וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד מקייב: אימרי זיו הפציץ בחזרה, אז למה מהמרים נגדו?

יניב דורנבוש, קייב

6.5.2017 / 17:47

שליחנו לאירוויזיון מדווח מקייב: אימרי זיו היה בשיאו בחזרה השנייה, וגם זכה למחיאות כפיים מן הקהל. המהמרים בינתיים דווקא נגדו, אבל מצד אחר, לא בטוח שצריך להתייחס לכך

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: החזרה של אמרי זיו הערב בקייב. צילום: רם סלע)

מיד לאחר חגיגות יום העצמאות ה-69 המריאה המשלחת הישראלית לקייב בירת אוקראינה, שם עלה אימרי זיו לבמת האירוויזיון לחזרה הראשונה שסגורה לקהל ולעיתונאים, ומטרתה לאפשר לאמנים להרגיש את הבמה, וללמוד את זוויות הצילום המתוכננות, כך גם עבור צוות ההפקה. הערב (שבת) ערך אמרי את החזרה השנייה שכבר הייתה פתוחה לקהל, ובכך ישראל הייתה המדינה האחרונה מבין המדינות שמשתתפות בחצאי הגמר שערכה את החזרה המסכמת לפני שמתחילות החזרות הגנרליות.

למרבה השמחה, הביצוע בחזרה השנייה, הערב, התגלה כטוב ביותר עד כה של זיו, ולמרות כמה אי-דיוקים, אפשר היה לצאת ממנו בתחושה טובה עד מאוד.

אמרי זיו. יניב דורנבוש, מערכת וואלה! NEWS
התחושה טובה עד מאוד. אימרי זיו בקייב/מערכת וואלה! NEWS, יניב דורנבוש

בסוכנויות ההימורים קצת פחות מפרגנים לישראל. בעוד שבשנה שעברה בשלב הזה חובי סטאר הפתיע וטיפס לתוך עשרת הגדולים, השיר הישראלי "I Feel Alive" מדשדש במקום ה-24-25. יש לציין שלא מדובר בדירוג, אלא בחישוב סיכויי הזכייה של כל מדינה. עד כמה צריך להתייחס לכך ברצינות? כנראה שלא הרבה. כזכור, חובי סטאר לא הצליח להשתחל לעשירייה המובילה ובהצבעת הקהל אפילו לא ל-20 הגדולים.

על פי סקר מועדון חובבי האירוויזיון OGAE, ישראל תיכנס השנה לטופ 10. לאחר ספירת הניקוד של חברי 44 מועדונים ברחבי אירופה, כולל "שאר העולם", אמרי זיו הגיע אל המקום ה-9 מתוך 42 עם 102 נקודות. עד כמה צריך להתייחס לכך ברצינות? תשאלו את מיי פיינגולד והראל סקעת. בשיטת הניקוד החדשה בה הטלווטינג והשופטים נספרים בנפרד ולא משוקללים - קשה יהיה לחזות באיזה מקום השיר הישראלי יסיים.

ומה צפוי בהמשך השבוע? מחר, יום ראשון, אוקראינה המארחת וחמש הגדולות - איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת יערכו את החזרה השנייה והמסכמת שלהן. איטליה, כך על פי סוכנויות ההימורים, היא המועמדת הכמעט ודאית לזכייה. עם יחס הימורים שכמעט לא נותן רווח למי ששם את הכסף על גבאני והקוף, יהיו רבים שיופתעו אם בשנה הבאה לא נגיע למילאנו או רומא הבנויה. אך באירוויזיון הכול יכול לקרות, וגם השירים של פורטוגל, בולגריה ושוודיה זוכים לפופולריות גדולה ולאמונן של הסוכנויות. ביום שני יחלו החזרות הגנרליות לחצי הגמר הראשון, שייערך ביום שלישי.

עוד באותו נושא

סקנדל הרשימה השחורה: רוסיה הודיעה על פרישה מהאירוויזיון

לכתבה המלאה
אמרי זיו. יניב דורנבוש, מערכת וואלה! NEWS
בזכותו אפשר יהיה לאוכל חומוס ופלאפל בקייב. אימרי זיו באוקראינה/מערכת וואלה! NEWS, יניב דורנבוש

הצוות הישראלי יארח ביום שני בערב ביורוקלאב את המסיבה הישראלית שכבר הפכה למסורת ומביאה אלפי חובבי אירוויזיון נלהבים לחגוג על חומוס ופלאפל. במסיבת העיתונאים היום, זיו הזמין אליה את הקהל הרחב, ונענה במחיאות כפיים נלהבות. ביום רביעי, אחרי יומיים רגועים יחסית, יחזור הנציג הישראלי אל הבמה לשתי חזרות גנרליות, כשחזרת הערב היא גם חזרת השופטים, שאחראים למחצית מהניקוד.

שלושת משדרי האירוויזיון יועברו בשידור ישיר בערוץ הראשון בשעה 22:00: ביום שלישי ישודר חצי הגמר הראשון, בחמישי חצי הגמר השני בהשתתפות ישראל, ובמוצ"ש הגמר הגדול. לאורך כל השבוע נעדכן אתכם בכל ההכנות וההתרחשויות היישר מקייב כאן בוואלה! תרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully