וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן יהודה אפרוני הלך לעולמו

12.4.2017 / 13:00

השחקן יהודה אפרוני, מוותיקי תיאטרון הבימה, הלך לעולמו. אפרוני הצטרף לתיאטרון הלאומי בשנת 1951, וכיכב גם בטלוויזיה ובקולנוע. בן 86 היה במותו

יהודה אפרוני. באדיבות ארכיון התיאטרון הלאומי הבימה,
יהודה אפרוני ז"ל/באדיבות ארכיון התיאטרון הלאומי הבימה

שחקן התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה יהודה אפרוני הלך לעולמו. אפרוני היה מוותיקי התיאטרון הלאומי הבימה. בן 86 היה במותו. הלוויתו תתקיים ביום שישי (14 באפריל) בשעה 13:00 בכפר נטר.

שרת התרבות מירי רגב ספדה לאפרוני: "בצער התבשרתי על לכתו של יהודה אפרוני מעמנו. יהודה ז"ל, יליד הארץ, היה ויישאר לעד מלח הארץ בעולם התרבות הישראלי. התפקידים, שגילם על הבמות, על המסך ועל המרקע במהלך עשרות שנים יישארו לעד חקוקים בהיכל התהילה התרבותי שלנו".

אודליה פרידמן, מנכ"לית התיאטרון הלאומי הבימה, ספדה: "אנחנו מצטערים מאוד על לכתו של אחד השחקנים הוותיקים והמוערכים בתיאטרון הלאומי ובכלל, שאחרי דור המקימים היה עמוד תווך בדור ההמשך של השחקנים".

יעקב (יענקלה) מנדל, יו"ר אמ"י, אמר לוואלה! תרבות: "אני נפרד בצער מאחד השחקנים הגדולים בעת הזאת, אשר גם היה פעיל בכל המוסדות הארגוניים של האמנים, בהתנדבות. לא נשכח אותו, לא כשחקן ענק ולא כחבר אמת, יהי זכרו ברוך".

אפרוני נולד בתל אביב בינואר 1931. הוא היה חבר בלהקת הצ'יזבטרון ושירת בלהקה הצבאית "הכרמל". בשנת 1951 התקבל לתיאטרון הבימה. כשנתיים לאחר מכן נסע ללמוד משחק באקדמיה למוזיקה ולאמנויות הדרמה של לונדון, וכעבור כמה שנים עם סיום לימודיו שב לארץ והצטרף לשחקני הבימה. בין השאר שיחק בתיאטרון לאורך השנים בהצגות "אוליבר!", "אותלו", "הסוחר מוונציה", "חלום ליל קיץ", "נשי וינדזור העליזות", "החולה המדומה", "הלילה השנים-עשר", "הכל יחסי", "מלחמה ושלום" ועוד. בתיאטרון בית לסין שיחק בהצגה "שבעה", בתיאטרון חיפה בהצגות "פיגמליון" ו"ציפור הנעורים המתוקה"; בתיאטרון באר שבע שיחק בהצגות "ברוקלין בוי" ו"קומדיה של טעויות".

לאורך השנים, כיכב גם בלא מעט סרטי קולנוע, ובהם "סאלח שבתי", "ארבינקא", "תעלת בלאומילך", "כץ וקרסו", "אני אוהב אותך רוזה", "סלומוניקו", "קזבלן", "מבצע יונתן", בשלושה סרטים בסדרת אסקימו לימון, "מלחמתה של חנה סנש", "אבא גנוב 2", "פיתוי", "הבשורה על פי אלוהים" ו"הכתובה"; וכן השתתף בתוכניות הטלוויזיה "חדווה ושלומיק", "קרובים קרובים" ו"החיים זה לא הכל"; בנוסף, דיבב בסדרות וסרטי אנימציה רבים.

אפרוני זכה בפרסים על מפעל חיים ע"ש שמעון פינקל ורפאל קלצ'קין, וכן הוענק לו פרס למפעל חיים על תרומתו לתרבות הישראלית לאורך השנים על ידי אמ"י (איגוד אמני ישראל).

אפרוני היה נשויי לזמרת האופרה והשחקנית אולי שוקן, הם הביאו לעולם בן ובת. שוקן הלכה לעולמה ב-1971, וכעבר כמה שנים נשא לאשה את רבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully