וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי גולדן, שייקספיר וחנוך לוין: מה צפוי השנה בקאמרי?

3.5.2017 / 14:46

תיאטרון הקאמרי הציג הבוקר את הרפרטואר שלנו לשנה הקרובה, הכולל מחזות של צ'כוב, שייקספיר וחנוך לוין. המנכ"ל הנכנס: "אני נכנס לתפקיד מתוך יראת כבוד, בצניעות רבה"

צילום מסך
עוז זהבי ואליאנה תדהר במחזמר "פשוט לאהוב אותך" בתיאטרון הקאמרי. מתוך אתר תיאטרון הקאמרי,
זהבי ותדהר/מתוך אתר תיאטרון הקאמרי

תיאטרון הקאמרי הציג הבוקר את תכניתו האמנותית לשנה הקרובה. בין היתר יעלו שתי הצגות שכתב חנוך לוין: "קרום" בבימוי אילן רונן, שכבר נמצא בחזרות, ו"הילד חולם" בבימוי עמרי ניצן, בשיתוף תיאטרון הבימה. בתפקידים הראשיים ב"הילד חולם" יככבו אולה שור סלקטר ונעמה שטרית.

במסגרת שיתוף פעולה נוסף עם הבימה, תעלה גם ההצגה "המורדים" מאת עדנא מזי"א. ההצגה שעלתה לפני כשני עשורים בקאמרי בבימוי ניצן, תעלה כעת בבימוי המנהל האומנותי של התיאטרון, משה קפטן. עוד יעלו מחזה חדש של הסופרת סביון ליברכט "המקרה האחרון של פרויד", מחזה של העיתונאי ואיש הטלוויזיה שי גולדן "משפחה לדוגמא". בנוסף יעלה עיבוד לספרו של אתגר קרת "פתאום דפיקה בדלת" בבימוי צבי סהר.

השנה יעלה גם מחזה חדש מאת שי להב "אגדת דשא" בבימוי רוני ניניו ובכיכובם של שמואל וילוז'ני, שרה פון שוורצה, שלמה וישינסקי, יואב לוי ותמר קינן. גם מחזהו הוותיק של הלל מיטלפונקט "איסמאעיליה" יעלה בתיאטרון בבימויו, וישחקו בו עמוס תמם, אלון דהן ומיכה סלקטר.

הקאמרי. מגד גוזני
המנכ"ל החדש יפרח/מגד גוזני

השנה יעלו גם כמה מחזות קלאסיים בקאמרי. שני מחזות של צ'כוב, "שלוש אחיות" בבימוי חנן שניר ו-"גן הדובדבנים" בבימוי אודי בן משה, וכן שני מחזות נוספים מאת ויליאם שייקספיר - "מהומה רבה על לא דבר" בבימוי אילן רונן ו-"אותלו" בבימוי עירד רובינשטיין, כנראה בכיכובו של עמוס תמם. איתי טיראן יביים את המחזה "אל הנקמות" מאת שלום אש וצדי צרפתי יביים את "שורת המקהלה", שרצה בברודווי למעלה מ-15 שנה.

"זה מרגיש כמו בגירושים", אמר המנכ"ל היוצא נועם סמל בדברי הפרידה שלו מהתיאטרון. מחליפו בתפקיד, שמוליק יפרח אמר: "אני נכנס לתפקיד מתוך יראת כבוד, בצניעות רבה. אני רואה את האתגרים ואני מאמין שאביא את אותם הערכים לתיאטרון הקאמרי ואמשיך בדיאלוג עם החברה הישראלית, גם בארץ וגם בעולם". עוד הוסיף שבכוונתו "לתת במה ליוצרים צעירים ולעשות הרבה מאד פרויקטים שאני רוצה לטפח".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! תרבות על שורה של מנהלי אולמות בקאמרי שהגישו התפטרותם ופתחו בצעדים משפטיים מול התיאטרון. בהתייחסות ראשונה לפרשה אמר לוואלה! תרבות המנכ"ל הנכנס שהוא מכיר את הנושא ובכוונתו לפעול: "האקלים הולך להשתנות. אני נפגש עם מנהלי מחלקות והעובדים בכדי ללמוד, ואז אפעיל תכנית עבודה".

בתום הפרזנטציה הוצג קטע מהמחזמר "פשוט לאהוב אותך" המורכב משירי היוצרים שלום חנוך, שמוליק קראוס, מיקי גבריאלוב, יונתן גפן, אריק איינשטיין ועוד. לאחרונה התגלע סכסוך בן משפחתו של איינשטיין לתיאטרון על רקע שימוש בשיריו. "אנחנו שמחים לספר שהגענו להבנות עם משפחתו של איינשטיין", אמר יפרח. המחזאי שלמה מושקוביץ הוסיף שלא היה שווה להעלות את המחזה אלמלא היו מגיעים להבנות עם משפחתו של איינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully