וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר האירוויזיון: פורטוגל ניצחה, אימרי זיו סיים במקום ה-23

יניב דורנבוש, קייב

13.5.2017 / 21:07

פורטוגל זכתה לראשונה בתולדותיה בגמר האירוויזיון. אימרי זיו סיים במקום נמוך ומאכזב עם 39 נקודות בלבד. במקום השני סיימה בולגריה ובשלישי - מולדובה. אימרי: "הגשמתי חלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגות הניצחון של פורטוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פורטוגל היא המנצחת הגדולה של אירוויזיון 2017. את פורטוגל ייצג סלבדור סובראל עם השיר Amar pelos dois . במקום השני סיימה בולגריה ואל המקום השלישי הגיעה מולדובה. ישראל סיימה במקום ה-23 עם 39 נקודות בלבד. אל המקום האחרון הגיעה ספרד עם 5 נקודות בלבד. זו הייתה הפעם השנייה בהיסטוריה של האירוויזיון שהנקודות הוצגו בשיטה החדשה, לפיה תוצאות הצופים הופרדו מניקוד השופטים.

זהו הניצחון הראשון אי פעם של פורטוגל, שהחלה להשתתף בתחרות בשנת 1964, והיא היחידה מבין המדינות הוותיקות שמעולם לא זכתה. דירוג השיא שלה היה המקום השישי אליו הגיעה ב-1996, והשנה השיא נופץ. פורטוגל זכתה במירב הקולות הן מהקהל והן מהשופטים. אחותו של הזמר, אשר כתבה את השיר, היא זו ששרה את ביצוע הניצחון לאחר ההכרזה.

לאחר הגמר אמר אימרי זיו: "הגשמתי חלום להופיע באירוויזיון, אני שמח וגאה שעליתי לגמר ונתתי את כל כולי. מכאן והלאה זה כבר לא היה תלוי בי. תודה לכולם שתמכו, עודדו וחיזקו אותי".

שדרן "קול ישראל" עופר נחשון, אשר הגיש את תוצאות הניקוד הישראלי באירוויזיון, אמר במהלך השידור כי זו הפעם האחרונה שבה רשות השידור תגיש את הנקודות של ישראל משום שהיא נסגרת אחרי 49 שנה. "אני מבקש לומר גם, תודה רבה לך, אירופה, על כל רגעי הקסם והזמנים הנפלאים". נחשון הוסיף ואמר בעברית: "עובדי רשות השידור מודים לאירוויזיון ונפרדים. אני מקווה שניפגש שוב בשנה הבאה, בפלטפורמה אחרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשנה הבאה לא בירושלים. אימרי זיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שדיווחנו כאן לאורך כל השבוע, האירוויזיון התקיים תחת אבטחה חסרת תקדים בשל חשש מפיגוע וכן בגלל המצב בין רוסיה לאוקראינה. אלפי חיילים ושוטרים חמושים הקיפו את הארנה בשרשרת אנושית, למרות הקור והגשם. סביב האולם הוצבו שלוש טבעות ביטחון ומי שלא נושא עמו אישור כניסה - לא הורשה להתקרב לארנה ולחדר העיתונאים. מה שעוד העיב על התחרות, הוא פרישת רוסיה בחודש שעבר, לאחר שהזמרת לא הורשתה להיכנס לתחומי אוקראינה, בגלל שהופיעה בעבר בחצי האי קרים לאחר הסיפוח הרוסי ונכנסה לשם דרך רוסיה, בניגוד לחוק האוקראיני.

האירוויזיון ה-62 התקיים בקייב בשל זכייתה של ג'מלה בשנה שעברה עם השיר השנוי במחלוקת 1944. זו הייתה הפעם הראשונה מאז שיש הצבעה משולבת של קהל ושופטים שבה השיר המנצח לא זכה במקום הראשון אצל השופטים ולא בהצבעת הקהל. בשניהם הגיעה ג'מלה למקום השני, מה שהספיק לה כדי לנצח בתחרות כולה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימרי זיו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אירוויזיון, אימרי זיו. צילום מסך
לא נורא. אימרי/צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה זה היה?! השיר של נורבגיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימרי וחברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully