וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף, הביטלס והגזענות בארצות הברית: התפריט המלא של פסטיבל דוקאביב 2017

9.4.2017 / 6:24

פסטיבל דוקאביב חשף את התפריט המלא של מהדורת 2017 שלו, שתיפתח במאי הקרוב, ונראה כי היא מספיק איכותית כדי להמשיך את המומנטום המצוין שלו בקרב הקהל המקומי

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "אני לא הכושי שלכם")

לאחר שכבר התפרסמה התחרות הישראלית שלו, היום (ראשון) הוכרזה התכנית המלאה של דוקאביב – אירוע הדגל של התעשייה התיעודית בישראל, שהפך גם לאחר מפסטיבלי הקולנוע המצליחים בו, וממשיך את המומנטום שלו גם השנה, עם תפריט איכותי ועשיר להפליא.

הפסטיבל יתקיים בין ה-11 במאי ל-20 בחודש, בסינמטק תל אביב ובמתמחים שונים ברחבי העיר. היום נודע גם איזה סרט נבחר לערב הפתיחה שלו – "לפני שהרגליים נוגעות בקרקע", בו מתעתדת דפני ליף את המחאה החברתית מנקודת מבטה.

כמו כן, פורסם היום כי הפסטיבל מיישר קו עם אחד הטרנדים הלוהטים בעולם הדוקו – סרטים על תעלומות רצח בלתי פתורות. בהמשך לכך, הוא יציג לראשונה מסגרת בשם "פשע אמיתי", בה תוקרן בין השאר לראשונה גרסת הסרט של "צל של אמת", שהוצגה כזכור בתחילה כסדרת טלוויזיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משטרות רוטשילד לסינמטק. מתוך "לפני שהרגליים נוגעות בקרקע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, הודיע הפסטיבל על הסרטים הבינלאומיים שיוצגו במסגרות השונות שלו. קצרה היריעה מלמנות כעת את כולם, אך הנה הבולטים שבהם: "אני לא הכושי שלכם", שהיה מועמד לאוסקר והפך להיט קופתי בארצות הברית, העוסק בהיסטוריה של האפליה הגזעית במדינה; "אין לאן לברוח", מסמך דוקו עטור שבחים ופרסים אף הוא, על עיראק של עידן דעאש; "אוסטרליץ" של סרגיי לוזניצה המהולל, על תיירות השואה; ו"מבחני קבלה" של קלייר סימון, שעורר סקנדל בצרפת בשל עיסוקו באליטיזם של מערכת ההשכלה הגבוהה המקומית. הבמאית תגיע לדוקאביב לכבוד ההקרנה, כמו גם יוצר צרפתי נוסף, הפילוסוף ברנר אנרי לוי, שיציג את סרטו "הקרב על מוסול".

וכמו בעבר, גם השנה אחת הקטגוריות הכי מלהיבות בפסטיבל תהיה זו של הדוקו המוזיקלי. בין השאר, אפשר יהיה לראות בה השנה בכורות מרתקות של כמה סרטים טריים ומרתקים, ובהם "אואזיס: סופרסוניק", "הביטלס: שמונה ימים בשבוע", וויטני יוסטון: להיות מי שאני" ו"וולף אליס: סיבוב הופעות". כמו כן יוקרנו "Eagles of Death Metal: Nos Amis" העוקב אחר שובה של הלהקה להופיע בפריז, שלושה חודשים לאחר הטבח במהלך הופעה קודמת שלהם; "Gimme Danger" של ג'ים ג'רמוש על איגי פופ ועל הסטוג'ס; ו"רייב איראני", על יוצרי מוזיקה אלקטרונים מטהרן. גם מקומה של היצירה הישראלית לא ייפקד, והפסטיבל יציג את "בעז" של מירי פרלמן, על בעז שרעבי.

עוד פרטים אפשר למצוא באתר הרשמי של הפסטיבל. מכירת הכרטיסים החלה כבר היום, ונותר לחכות ולראות אם כמו בשנים עברו, גם הפעם רוב ההקרנות יהיו סולד-אאוט.

פסטיבל דוקאביב 2017.
מהאוסקר לתל אביב. מתוך "אני לא הכושי שלכם"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מליברפול לתל אביב. מתוך "הביטלס: שמונה ימים בשבוע"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממנצ'סטר לתל אביב. מתוך "אואזיס: סופרסוניק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully