלה בדרך כלל רווי משברים. כך לפחות היא מעידה על עצמה. קודם היא עובדת תקופה ארוכה על אלבום, ואז בודקת, שומעת, הופכת, גונזת, מתלבטת ושוב מתלבטת. דווקא העבודה עם דודו טסה שינתה את התמונה. "העבודה איתו הקלילה את הכול", היא צוחקת. "הכול חי וטרי איתו, הייתי כבדה והוא הוציא אותי מזה בזבנג".

איך עבד שיתוף הפעולה איתו?

"כפרה עליו, אני מתה עליו, הוא מוכשר ומקסים. זה היה תענוג ופשוט קרה. השיר "כחולת עיניים" פשוט יצא תוך 24 שעות. הייתה כימיה טובה וזה היה קל וכיף ומלא השראה, וזה לקח אותי למקום אחר מהנישה הטבעית שלי. זו גם הסיבה שאני מחפשת את שיתופי הפעולה האלה".

seperator

ביום שני, 3.4, ייערך ב"זאפה" תל אביב מופע ההשקה לסיבוב ההופעות החדש. אורחים: ארז לב ארי וגילי יאלו.

ביום רביעי, 26.4, ייערך מופע השקה נוסף ב"ברל'ה" להבות חביבה. אורחת: דניאלה ספקטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully