וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק אמצע טבלה: ה"סופר קלאסיקו" של אינפקטד מאשרום כבר לא מרגש כמו בעבר

7.4.2017 / 10:30

המופע השנתי של ההרכב הישראלי המצליח התחיל כשיתוף פעולה בין אמנים מקומיים למי שהפכו לסמל של הצלחה בעולם. אלא שמאז הוכיחו אמנים ישראלים רבים שגם הם יודעים לתת בראש מעבר לים, וכעת, כשאינפקטד מגיעים כשווים בין שווים, הגרוב של בלקן ביט בוקס מותיר רושם חזק יותר

אינפקטד מאשרום בהופעה. יוסי מאמיה, מערכת וואלה! NEWS
כבר לא היחידים שמצליחים מעבר לים. אינפקטד מאשרום/מערכת וואלה! NEWS, יוסי מאמיה

לרגע אחד באמת אפשר היה להרגיש כאילו אנחנו בפסטיבל מוזיקה איכותי באירופה. המסכים דיווחו על הליין אפ המתקרב של פסטיבל סיגט בבודפשט עם ויז קאליפה ופינק, הבירה זרמה כמו מים, ריחות החומר הירוק הורגשו בכל פינה ופינה ואנרגיות של אהבה חופשית יצאו לאוויר העולם ממאות זוגות שהתנשקו ורקדו בלהט. ואז עלה לבמה תומר יוסף, לקח את המיקרופון ביד וצעק בקולי קולות: "ערב טוב ראשון לציון!". ברגע אחד הכול נעלם, כוס הבירה נפלה, האהבה מתה והמציאות הכתה לי בפנים. גם היא, וגם הגלגל הענק של הסופרלנד, שלפחות הסתיר את חולות ראשון לציון הידועים לשמצה – אבל היה תפאורה טובה בהרבה להופעה של יובל המבולבל, מאשר למופע גרוב ואלקטרוני של שניים מההרכבים הישראליים הכי מצליחים בעולם.

כשהוא מתקיים בפעם החמישית, אפשר כבר להגיד את זה בלי להתנצל – ה"סופר קלאסיקו" של אינפקטד מאשרום הוא כבר מסורת. הם התחילו ב-2011 עם הבלקן ביט בוקס, המשיכו שנה לאחר מכן עם משינה, פגשו ב-2014 את הדג נחש ובשנה שעברה עלו על הבמה עם רד בנד, נינט טייב, אסתר רדא, היהודים והתקווה שש. אלא שמאז ה"קלאסיקו" הראשון דברים קצת השתנו. אם אי שם לפני שש שנים אינפקטד מאשרום הוכתרו בכל מקום כהרכב הישראלי הכי מצליח בעולם, היחיד שמצליח למלא אולמות וזה שיש לו מעריצות אפילו ביפן, היום המצב אחר לחלוטין. נוגה ארז, לולה מארש, אביב גפן, אסף אבידן ועוד שלל אמנים הוכיחו שדרך נתב"ג אפשר לטוס לקריירה עולמית, ואז לחזור לסוף שבוע עם המשפחה בבית. זו כבר לא חוכמה גדולה ששמורה רק למעטים.

אינפקטד מאשרום בהופעה. יוסי מאמיה, מערכת וואלה! NEWS
מפגן כוח עצום בלי יותר מדי חידושים/מערכת וואלה! NEWS, יוסי מאמיה

מבט קצר בפייסבוק של ה"בלקן" (בתוספת שלישיית הבנות המופלאה של AWA, שהתארחו במופע שלהם ותרמו בדיוק את מה שהיה חסר שם – קצת נשמה) מגלה סיבובי הופעות בעולם שלא היו מביישים גם אמנים שהבסיס שלהם נמצא מעבר לים. אם במפגש הקודם שלהם אינפקטד אירחו את בלקן ביט בוקס בתור הגדולים שנותנים במה לקטנים מהם, המפגש ביניהם אתמול היה כבר כשווים. ואולי זו גם הייתה הבעיה – כי ממש כמו הליין אפ של הערב הזה, גם הקהל נחצה לשניים. ניתן היה לראות בבירור מי בא לרקוד לצלילי הגרוב של הבלקנים, ואז חתך הביתה. ומי ישב על הדשא במשך שעה וחצי, ואז קם לקפוץ לצלילי אינפקטד מאשרום והדיג'איים המשובחים שהם אירחו לאורך הערב.

במקרה הזה השלם לא היה גדול מסך שני חלקיו – וחבל. אפילו שיר חדש ומקפיץ, דוגמת אלה שיצרו חברי אינפקטד עם התקווה 6 ומשינה והדג נחש בשנים קודמות, לא היה כאן. התחושה הייתה של מפגן כוח עצום – אלפי אנשים באים ורוקדים לצלילי שני הרכבים ישראליים חזקים, אבל גם קצת של מיצוי. מילא אם היינו חוזים בשיתוף פעולה מפתיע עם אתניקס או טיפקס – מודה שכאן הייתי קצת נופל מהכיסא. אבל שוב להיפגש עם חברי הבלקן ביט בוקס? זה קל מדי, וחבל.

ומה עם המוזיקה? הבלקן ביט בוקס מופלאים כתמיד ומפתיע לגלות איך למרות שהם לא באים ממזרחית ולא באים מהפופ, הם עדיין מצליחים למלא הופעה של שעה וחצי עם ליין אפ מקפיץ של להיטי פלייליסט, ומוכרים גם למי שהרדיו שלהם נתקע רק על גלגלצ מאז 2010. שלישיית AWA באמת פורצת דרך והן שרות מקסים אבל לא מתאימות לפארק עצום ממדים כזה. ואינפקטד מאשרום? אין חדש תחת השמש, וזה לא רע. אבל גם לא טוב. זה פשוט אותו הדבר, כבר שנים. לחובבי הז'אנר. ועדיין מסתבר שיש המון כאלה.

עוד באותו נושא

תיסלם מזהירים את סטטיק ובן אל: "עוד רגע תוחלפו באחרים"

לכתבה המלאה
אינפקטד מאשרום בהופעה. יוסי מאמיה, מערכת וואלה! NEWS
חלק מהקהל הגיע דווקא כדי לראות את הבלקן ביט בוקס/מערכת וואלה! NEWS, יוסי מאמיה

2 הערות קטנוניות:

1. כשזה מגיע למזון ושתייה – העושק לא יודע שובע בהופעות גדולות. חתיכת פיצה קטנה ב-25 שקלים, מנת שניצלונים וצ'יפס שלא תשביע אפילו ילד ב-35 שקלים, והשיא – רשת "שמונה" של השף מושיק רוט, שחרטה על דגלה אוכל טוב ופשוט במחיר עממי, פותחת דוכן ודורשת הרבה יותר משמונה שקלים עבור מעט צ'יפס והמבורגר קטנטן. ועוד לא הגענו למחירי האלכוהול והשתייה הקלה – שיגרמו לכם לא לקבל עודף משטר של 50. עם מחירי כרטיסים גבוהים, עלויות נסיעה וחנייה, בתוספת אוכל קטן ושתייה קלה – אפשר כבר לקנות כרטיס טיסה לאירופה. לא מוגזם?

2. במועדונים סגורים החוק ברור – "אסור לעשן, העבריין ייענש". אבל מה קורה בהופעות גדולות וצפופות, עם אלפי אנשים בקהל ובלי מרחב תזוזה? כולם מעשנים, זה ברור. אבל מה עם אלה שלא רוצים לעשן? ומה עם אלה שרוצים לבוא עם הילדים למופע? לא בשורות הראשונות, לא באחרונות וגם לא ביניהן – אין אפילו מילימטר של מרחב נקי מעשן בכל הלייב פארק, וחבל.

אינפקטד מאשרום בהופעה. יוסי מאמיה, מערכת וואלה! NEWS
למה הלא מעשנים צריכים לסבול?/מערכת וואלה! NEWS, יוסי מאמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully