וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט דוקו של עמוס גיתאי על הכיבוש יוקרן בפסטיבל קאן

20.4.2017 / 12:00

"ממערב לירדן", סרטו התיעודי של עמוס גיתאי בכיכובם של בצלם, שוברים שתיקה וגדעון לוי, יוקרן ב"שבועיים של הבמאים", מסגרת הצד היוקרתית ביותר של פסטיבל קאן

"השבועיים של הבמאים", מסגרת הצד היוקרתית ביותר של פסטיבל קאן, הכריזה היום (חמישי) על התפריט האמנותי שלה לשנה זו, ויש בו גם נציגות ישראלית: "ממערב לירדן", סרטו התיעודי של עמוס גיתאי, המוגדר כמסמך דוקו על הכיבוש ועל המלחמה נגדו.

"הסרט מראה לנו ארגונים מופלאים כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה' ואושיות מופלאות כמו גדעון לוי שעושים ככל שביכולתם לסייע לפלסטינים ולהיאבק בכיבוש", אמר אדוארד וינטרופ, המנהל האמנותי של המסגרת, "התרגשתי ממנו מאוד. הוא מראה שיש עוד תקווה, גם אם המלחמה עוד ארוכה".

זה כמובן לא הביקור הראשון של גיתאי בקאן. הוא הציג בפסטיבל אינספור פעמים, כולל כמה סרטים בתחרות הרשמית, ובהם "אזור חופשי" שזיכה את חנה לסלאו בפרס השחקנית.

מתוך הסרט "ממערב לירדן".
"סרט מרגש שמראה כי עוד יש תקווה". מתוך "ממערב לירדן"

מסגרת הצד תצא לדרך עם הקרנת "שמש פנימית יפה", סרטה החדש של קלייר דניס בכיכובם של ז'ולייט בינוש וז'ראר דפרדייה. נוסף לכך, יוצגו בו עוד שלל עבודות קולנועיות מסקרנות מרחבי העולם, ובהם סרטים מארצות הברית, זמביה, איטליה, אפגניסטן ועוד. בין השמות הבולטים: "בושוויק", מותחן אמריקאי מסקרן בכיכובו של דייב בוטיסטה מ"שומרי הגלקסיה", וכן מיוזקל על ילדותה של ז'אן דארק מאת הבמאי המהולל ברונו דומון, "פרויקט" פלורידה של שון בייקר, יוצר "מנדרינות" עטור השבחים, ו Patti Cake$" דוקו על ראפרית צעירה שכבר הוקרן השנה בפסטיבל סאנדנס וזכה לשבחים רבים.

הפסטיבל ייצא לדרך ב-17 במאי ונציגה ישראלית נוספת בו תהיה שרת התרבות מירי רגב שתנכח בו גם השנה, ויהיה מעניין לראות את המפגש בינה לסרטו הטעון פוליטית של גיתאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully