וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחו של הרגל: "נופלות על הרגליים" אולי לא גדולה, אבל תספק לכם בידור חמוד

26.4.2017 / 6:20

הדרמה הקומית הבלשית החדשה בכיכובן של שני כהן ומילי אביטל לא מפגינה איכויות יוצאות דופן, ובכל זאת יש בה משהו מבורך - סדרה נוסחתית יעילה וראויה

נופלות על הרגליים. עדי אורני,
עדיין עומדות. שני כהן ומילי אביטל, "נופלות על הרגליים"/עדי אורני

צמדים בלתי-מובנים-מאליהם היו מאז ומתמיד לחם חוקן של יצירות טלוויזיה וקולנוע. החל מסרטיהם הקלאסיים של קתרין הפבורן וספנסר טרייסי, דרך "הזוג המוזר" ועד "נשק קטלני" (כולל הסדרה החדשה המצליחה). אולי זו הסיבה ש"נופלות על הרגליים", הסדרה החדשה של קשת בכיכובן של מילי אביטל ושני כהן, מקנה תחושה כל כך מוכרת.

הדרמה הקומית הבלשית עוקבת אחר שתי נשים - האחת היא דנה פיין (אביטל), רעייתו של חוקר פרטי בשם אבי, והשנייה היא חנית אברמוב (כהן), יד ימינו של אבי במשרד החקירות שגם ניהלה איתו רומן ממושך. כעת שתי הנשים הקוטביות האלה נאלצות להתמודד עם העובדה שאבי נעלם בנסיבות מפוקפקות. הרכב שלו נמצא נטוש ומטונף, הוא השאיר מאחוריו חובות אדירים, והתחקות אחר עקבותיו מובילות אותן להאמין כי האיש פשוט נמלט מצרותיו ומישראל.

הדינמיקה בין שתי הנשים מזכירה בעיקר את תחילתה של קומדיה רומנטית מן השורה, בשלב שבו הגבר והאישה עוקצים אחד את השני, מנסים לגבור זה על זה, ובאופן כללי מפגינים איבה הדדית. כל זה כמובן בדרך אל הכניעה הבלתי נמנעת לכימיה ולאהבה המבעבעת ביניהם. על סמך שני הפרקים הראשונים לא ברור אם זה מה שיקרה בין דנה לחנית (הראשון שבהם שודר אתמול, שלישי), אולם הנסיבות שאילצו אותן לחבור זו לזו הופכות אותן בהכרח לשותפות גורל, על אף השוני הגדול ביניהן. וגם זה שימוש במוסכמה של קומדיה רומנטית - ההפכים הנמשכים, במקרה הזה עם קורטוב של סומסום שנופל מקליפת הבורקס. דנה היא אשכנזיה פוצית, מתנשאת ועיקשת הבטוחה שהיא יודעת הכל ונאלצת להתמודד עם הסטירה שהיא מקבלת מהחיים. חנית היא מזרחית פלפלית שהודפת - או מנסה להדוף - קמעות מבית סבתא אבל מפגינה תדיר חכמת רחוב ותושיה. האחת מתמודדת באמצעות שיחות חולין והאחרת מעדיפה לשתוק בלחץ וכן הלאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היחסים ביניהן מהווים את החלק המשמעותי והחביב ביותר בסדרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אם לא בטוח שהכימיה בין השתיים ממש משכנעת בראשית הדרך, היחסים ביניהן מהווים את החלק המשמעותי והחביב ביותר בסדרה כרגע, בפרט כי קשה לומר שיתר האלמנטים מחדשים במיוחד. בניגוד לפרק הבכורה, שמתניע את הסיפור ומשמעותי לחייהן של דנה וחנית, הבא אחריו כבר הרבה יותר נוסחתי. מעין "מקרה השבוע" שבמסגרתו השתיים מפצחות פשעים, בעלילה שכל מהלך בה צפוי קילומטרים מראש. כזו היא הסדרה כולה, למען האמת.

כך שלא מדובר ביצירה גדולה בשום אופן, ובכל זאת "נופלות על הרגליים" מקנה תחושה מהוקצעת ומספקת בידור חמוד. המון מזה טמון בבימוי המעולה של איילת מנחמי ("נודל", "סיפורי תל אביב"), המשוויצה ביכולותיה כבר בדקות הפתיחה הקדחתניות והמפתיעות, שכוללות בו זמנית ניסיון לחלץ כלבלב התקוע בתוך תיק על עמוד חשמל, איש הוצאה לפועל שבא להחרים רכב, שכנים סקרנים שמשיאים עצות, אנשים נכנסים זה לדבריו של זה וכן הלאה. התחושה הסוחפת הזו אמנם נרגעת בהמשך, אבל עדיין מקננת והופכת את הסדרה לאופציית צפייה ראויה. לא דייט הכרחי, אבל משהו להישאר איתו אגב זפזופ אגבי.

עוד באותו נושא

פאק באמינות: "כבודו" נראית כמו חלטורה לא רלוונטית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוצית מתנשאת אביטל כדנה פיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלפלית עם חכמת רחוב כהן כחנית אברמוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נופלות על הרגליים" משודרת בימי שלישי ב-21:00 בערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully