וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות אסר על שחקנית לעבוד כי היא "יותר מדי סקסית"

7.5.2017 / 11:30

השחקנית הקמבודית עברה על חוקי האתיקה שהציבו לה במשרד התרבות, אחרי שהתבקשה להפסיק להצטלם בתמונות סקסיות, ונאסר עליה לעבוד בתעשיית הבידור במשך שנה. ארגוני זכויות הנשים יוצאים נגד ההחלטה וקוראים לאפליה מגדרית

Facebook

השחקנית דני קוואן זומנה לפגישה דחופה עם נציגי משרד התרבות והאמנות הקמבודי שם ננזפה על האופן בו היא מתלבשת ומצטלמת בטענה שהיא "סקסית מדי". כעונש נאסר עליה לעבוד בתעשיית הבידור במשך שנה שלמה, כך דווח בתקשורת המקומית.

קוואן בת ה-24, שכבר כיכבה בסרטים קמבודים רבים, סיפרה שבפגישה נאמר לה כי היא הפרה קוד התנהגותי שנועד "לשמר ולתחזק את האמנות, התרבות, המסורת וזהות האומה ולמנוע השפעות שליליות על הציבור". היא אמרה ל-Phnom Penh Post: "בקמבודיה יש המון שחקניות סקסיות. חלקן אפילו יותר ממני. אני יודעת שיש לי את הזכות להתלבש איך שאני רוצה, אך התרבות שלנו לא מקבלת את זה. אנסה מעכשיו לא להיות סקסית כפי שאני בדרך כלל מופיעה בתמונות שלי בפייסבוק".

לקוואן יש יותר מ-320 אלף עוקבים בפייסבוק שרתחו לשמוע על העונש המוגזם שקיבלה. ארגוני זכויות נשים במדינה פתחו במחאה נגד החלטת משרד התרבות והאמנות וקראו לבטל את עונשה. קבוצת השוויון המגדרי "מגדר ופיתוח קמבודיה", יצאו נגד החלטת המשרד הן מבחינה מוסרית והן מבחינה משפטית, "אני לא חושבת שזה הוגן מה שעשו לה, כי יש לה את הזכות להתלבש איך שהיא רוצה", אמרה רוס סופהיפ, מנכ"לית הארגון, "אין שום חוק או תקנון שאוסר על אנשים להתלבש בצורה מסוימת". גברת טידה קוס, מנהלת ארגון זכויות האישה, תיארה את פעולת המשרד כ"מזעזעת". "דבר כזה יכול לקרות רק לנשים וזו אפליה מגדרית לשמה", היא אמרה, "זו הפרה של שיווין בין המינים".

עוד באותו נושא

רואים מה לא בסדר בתמונה הזו של דוגמניות ויקטוריה'ס סיקרט?

לכתבה המלאה

נציגי משרד התרבות נחושים בדעתם שקיבלו את ההחלטה הנכון. המשרד פנה למעסיקים וביקש מהם לשתף פעולה ולא להעסיק את קוואן למשך 12 החודשים הקרובים. צ'מרון ואנטה, ראש המועצה המשמעתית, טוען שקוואן נענשה כי לא כיבדה את ההבטחה הכתובה שעשתה עם המשרד במאי האחרון שלא להתלבש בצורה סקסית. הוא אמר: "חברי המועצה החליטו להעניש את דני קוואן ולמנוע ממנה עבודה בתעשיית הבידור במשך שנה אחת, כמו גם בצילום, קריוקי ושירה בהופעות טלוויזיוניות". פון פוטבורי, דוברת המשרד לענייני נשים במדינה, אמרה כי כאשת ציבור, לקוואן אין את הזכות להתלבש כפי שהיא רוצה, "היא צריכה להיות זהירה ולהתחשב בתרבות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully