וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהבת הארץ איננה רוממות של קלישאות": הרומן של מאיר שלו עם הטבע

16.5.2017 / 7:15

"גינת בר" מאת מאיר שלו מספק נקודת מבט ייחודית על הטבע, מורכבותו וגלגוליו, וכן תובנות באשר למקום האדם בתוכו. במסגרת פרויקט "מעודדים קריאה ישראלית" של וואלה! תרבות בשיתוף סטימצקי, הזמנו את הסופרת מיכל זמיר להקריא פסקה ולומר מדוע בחרה בספר זה

צילום מסך

"אפילו המלכה, שאותה לא ראיתי אף פעם, משועבדת לכלל. את השם 'מלכה' נתנו לה בני האדם, אבל על אף תוארה הרם אין היא שולטת בנמלים האחרות שבקן. למעשה, היא השפחה הנרצעת מכל הנחשבים לנתיניה... המלכה האמתית, ששולטת בה ובכל צאצאיה היא הגנטיקה של גזע הנמלים. היא שדנה אותן לעבדות ולצייתנות ומעקרת אותן מכל אינדיבידואליזם ומכל מרדנות. אין בחברתן מקום לאלתור, לחמלה, לשוני, להשתטות, לביקורת, לסקרנות וליצירה, ובלב האנושי יכול הדבר לעורר רחמים או הערצה, הזדהות או סלידה - הכול לפי דעותיו ואישיותו של המתבונן". הספר "גינת בר" מאת מאיר שלו מתאר את גינת ביתו בשל הסופר בביתו שבעמק יזרעאל, בה נטע עצי בר, שיחי בר ופרחי בר, ובה הוא מתרועע עם בעלי החיים. באהבה ובהומור מספק שלו נקודת מבט ייחודית על הטבע, מורכבותו וגלגוליו, וכן תובנות באשר למקום האדם בתוכו.

במסגרת פרויקט "מעודדים קריאה ישראלית" של וואלה! תרבות בשיתוף רשת סטימצקי, הזמנו את הסופרת מיכל זמיר להקריא פסקה מ"גינת בר" ולספר מדוע בחרה דווקא בספר זה. "לא דמיינתי שבשני דונם גינת בר שמקיפים בית סוכנות בגליל יכולה להתרחש דרמה כזאת", מספר זמיר, "וכל זה בשטח מצומצם, שהזכיר לי שאהבת הארץ היא לא רוממות של קלישאות ולא מחשבות על שינוי וגירוש וכיבוש וכוח, כי אם אהבת הארץ היא קודם כל הידיעה שלה ומאיר שלו יודע את הארץ בצורה מופלאה".

לרכישה מאתר סטימצקי

וואלה! NEWS בשיתוף סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully