וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להצית את הדמיון בעקבות האגדות: ספר הפנטזיות המושלם

24.5.2017 / 12:02

ההיסטוריון והסופר האיטלקי אומברטו אקו יוצא למסע בעקבות מקומות שמציתים את הדמיון האנושי משחר ההיסטוריה בספרו "תולדות האגדות – סיפורם של מקומות אגדיים". כי בינינו, אין דבר מרתק יותר ממקומות אגדיים

אופנה בסדרה משחקי הכס. yes,
אמיליה קלארק המגלמת את חאליסי בסדרה "משחקי הכס"/yes

מה הסיפור?

אחרי שפרסם ספרים על תולדות היופי והכיעור, יוצא ההיסטוריון והסופר האיטלקי אומברטו אקו למסע בעקבות ארצות ומקומות אגדיים, שמציתים את הדמיון האנושי משחר ההיסטוריה.

הוא מתחיל את מסעו מהאנטיפודים – מקומות הנמצאים בצד ההופכי של כדור הארץ שהעסיקו את המלומדים מהעולם העתיק ומימי הביניים; משם ממשיך למקומות תנ"כיים בלתי ידועים כמו גן העדן או ממלכתה של מלכת שבא; עובר דרך המקומות שאותם צלח אודיסאוס במסעותיו; יוצא בעקבות יבשת אלנטיס האבודה; מחפש את איי-שלמה, את איי אוטופיה ואת אלדורדו המוזהבת; בוחן את האגדות סביב המסע לפנים כדור הארץ; ומסיים את מסעו בדיון אודות מקומות בדיוניים מתוך הספרות, כמו טירתו של דרקולה ברומניה, דירתו של שרלוק הולמס ברחוב בייקר 223, מחילת הארנב מאליס בארץ הפלאות או העיר גותהאם שבה פועל באטמן.

הספר מלווה בתמונות צבע של יצירות אמנות מרהיבות מכל התקופות ובתרגום כתבי-יד מקוריים, שחלקם רואים אור לראשונה בעברית.

למי מיועד?

למפנטזים על מקומות אגדיים כמו אטלנטיס, אלדורדו או חניה בתל אביב.

איפה הכי כדאי לקרוא?

ברכבת להוגוורטס שיוצאת מרציף 9 ושלושה רבעים, כשלצדכם יושבים דרקון, חד-קרן ובתול- ים. או בכל מקום אחר שנוח לכם לקרוא בו והוא מספיק שקט כדי לא להפריע לדמיון להפליג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אז למה כדאי לקרוא?

אין דבר מרתק יותר ממקומות, דמויות וחפצים אגדיים. הם מציתים את הדמיון של בני האדם משחר ההיסטוריה, ורבים מהם מהדהדים בראשינו גם במאה ה-21.

הסגנון הקולח והייחודי של אומברטו אקו, שהלך לעולמו לפני כשנה, מצליח להפוך כל פיסת מידע על האגדות הללו למעניינת, וכך הקוראים נסחפים אחרי כתיבתו, בין אם היא עוסקת בגן העדן, שבעת פלאי עולם, אטלנטיס או ארץ קוקיין.

בנוסף, הפן החזותי של הספר – כריכה קשה, דפי כרום, צילומים בצבע והעתקים של כתבי יד נדירים – הופכים את הקריאה ב"תולדות האגדות" לחוויה רב-חושית ומענגת במיוחד.

המשפט שעשה לנו את זה

"במאה התשע-עשרה, ג'ון ווילסון, האירי, ייסד את תנועת הישראליזם הבריטי, לפיה היהודים ששרדו את הגלויות השונות היגרו מאסיה המרכזית לאזור הים השחור, ומשם לאנגליה (היכן שצאצאי המשפחה המלכותית נמנו, לכאורה, על בית דויד). במהלך זה, לדבריו, הפכו לבעלי שיער בלונדיני ועיניים כחולות".

מי יכול לגלם את הגיבור?

מכיוון שזהו ספר עיון העוסק במקומות אגדיים, הרי אין לו באמת גיבור או גיבורה, אבל אם צרתו למצוא מקבילה, אז יבשת ווסטרוז ממשחקי הכס ושלל הדמויות שבה יכולות להתאים.

לרכישה מאתר סטימצקי

עטיפת הספר "תולדות האגדות" מאת אומברטו אקו.
עטיפת הספר "תולדות האגדות" מאת אומברטו אקו
וואלה! NEWS בשיתוף סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully