וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ברשתות כנגד הופעת אייל גולן בעיר חיפה ביום העצמאות

19.4.2017 / 15:55

מחאה ברשתות על הופעות אייל גולן בחיפה ביום העצמאות, עבור כ-340 אלף ש"ח ע"פ הערכות. ב-2014, לאחר סגירת התיק נגדו, ביטלה העירייה את הופעותיו. אחת המוחות: "העירייה הפקיעה מעצמה את המוסר שנוגע ל-50% מהתושבות". ליאם הפקות: "הופעות גולן - כבוד גדול לערים"

חתונה ברק יצחקי. ניר פקין
אייל גולן/ניר פקין

מחאה ברשתות החברתיות כנגד החלטת עיריית חיפה להזמין את אייל גולן להופיע ביום העצמאות בעיר, על רקע פרשת הקטינות ומסיבות המין שבה היה מעורב. על פי פרסומים בתקשורת גולן יקבל כ-340 אלף ש"ח עבור שתי הופעותיו בעיר. בשנת 2014, לאחר סגירת התיק במשטרה כנגד גולן בעילה של חוסר ראיות מספיקות, ובעקבות מחאת ארגוני הנשים והציבור, הודיעה עיריית חיפה כי גולן לא יופיע באירועי יום העצמאות בעיר. בעירייה נוהלו מגעים באותה שנה עם גולן, אולם לבסוף לא נחתם חוזה רשמי.

תחת ההאשטאג #עצמאות_מניצול_מיני הופיעו מאז אתמול עשרות פוסטים, שזהו הנוסח שלהם: "עיריית חיפה, ביום העצמאות הזה במקום 340,000 שקלים לאייל גולן, עדיף שתתני 340,000 שקלים ל...", וכאן הוסיפו כותבי הפוסטים שמות של עמותות, ארגונים ויעדים שראוי יותר להעביר אליהם את הסכום הנכבד, כמו למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון, לחינוך מיני מונע בבתי ספר, לארגון "אופק נשי" שמטרתו להעניק עזרה לנשים הלכודות במעגל הזנות והסמים ולסייע בשיקומן, לסיוע לקשישים חסרי חימום ומזון בחג. הפוסט הסתיים באמירה: "נשים לזה סוף!"

בנוסח לעשרות הפוסטים שנכתבו תחת ההאשטאג #עצמאות_מניצול_מיני, רבים מאוד כתבו פוסטים זועמים בנושא, בין השאר בעמוד הפייסבוק של עיריית חיפה. אשה אחת כתבה: "מביש מביש ועוד פעם מביש להזמין לחיפה את הזמר אייל גולן בעלות אבסורדית של 340 אלף ש"ח לערב אחד! האם לא מן הראוי להשקיע כספים אלו (כספי הציבור) בהעלאת המודעות, הסברה וטיפול בנפגעות הטרדה ופגיעה מינית?? ילדים ונוער בסיכון?? קשישים שבקושי גומרים את החודש?? תוכנית לטיפול בזנות?? או חס ושלום העלאת שכרם של העובדים הסוציאליים שחלק מאותן בנות נפגעות עבירה מינית יגיעו לטיפולם?? אם תפשפשו היטב תיווכחו לדעת שישנן הרבה מטרות נעלות שכדאי להשקיע בהם את כספינו במקום להשקיעם במטרה נלוזה זו. פשוט ביזיון של החלטה!". אשה אחרת כתבה: "מעבר לבזבזנות המשוועת, איך הרשות הפקיעה מעצמה את המוסר שנוגע לחמישים אחוז מהתושבות!". ויותר מפוסט אחד ציטט משירו של שלום חנוך, "מחכים למשיח": "הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם".

אייל גולן. וואלה! NEWS, דניאל בוק
אייל גולן/דניאל בוק, וואלה! NEWS

דוברת עיריית חיפה מסרה בתגובה: "אירועי יום העצמאות בחיפה הכוללים 6 במות ועשרות אמנים נותנים מגוון תרבותי רחב והזדמנות לחוות סוגים שונים של מוזיקה ישראלית. בכל שנה משתתפים באירועים מעל מאה אלף תושבי חיפה והמטרופולין. האמנים ומתכונת האירועים נקבעים על בסיס חוות דעתו של הקהל בהתחשב בשנים עברו".

בשנת 2014 בוטלה הופעתו של אייל גולן בחיפה ביום העצמאות בעקבות לחץ ציבורי.

"בשנת 2014 נמצא האמן סביב חקירה, משנסגרה החקירה וחזר להופיע ברחבי הארץ, הוא מופיע בעיר חיפה כמו מגוון אמנים אחרים".

ביטול הופעתו בשנת 2014 נעשה לאחר סגירת התיק נגדו במשטרה, מה גרם לסולם המוסרי של העירייה להשתנות מאז?

טרם התקבלה תגובת דוברת עיריית חיפה לשאלה האחרונה.

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "אייל גולן נבחר לזמר השנה במצעד השנתי של ישראל ושל תחנות הרדיו האזוריות, היחיד שהוציא אלבום שזכה להצלחה מסחררת בזמן כה קצר ומעמד של פלטינה כפולה תוך שבוע ימים בלבד. בנוסף, סגר את השנה האחרונה עם למעלה מחצי מיליון צופים בסיבוב ההופעות בכל רחבי הארץ. אייל גולן יופיע ביום העצמאות בכמה ערים מרכזיות, זהו כבוד גדול לערים".

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully