וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת המוזיקה האמריקאית, גרג אולמן, מת בגיל 69

27.5.2017 / 22:59

הזמר, היוצר והמוזיקאי האמריקאי גרג אולמן, מחלוצי הרוק הדרומי בארצות הברית, מת בגיל 69. אולמן זכה להכרה הגדולה ביותר במסגרת חברותו בלהקת "האחים אולמן" האגדית, שאותה ייסד עם אחיו, דווין אולמן. היא נחשבה לפורצת דרך והשפיעה על רוקיסטים רבים

גרג אולמן. Creative Commons
גרג אולמן/Creative Commons

הזמר, היוצר והמוזיקאי האמריקאי גרג אולמן, מחלוצי הרוק הדרומי בארצות הברית, מת בגיל 69. אולמן זכה להכרה הגדולה ביותר במסגרת חברותו בלהקת האחים אולמן האגדית. באתר בילבורד פורסם היום (שבת) כי אולמן אובחן כחולה בהפטיטיס C בשנת 1999, ועבר השתלת כבד בשנת 2010. באתרו הרשמי נמסר כי אולמן "נפטר בשלווה בביתו בסוואנה, ג'ורג'ה".

גרג אולמן נולד בדצמבר 1947, בנאשוויל, טנסי, לפני מעברו לפלורידה. ביחד עם אחיו, דווין אולמן, פיתח את ההתעניינות שלו במוזיקה בנעוריהם, ובאמצע שנות השישים הם החלו להופיע במסגרת להקת "The Allman Joys". בשנת 1967, הם עברו ללוס אנג'לס, שינו את שמם ל"Hour Glass", הוציאו שני אלבומים שלא זכו להצלחה, והלהקה התפרקה.

בשנת 1969 גרג ודווין הקימו את להקת האחים אולמן, שהפכה לאחת מלהקות הרוק המובילות בארצות הברית, נחשבה כפורצת דרך בסגנון הרוק הדרומי והשפיעה על רוקיסטים רבים. הלהקה החלה להגיע למיינסטרים בתחילת שנות ה-70 עם אלבום ההופעה שלה, "At Fillmore East", ששילב בין רוק, בלוז וג'אז, ונחשב להצלחה גם אמנותית וגם מסחרית. זמן קצר לאחר מכן, בשנת 1971, דווין נהרג בתאונת אופנוע עליו רכב שהתנגש במשאית, בג'ורג'יה. באותה שנה, בסיסט הלהקה, ברי אוקלי, נהרג גם הוא בתאונת אופנוע, קרוב למקום שבו נהרג דווין.

אלבומם משנת 1973, "אחים ואחיות", הפך להצלחתם הגדולה ביותר. הוא היה בעל השפעות של מוזיקת קאנטרי. באותה תקופה הופעות הלהקה הפכו לבולטות בארצות הברית. לאחר מכן יצא גרג אולמן לקריירת סולו, ובאותה שנה הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, "Laid Back" שמו. בעקבות חילוקי דעות, להקת האחים אולמן התפרקה בשנת 1975. אולמן נישא לכוכבת הפופ שר בשארית העשור, ופרידתו ממנה לוותה בסיקור תקשורתי נרחב. קריירת הסולו שלו לוותה על ידי להקת גרג אולמן. לאחר איחוד קצר של להקת האחים אולמן, וכעשור של פעילות מועטה, הוא זכה לזינוק מפתיע בקריירה עם הסינגל "I`m No Angel" שיצא בשנת 1987. לאחר שני אלבומי סולו נוספים, להקת האחים אולמן התאחדו בפעם האחרונה בשנת 1989, והמשיכו לפעול עד שנת 2014. בשנת 2011 הוציא אולמן את אלבומו "Low Country Blues".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מסע הופעות של אולמן שתוכנן לשנת 2017 בוטל, ונטען כי הסיבות לכך הן רפואיות. בסוף אפריל 2017 פורסמו בתקשורת העולמית ידיעות על כך שאולמן נכנס להוספיס, אולם מנהלו הכחיש את הידיעות. בעמוד הפייסבוק של אולמן יצאה הודעה בשמו שבה גם הוא מכחיש כי נכנס להוספיס ואמר כי הוא "בבית, נח לפי הוראות הרופאים".

  • עוד באותו נושא:
  • גרג אולמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully