וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת השכול? כשחיילת מתה מסרטן ולא כגיבורה בשדה הקרב

30.4.2017 / 14:41

מלי שמאי נפטרה מסרטן בעת שירותה הצבאי. בסרט התיעודי "אחיות", שישודר הערב ב-yes דוקו, יוצאת אחותה עדי למסע רגשי כדי לברר לעצמה ולהוריה האם הכניסה המחבקת למשפחת השכול הישראלית, גם אם החללים לא נפלו בקרב – מקלה על הכאב. צפו בקטע מהסרט

יח"צ - חד פעמי

הסרט הדוקומנטרי "אחיות" ישודר הערב (ראשון), ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בשעה 21:15 בערוץ yes דוקו.

מלי שמאי הלכה לעולמה בעת שירותה הצבאי מסרטן ממנו סבלה מספר שנים לפני גיוסה. מבחינת המדינה היא נחשבת ח?ל?ל?ת צה"ל, והוריה משתתפים פעילים בכל הטקסים ופעילויות ההנצחה הלאומיות. אחותה עדי, המוכרת כעיתונאית ומגישת חדשות בטלוויזיה וברדיו, מתקשה להבין את הקשר בין הכאב על האובדן הפרטי של אחותה, שרק במקרה מחלתה הכריעה אותה כשהייתה בשירות, לבין "תעשיית השכול הלאומית", מה שיוצר חיכוכים קשים עם הוריה.

עדי יוצאת למסע רגשי כדי לברר לעצמה ולהוריה האם הכניסה המחבקת למשפחת השכול הישראלית, גם אם החללים לא נפלו בקרב – מקלה על הכאב. במהלך המסע, המתועד בסרט, היא מצטרפת לקבוצת תמיכה לאחיות של חללי צה"ל, ביניהן אפרת אברהם, השייכת להגדרתה ל"אצולת השכול הישראלית". כבנות יחידות, הן מתמודדות עם היחסים הטעונים עם הוריהן השכולים, ועם הנוכחות המתמדת של המוות הטראגי ורגשות האשם. העובדה שכולן, פרט לאפרת, הן אחיות שבאו ממשפחה של שני ילדים וכעת נותרו לבד עם ההורים, מקשה אף יותר על ההתמודדות שלהן עם עצמן, עם המשפחה ועם החיים.

בכנות ולעיתים בהומור הן מבקרות את הוריהן על האופן בו בחרו להתמודד עם הזיכרון והשכול, מציפות שאלות לגבי הגבול האישי בתוך הזיכרון הלאומי ובעיקר מאפשרות לעצמן לבחון סיטואציות משפחתיות דרך זווית התבוננות השמורה רק להן. צפו בקטע מהסרט.

  • עוד באותו נושא:
  • עדי שמאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully