וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את ההצגה הזאת אסור להפסיק: האירוויזיון חשוב יותר ממה שנדמה לכם

דווקא על רקע האיומים של איגוד השידור האירופי לשלול מישראל את הזכות להשתתף ולשדר את האירוויזיון, חשוב להדגיש עד כמה נוכחותנו שם חשובה. היכולת להציג את הפנים האחרות של ישראל, לפגוש את העולם ולחגוג איתו בלי דעות קדומות, היא משהו שאסור לנו לוותר עליו

אוקראינה אירוויזיון 2016. רויטרס
לא להשתתף באירוויזיון? זה ביג דיל/רויטרס

"כאן זה לא אירופה", זעקה ביום שישי כותרת ב"ידיעות אחרונות", במשחק מלים על שמו של תאגיד השידור שאולי יעלה מתישהו פעם לאוויר. הנושא: בכירים באיגוד השידור האירופי (EBU) נתקלו בכתבה בעיתון ה"אקונומיסט" שמספרת על סאגת התאגיד-רשות השידור-נתניהו ולא אהבו זאת בלשון המעטה. החוקים: כדי להיות חברים ב-EBU, גוף השידור מחויב לשדר חדשות ואקטואליה מקומית ובין-לאומית כחלק מלוח השידורים הקבוע. האיום: מכיוון שהתאגיד לא מורשה לשדר חדשות, הוא לא יוכל להיות חבר באיגוד השידור האירופי, וכחלק מזה גם לא ישדר את האירוויזיון ואת המונדיאל.

הנה יש לנו שני אירועי ענק בין-לאומיים, שבאחד מהם ישראל רואה גמרים וקוצרת הצלחות, ובשני - עזבו, לא חשוב. "את מי זה מעניין", זו תגובה שחוזרת על עצמה בהרבה מאד כתבות שקשורות לאירוויזיון, גם בשנים האחרונות כשהתחרות שוב זוכה לרייטינג גבוה ביחס להצלחות של נציגי ישראל וגם בשנים השחונות של 6% רייטינג ומטה, כשאירופה בעטה בישראל כבר בחצי הגמר.

חובי סטאר בחצי גמר האירוויזיון, 12 במאי 2016. AP
אנחנו חייבים להיות שם כי זה קיים. חובי סטאר בהופעה במהלך האירוויזיון בשנה שעברה/AP

בינתיים אף אחד לא באמת יודע עד כמה האיום להעיף את ישראל מה-EBU נכון ומשמעותי, או איך ניתן יהיה להסביר לבכירי האיגוד למה המבנה החדש כן תופס, אבל כבר עכשיו כדאי שכל אחד ואחד מכם, גם אלה שמתכוונים לרוץ מיד ולהגיב שזה לא מעניין, יבין עד כמה חשובה ההשתתפות של ישראל בתחרות הזמר האירופאית-אוסטרלית.

למה, אתם שואלים? התשובה הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים. ישראל חייבת להשתתף באירוויזיון פשוט כי הוא קיים. אנחנו כל כך רוצים להיות חלק מהעולם, להיות חברים בכפר הגלובלי, ואין שום סיבה שנשב לנו בחושך. תראו איך אנחנו שמחים בכל פעם שרשת בין-לאומית נכנסת לישראל. זוכרים את תורי הענק כש-H&M פתחו את הסניף הראשון? זוכרים מה קורה בכל פעם שאיקאה פותחת חנות חדשה? התרגשתם מזארה הום? כל המותגים העולמיים הללו מייצרים אצלנו תחושה שהנה, אנחנו לא לבד ויש לנו חברים.

האם מישהו מעלה בדעתו להפסיק לשלוח את היפהפיות שלנו לתחרויות מיס עולם ומיס תבל? ואלו עוד תחרויות שנויות במחלוקת שעוסקות בהצגת האישה בשוק בשר שבו שופטים מנקדים אותה לאו דווקא על פי כישוריה ושכלה. האם מישהו מסוגל לדמיין מצב שבו ישראל לא תשלח את ספורטאיה להביא לנו מדליות אולימפיות? השאלה הבאה הייתה אמורה להיות על המונדיאל, אבל גם משחקי גביע העולם נמצאים עכשיו בסכנה. רק שידורם כמובן, אך אחד לא מדמיין בכלל אופציה של העפלה והשתתפות בשלב הבתים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אוקראינה אירוויזיון 2016. Andres Putting,
ההסברה הכי טובה שיכולה להיות לישראל נעשית דווקא כאן/Andres Putting

באתרי האינטרנט וגם באתר הזה מרבים להשתמש בצמד המלים "לא תאמינו" עד שהן כבר הפכו לשחוקות יותר מג'ינס קרעים של שנות ה-80. אבל באמת שלא תאמינו מה שההשתתפויות באירועים האלו עושות להסברה הישראלית. משהו ששום נתניהו, בנט, ליברמן, רגב ולפיד, וגם לא חבריהם משמאל מצליחים או יצליחו לעשות. הייתם צריכים לראות את שגריר ישראל בשוודיה בשנה שעברה בתקופת האירוויזיון, עם חיוך ענק מכך שסוף סוף הוא לא צריך להסביר את פעולות ישראל בשטחים אלא לברך את האירופאים הרבים שהגיעו דווקא למסיבה הישראלית, שהייתה אחת העמוסות ביותר מבין כל אירועי האירוויזיון הרבים.

בביקור הבא שלכם במדינה אירופאית כלשהי, דפדפו בעיתונים בחלק של החדשות מהעולם. הציצו באתרי האינטרנט של חברות החדשות הבין-לאומיות. צפו בערוצי החדשות בטלוויזיה שנוגעים לישראל. סטטיסטית, סיקור ישראל הוא שלילי ברובו. בכלל לא משנה באיזו דעה פוליטית אתם מחזיקים ואם אתם מסכימים עם הכותרת או שאתם מאשימים את העולם באנטישמיות - הסיקור ברובו המוחלט נגד ישראל. זו עובדה. מה שהאירופאים רואים בטלוויזיה שלהם זה בית הרוס בעזה לעומת חיילים ישראלים. עוד קודם לכן היה קשה לשכנע אותם להעמיק בפרטים, אז תארו לעצמכם כמה זה בלתי אפשרי בעידן האמ;לק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף אפשר לחגוג עם העולם ולהציג את הפנים היפות שלנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל לפחות בתקופה הזו של השנה חלה תפנית והשם "ישראל" מתנוסס באותיות גדולות לצד הדגל, ומדינה קטנה ומוקפת אויבים זוכה לחשיפה חיובית. יותר מ-200 מיליון בני אדם צופים בתחרות האירוויזיון וזוכים לראות ישראלים יפים, מחייכים, ומגן דוד בין שני פסים כחולים. אולי תתפלאו לשמוע, אבל לא כל העולם נגדנו. לא כולם שונאי ישראל, לא כולם אנטישמים. ישראל יוצרת המון עניין. אנשים באים ושואלים שאלות - גם תושבים מקומיים, גם חובבים-תיירים וגם עיתונאים. הם סקרנים בנוגע לחיים בישראל, והם צמאים למידע שאינו מתווך דרך ממשלות וכלי תקשורת. את המידע הזה הם מקבלים גם מהתיירים הישראלים שהולכים עם הדגלים בגאווה, גם מעיתונאים ישראלים שמתיידדים עם קולגות מהעולם וגם מחברי המשלחת שנותנים את הנשמה כדי להציג ישראל אחרת ממה שהם נחשפו אליה עד עכשיו.

בשנתיים האחרונות מתקיים בתל אביב אירוע Israel Calling. ממש לפני ימים בודדים היו כאן משלחות מ-27 מדינות מרחבי היבשת שבאו לקדם את השיר שלהם בפני הקהל הישראלי. הם טיילו בתל אביב, ביקרו בירושלים, וכלי התקשורת במדינות שלהם דיווחו על זה. הסרטונים והתמונות יחממו לב של כל אזרח עם שאריות ציונות בלבו. זו ההסברה האמתית של ישראל, ואת זה לממשלת ישראל ולעומד בראשה אסור להפסיק לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully