וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שביתת תסריטאי הוליווד תשפיע על הסדרות האהובות עליכם?

27.4.2017 / 10:28

איום השביתה המרחף מעל הוליווד יביא בראש ובראשונה לשיתוק תוכניות האירוח ואופרות הסבון. מעט אחריהן יופסקו הפקות סדרות, וסיכוי סביר שעונת הסתיו תתחיל באיחור ניכר בעקבות העיכובים. מה יעלה בגורלן של סדרות כמו "משחקי הכס", "ווסטוורלד", "המפץ הגדול" ורבות אחרות?

העונה השביעית של משחקי הכס. helen solan / HBO, אתר רשמי
האם העונה הבאה של "משחקי הכס" תידחה?/אתר רשמי, helen solan / HBO

מוטב להכין את עצמנו נפשית כבר עכשיו: אם לא יהיה שינוי ברגע האחרון, החל מ-2 במאי, יום שלישי הבא, יניחו תסריטאי הוליווד את עטיהם, מקלדותיהם ומכונות כתיבתם ויצאו להפגין ברחובות כנגד ראשי האולפנים הגדולים. בכך תיפסק לאלתר הכתיבה ואיתן הפקות רבות שנמצאות בעיצומן ונסמכות על כתיבה שוטפת (כלומר, זה יורגש יותר בטלוויזיה מאשר בקולנוע). מאות אלפי עובדים יישארו ללא עבודה - ממזכירות, מאפרות ותפאורנים ועד לבמאים ושחקנים. ההד של ההפסקה הזו יגיע כמובן גם אלינו. ככל שהשביתה תימשך, כך הסדרות והתוכניות האהובות עליכם ייפגעו.

הסיבה לשביתה האפשרית נובעת משני סעיפים עיקריים במו"מ שבין איגוד התסריטאים לבעלי האולפנים: האחד הוא דרישתם של הכותבים לביטוח בריאות, והשני והמעניין יותר נגזר מהשינוי באקלים הטלוויזיוני של השנים האחרונות. התסריטאים בתעשיית הטלוויזיה בארה"ב מקבלים שכר בהתאם למספר הפרקים של הסדרות והתוכניות שהם משתתפים בהפקתם. בעידן הזה, שבו המגמה היא עונות בעלות פחות פרקים - בין 8-13 לעומת 22-24 בעבר - מדובר בירידה דרסטית, בפרט שרוב החוזים אוסרים על הכותבים לעבוד במקביל בסדרות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully