וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יפה, מטריד ופורץ דרך": הספר שמספר את צה"ל מהזווית הנשית

28.5.2017 / 11:03

"ספינת הבנות" מאת מיכל זמיר מתאר את ההוויה הישראלית דרך עולמן של חיילות צעירות וקצינים בכירים. במסגרת פרויקט "מעודדים קריאה ישראלית" של וואלה! תרבות בשיתוף סטימצקי, הזמנו את סופרת ילדים והבמאית גליה עוז להקריא פסקה ולומר מדוע בחרה בספר זה

צילום מסך

"אם ניכנס בלבוש מסודר, עור פנים נקי, מסקרה עדינה, צלליות בהירות למי שמתאים, איי-ליינר לאחרות, ליפסטיק בהיר, סומק קל והכי חשוב חיוך - יש לנו סיכוי למלא את התפקיד הכל כך חשוב ומיוחד שלנו בצבא. להכניס את חכמת החיים הנשית". הספר "ספינת הבנות" מאת מיכל זמיר מתאר עולם מוכר וזר כאחד שהוא חלק מההוויה הישראלית ובו חיילות צעירות וקצינים בכירים לכודים בסבך האינטימי, המפתה והמאיים שמספק השירות הצבאי. זוהי יצירה ספרותית חזקה וסוחפת, העוסקת בחוויית שירות החובה בצה"ל מזווית נשית מובהקת. הרומן מביא את קולה של חיילת צעירה, המשלב תמימות ובגרות, ומתאר את השינויים בחייה על רקע הגברים השונים בחייה איתם היא מפתחת מערכת יחסים בתוך המערכת ההיררכית הצבאית.

במסגרת פרויקט "מעודדים קריאה ישראלית" של וואלה! תרבות בשיתוף רשת סטימצקי, הזמנו את סופרת ילדים ובמאית סרטים תיעודיים גליה עוז להקריא פסקה מ"ספינת הבנות" ולספר מדוע בחרה דווקא בספר זה. "הרבה לפני כולם דיברה זמיר על ההטרדות המיניות וניצול המרות בצבא", מספרת עוז מדוע בחרה להקריא מ"ספינת הבנות", "מדובר בספר כועס, לא הרמוני, ספר לא יפה, מטריד, זמיר עשתה דבר פורץ דרך".

לרכישה מאתר סטימצקי

וואלה! NEWS בשיתוף סטימצקי
  • עוד באותו נושא:
  • ספר
  • קריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully